Ben ik een te grote dierenvriend?

Discussie in 'De lounge' gestart door Essebes, 21 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Essebes je doet het hartstikke goed hoor!
    Ik hoop dat jouw katten hem ooit nog gaan accepteren.
    Ik zou niet de dierenambulance bellen... ik heb niks tegen hun hoor maar dan wordt hij opgehaald en komt in een asiel terecht.
    Ik denk dat hij het dan zo bij jou beter naar zn zin heeft!

Wij hebben trouwens 4 katten... 2 ervan waren ook achtergelaten door onze boven buren :evil:
    ze hadden al een paar dagen alleen in een leeg huis gezeten toen opeens de dierenambulance er aan kwam...
    ik ben gaan kijken en heb ze toen zelf mee genomen... ze waren helemaal in de stress en het heeft een paar week geduurt voordat ze ons gingen vertrouwen...

Ik ben zelf een hele grote dierenvriend,( neem ook altijd gewonde vogels enz in huis of breng ze naar de opvang,) en ben blij dat er zoals jij...meer van mijn soort zijn ;)

2. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Melody, jij had dus ook van die fijne buren die meteen maar twee :confused: poekies achter lieten?! Super hoor dat je bij jou terecht kunnen, ging dat meteen goed met de poezen die je al had?
    Vanmorgen heb ik m'n buitenpoekie even binnen laten wandelen, ging 2 min goed en toen werd m'n eigen poes para, maar miscchien kan ik m langzaamaan laten wennen...

@ Pluk, wat een beetje water wel niet kan doen he :)

@ Soana, lief hoor van jullie, een beestje uit het asiel, aan een boom vastbinden....dat dat nog gebeurd joh...

@Darcy, ik laat m'n "buitenpoekie"nog niet ophalen hoor, totdat het winter word ga ik proberen om hem zelf binnen te krijgen, hij is nu ook zo an dit leventje gewend dat ik niet weet of hij nog bij iemand thuis zo kunnen wennen, liever dat het lekker in m'n eigen huisje gaat lukken, dan kan hij naar buiten & binnen wanneer meneer wilt :)

En wat betreft de andere poesjes, ik kijk het nog wel even aan, dierenambulance bellen dat doe ik sowieso maar niet (volgens Robyn kan dit ook niet) maar dat verschilt vast per gemeente, trouwens zal ik wat belachelijks vertelen?!(schiet me ineens te binnen) Wij hebben hier niet eens een dierenambulance! Heb dit al een paar keer aangekaart bij de gemeente maar voorlopig verandert er niets! Laatst ook met een gewonde kat in de auto naar een Ambulance in een andere plaats gereden!

In ieder geval voor jullie mening & advies!

kuzzy Es

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Onze katten komen ook buiten, ik wilde ooit binnenkatten en mij werd door de vorige eigenaar verteld dat ze prima binnen konden blijven.. NIET DUS. Die beestjes werden echt knettergek binnen. En per ongeluk zijn ze toen ontsnapt en weer teruggekomen.

We zijn uiteindelijk verhuisd, we hebben ietsie pietsie meer katten als toen (nu 4, en nee er komen geen katten meer bij). Ik zelf denk wel aan iets om de katten in onze tuin te houden (die vind ik groot zat). Maar momenteel gaat dat gewoon niet en nogmaals katten binnenhouden die buitenkatten zijn dat gaat niet, dan gaan ze de boel onderpissen/slopen etc etc. En is ook niet gezond voor ze. Wij hebben een kattenluik en ze kunnen dus altijd erin en eruit. Met oud en nieuw gaat die op slot en dat is al een heel karwei om de katten gezellig binnen te houden.

Onze buren weten welke katten van ons zijn, mochten ze daar iets uithalen dan hoop ik toch echt dat ze hier aanbellen. Nu hebben wij een andere probleempje, onze vorige buurvrouw daar mochten de katten gewoon binnenkomen, dat vond ze wel gezellig. Ze bleven er niet lang maar ja.. ze kwamen wel eens een rondje lopen.
    Nu hebben we nieuwe buren en zij houdt niet van katten.. ik heb een speciale gebruiksaanwijzing (aangezien elke kat helaas anders is hihihihihi, de een is nergens bang voor en de ander daar hoef je alleen maar naar te wijzen) voor haar gemaakt zodat ze de katten weg kan jagen als ze daar komen. En wij houden het zelf zo veel mogelijk in de gaten en roepen ze dan terug.

En wordt een kat door een hond gegrepen.. dat is zuur dan zal ik heel hard janken maar ik weet omdat wij aan de andere kant honden als buren hebben dat onze katten niet onschuldig zijn. Die lokken die honden gewoon uit!

Voor die twee katten van je buren daar zou ik toch eens met de buren over hebben aangezien ze jouw katten wegjagen en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ze zijn hun terrein aan het vergroten en het is zogenaamd instinct, maar jij hebt jouw katten en soms mag je best een beetje helpen.

En die andere kat, bedenk eerst of je hem wilt houden en ga dan een actieplan bedenken.

En over het meteen naar het asiel bellen.. oke die achtergelaten kat is een ander verhaal maar die twee kleintjes van je huidige buren. Als mijn buren het asiel bellen zonder eerst met mij overlegt de hebben zou ik echt link worden. Ik heb een deurbel en ik eet niemand op. Dus eerst praten en dan pas van dit soort agressieve maatregelen (nogmaals geldt niet voor die achtergelaten kat)

Deel Deze Pagina