Ik zal het even in het kort uitleggen. Mijn dochter is 1,5 jaar en ze is een week of 2 geleden heel ziek geweest, diarree, overgeven, echt buikgriep. Het was over, maar vandaag had ze weer diarree. Nu zou ik morgen op kraamvisite gaan, maar ik ben even langsgeweest dat ik niet kom omdat mijn dochter dus diarree heeft. De vorige keer begon het ook zo, ze heeft ook al niets gegeten vandaag. De vorige keer dacht ik dat het misschien tandjes waren en toen zijn we evengoed met haar naar een verjaardag geweest, er was verder ook niets te merken aan haar. Totdat ze op die verjaardag alles onderkotste, het was zo zielig! Dus toen heb ik die kraamvisite ook al af moeten zeggen want daar zou ik de volgende dag heen gaan. Nu dus weer, ik voel me een beetje een zeikerd, misschien is er niets aan de hand nu. Maar dat babytje is nog zo klein, buikgriep is ook best besmettelijk hé? Zouden jullie wel gegaan zijn?
Nee diaree en buikgriep is enorm besmettelijk! Ik zou ook niet willen als iemand kwam die ziek is! dus... nee je bent geen zeikerd!(vind ik )
nee hoor meid, als jouw kleintje wel iets besmettelijks onder de leden heeft kun je beter niet heen gaan. vind dat juist heel verstanidg en verantwoordelijk. daarbij vind jouw kindje het wss toch niet leuk om ziek en wel op visite te 'moeten' en mss is het voor de kraamvrouw ook vermoeiend om een ziek kindje, dat vaak toch wat hangeriger is, er bij te hebben. gewoon een keertje heen gaan als jullie allebei helemaal fit zijn, heeft iedereen er plezier van!
ik zou ook niet gaan, ik zou het mezelf niet vergeven als ik zo'n kleintje zou besmetten. Vlak voor onze vakantie zouden we ook op kraamvisite gaan, maar we waren flink verkouden geweest. Het was ver over, maar niet helemaal. Dus wij hebben het ook tot na onze vakantie uitgesteld.
Ok dan. Ik voelde me een beetje zo omdat ik nu voor de 2e keer afzeg. Maar ik merk verder niets aan mijn dochter, ze doet niet ziek. Maar dat was de vorige keer ook al zo.... Hopelijk heeft ze niets......was het eenmalige diarree
Als ik een ziekig kind heb, vraag ik altijd aan de ouders van de kersverse baby of ze het vervelend vinden als ik kom. De één vindt het geen probleem en de ander heeft liever dat je een andere keer komt. Als jouw meisje verder niet echt ziek is, zou ik gewoon gaan als zij het geen probleem vinden.
Ik zou als kraamvrouw erg blij zijn dat je niet zou komen! Zo'n jong kindje moet nog niet in aanraking komen met ziektekiemen van andere (kinderen). zou gewoon even het verhaal uitleggen.
nee hoor is alleen maar goed! het is idd besmettelijk en een pasgeboren baby kan daar heel ziek van worden...je bent geen zeikerd hoor!
in principe kan een pasgeborenen niet ziek worden van jou, of van je kindje tenzij je iets bij je draagt wat de moeder van het kindje nog niet gehad heeft (waartegen zij dus geen antistoffen heeft opgebouwd) is jouw kindje ziek kun je er gewoon bij op visite gaan. bijvoorbeeld als jouw kindje de waterpokken heeft, en je wil op visite hoef je niet bang te zijn dat je het betreffende kindje besmet (tenzij de moeder het nooit gehad heeft, wat niet vaak voorkomt) omdat zij de 1e drie maanden het afweersysteem van de moeder bij zich draagt, zoals elk kind dat heeft. dit kun je (of de moeder) ook simpelweg navragen bij de vk die dit ook zal beamen. MAAR bovenstaande terzijde gelaten, zou ik me als verse moeder zijnde beter voelen te weten dat er niemand in de buurt van mijn kindje komt die ziek is (diarree zou ik niet zo bang voor zijn) al moet ik zeggen dat mijn vriendin ook op visite is geweest terwijl haar zoon de waterpokken had en na dit te hebben nagevraagd bij de vk kon zij gewoon op visite komen, zou de vk anders hebben gezegd, zou ze toch echt hebben moeten wachten, dus nee ik vindt je geen zeikerd, maar vraag me wel af of je wel zin hebt om op kraamvisite te gaan
Ik vind het juist heel attent van je, dat je niet gaat. De moeder van de baby zal het vast en zeker begrijpen en er blij mee zijn. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n pasgeboren kindje nu al ziek zal worden? En dan zul je later horen, wel vreemd dat ze met haar zieke kind hier kwam! Als je ziekte hebt, moet je niet bij een kleine baby komen, dat is heel duidelijk! Dus ik vind absoluut niet dat je zeurt! Laatst was de buurvrouw jarig, ik zou erheen gaan, maar de avond vantevoren belde ze op, dat al haar vier kinderen griep hadden. Ik mocht wel komen, maar ze kon het ook heel goed begrijpen als ik met m'n gezonde kereltje niet kwam. En ik was heel blij dat ze belde, ben inderdaad niet gegaan. Kijk, ziekte kun je niet tegengaan, maar je hoeft het toch ook niet op te zoeken!