tegendraads? nee hoor, komt mischien zo over? bedoelde alleen maar dat het wettelijk mag, een pony in je tuin. Overigens zijn twee van mn drie pony's vergiftigd toendertijd, de hoefsmid zou die dag komen en ik loop met de hoefsmid de tuin in en zie: twee dode pony's! (de ander stond op stal binnen).. Men had giftig eten over het hek gegooid, en waarschijnlijk was het de buurman geweest want die had een hekel aan onze beestjes.. Vreselijk he, ik heb echt dagenlang gejankt erom, ik kan die buurman nu nog wel steeds wurgen grrrr...
Jeetje Lentefee wat verschrikkelijk, heb vroeger ook altijd paardjes gehad, moet er niet aan denken om zoiets mee te maken! Heb je er verder geen werk van gemaakt tegen je buurman? Xx
nou sterker nog, die buurman heeft toen daarna de dierenbescherming gebeld en gezegd dat ik de pony's geen eten en drinken had gegeven en dat ze daaraan gestorven zijn. ik kreeg dus de dierenbescherming over de vloer, hebben nog naar de overgebleven pony gekeken maar die zag er zo goed uit dat ze het verhaal eigenlijk niet geloofde. Een vriendin van me werkte toen bij de dierenbescherming en wist zo te achterhalen wie de dierenbescherming getipt had..de buurman dus. Ik heb er toen verder geen werk meer van gemaakt nee, lag toen midden in een scheiding en verhuizing, de overgebleven pony staat nu op een zorgboerderij. Maar als ik die vent soms tegenkom zegt ie ook nog heel vriendelijk gedag, ik zeg dan niks terug maar inwendig heb ik hem al tien keer gewurgd..
Ik vind het belachelijk dat mensen verhuizen en hun kat gewoon achterlaten in hun oude buurt (tenzij hij zelf besloten heeft terug te komen naar zijn oude buurt, daar schijnen katten ook nog wel eens een handje van te hebben )! Ik zou me niet met de katten van de nieuwe buren bemoeien, maar dat ben ik. Ik bemoei me niet zo snel met mensen, en wens ook dat mensen zich niet met mij bemoeien... haha. Als die kat van de oude buren echt achtergelaten is, dan kan ik daar met mijn pet niet bij, bij zoiets
Totdat jij degene bent die, wanneer je in de tuin wilt werken met je handen in de poep zit, wanneer je wilt gaan slapen de krolse kat van een ander achter op je schutting hebt zitten krijzen, die je de vissen uit je vijver hengelt of die op jouw voliere gaat zitten loeren waardoor jouw vogeltjes (waar diegene dus van houdt) zich dood vliegen van de angs. De mensen die dit dus ondervinden van een kat vinden dus dat ze overlast hebben van een kat. Dat kan, dat mag maar om het beestje daar nu het loodje voor te laten leggen vind ik heeeeel ver gaan, tenslotte doet het beestje alleen maar dingen die in zijn/haar natuur zitten. Hier helpt een emmer water heel goed en ja helaas voor alle katte beziters hebben wij ook een kattehater in de buurt wonen Ik heb trouwens ooit eens gehoord dat voor katten dezelfde regels zouden gelden als honden en dat ze dus binnen de bebouwde kom alleen aangelijnd zouden mogen lopen. Mijn overbuurman heeft een hele gave kat, die wandelt gewoon met hem en de hond mee als deze uitgelaten wordt. Maar goed even terug naar het topic Dat je je kat (die van je oude buurvrouw) niet meer kwijt wilt kan ik me heel goed begrijpen je zorgt er tenslotte al een jaar voor. Met die twee andere poesjes zou ik het toch anders aan gaan pakken, eerst (hoe moeilijk ook) de buurvrouw hierover aanspreken en lost dit niets op dan gewoon de katjes vangen en de dierenambu bellen. Groetjes anita
Hey Soana, nee hoor hij is niet zelf terug komen lopen, ik het het er nml echt over gehad met de buren. Ik moet zeggen dat ik het geen stijl vind van die lui. Maar goed ik geef hem heerlijk z'n eten & TLC ! Het is nu ook een beetje mijn poekie, ik hoop dat m'n andere katten hem ooit kunnen accepteren dan mag hij lekker bij mij op de bank liggen En wat betreft m'n nieuwe buren, ik bemoei me eigenlijk ook nooit met andere mensen, denk dat ik dat toch lekker zo ga houden...
Ik wil hier ook even op reageren... dat is een discussie die ik al op diverse fora voorbij heb zien komen, en dat zal altijd een discussie blijven tussen mensen die hun katten naar buiten laten en mensen die daar last van hebben. Mensen die hun katten naar buiten laten vinden dat namelijk de normaalste zaak van de wereld, logisch... maar het is voor mensen die geen katten hebben en wel een tuin soms echt heel erg vervelend, en ik kan maar niet begrijpen dat veel katteneigenaren dat niet begrijpen, of niet willen begrijpen Katten zijn huisdieren en de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Hoe je het ook bekijkt, een loslopende kat buiten is ook het probleem van mensen die niet de eigenaar van het dier zijn. Een loslopende kat buiten is de normaalste zaak van de wereld, maar als ik mijn hond dan gewoon de deur uitgooi en lekker laat schijten in elke tuin waar hij maar in wil schijten? Ik vind het walgelijk als ik in de zomer kattenpoep in de tuin ruik, of als ik lekker met mijn schepje in een verse kattenhoop prik als ik een plantje wil planten. Voor de kinderen, maar gewoon ook omdat ik geen katten heb, maar wel last heb van die van een ander. Ik vind het niet alleen hinderlijk dat ik opgezadeld wordt met andermans huisdieren in mijn tuin, maar ik vind het ook vervelend als ik er regelmatig BIJNA een voor mijn auto heb. Ik hou van dieren en ook van katten (al heb ik ze zelf niet)... ik wil ze daarom niet doodrijden, maar de kans dat dat een keer gebeurd en ik me ellendig voel, zit er met al die loslopende katten op straat dik in. Als mijn hond er achteraan gaat op straat dan krijg ik commentaar... want die kat mag wel gaan en staan waar hij wil, maar mijn hond niet Haha, dus er zijn meer mensen die zich ergeren aan loslopende katten op straat. Neemt niet weg dat dit verhaal gaat over een kat die achtergelaten is, en dat vind ik belachelijk
Hey Pluk, bedankt voor je mening! Vind dit best een lastig verhaal, word de hele tijd heen & weer geslingerd, wel of niet vertellen? Zoals ik al eerder zei, bemoei me liever niet met andere en bewaar liever de goede vrede, maar aan de andere kant, ze poepen & piesen in m'n tuin, jagen m'n andere katten weg, pikken het eten uit de bakjes van m'n katten ,hahaha wat n donders zijn het he! Neem het die beestjes trouwens echt niet kwalijk hoor... XXX
Ja dat kan ik me voorstellen, zo'n muts zou ik ook zijn... dat ik er dan geen afstand meer van zou kunnen/willen doen. Ik wil ook graag een kat, maar ik heb een kattenhater in de vorm van een grote hond in huis... en ook mijn wederhelft wil er niks van weten
Hihihi nee dan wordt het allemaal een beetje lastig met een kattenhater in huis... Wat voor hondje heb je? Ik zou ook heel graag een hond willen, maar vind dat ik daar nu nog te weinig tijd voor kan maken, hmmmm misschien als ik straks parttime werk? 8) Vriendje even lief aankijken... xx
Hij is een kruizing labrador en herder is het vermoeden. Hij is iig groot, en heeft een hekel aan katten . Er zit ook nog iets in wat hangende kwijlwangen heeft, maar wat dat dan is, dat weten we niet. Hij heeft namelijk zelf ook hangende kwijlende wangen... Hij komt uit het asiel, we weten dus niet heel veel van hem. Hij was aan een boom gebonden
Ik zou idd eerst een gaan kijken of ze een luikje hebben of iets dergelijks. De dierenambulance zal ze niet komen halen, die komen alleen voor gewonde dieren. Gezonde dieren komen ze alleen in opdracht van politie halen. Verder vind ik het super van de dat je voor die andere kat zorgt. Kan er niet bij dat mensen hun huisdier zomaar achterlaten. Bah!
Hoi meid, hier een ervaringsdeskundige (asielmedewerker): bel de Dierenambulance voor de kat die al een jaar bij jou thuis zit, dan kan er een baasje gezocht worden. Je naam hoeft niet bekend te worden bij de buurvrouw. Straks is het winter, en dan? Ik kan me voorstellen dat je dierenhart het buitenslapen vreselijk vindt en de kat een gezin gunt. Dan geldt voor de jonge poesjes: 1 waarschuwing en dan laten ophalen door de ambulance. Resultaat: buurvrouw een ernstig gesprekje, de kosten van het ritje per ambulance en hopelijk meer verantwoordelijkheidsgevoel! (en ook hier geldt: je naam en adres zijn alleen bekend bij de DB en het asiel, niet bij de buurvrouw) Ik vind je een kanjer dat je zo meeleeft met dieren, chapeau hoor
Enne... wat betreft het ophaalbeleid: jonge katten gaan ook mee met de ambulance, zeker nu het warmer weer is en er veel gevaar buiten is (verkeer, drukte.) Aangezien de eigenaar bekend is, worden de dieren dezelfde of de volgende dag al weer opgehaald.
Maar goed, feit blijft ,men ergert zich aan andersmans katten, honden, vogels, konijnen , kinderen, auto's en echtgenoten... is er nog iemand die wel van het leven geniet? hihi
Wij van de Dierenambulance in Amsterdam halen geen gezonde dieren op. En al helemaal niet als de eigenaar bekend is. Maar je kun natuurlijk altijd vragen..
Ja hoor, katten vinden het niet zo leuk meer bij ons omdat het een emmer water betekend. Mijn haan heb ik weg gedaan omdat de achterbuurman aan de deur kwam om te melden dat hij er niet van kon slapen. (communicatie dus ) De kinderen spreek ik er zelf op aan en daar wil een emmertje water ook wel eens helpen (kind stond tegen onze schutting te plassen, heb hem erop aangesproken een een paar uur later stond hij alweer onze schutting te bewateren, toen heb ik hem even bewaterd ) En van echtgenoten heb ik nog geen last van gehad Groetjes Anita