ben ik een zeikerd

Discussie in 'De lounge' gestart door mosterd, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik vind je totaal geen zeikerd. Een verjaardag vier je thuis, zeker van een kind! Bij mij zou dit absoluut niet gebeuren.

2. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Wij wonen in een flat en hebben de eerste verjaardag van ons zoontje lekker bij mijn moeder gevierd. Lekker op de loungebank in de achtertuin, midden augustus is dat toch echt wel fijner dan binnen met alleen een balkon om op te zitten :D Ik had daar geen moeite mee hoor, we hadden thuis ook wat slingers en ballonnen opgehangen en daar het cadeau dat hij van ons kreeg uitgepakt en 's middags alle visite bij opa en oma thuis! Dit jaar vieren we het in de speeltuin, hebben we een soort chaletje afgehuurd met twee picknick tafels ervoor. Neefjes en nichtjes hoeven zich niet te vervelen en alle volwassenen kunnen lekker van het zonnetje genieten. Super toch! :cool:

3. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Het gaat hier om wat oudere kinderen. Neefjes zijn 10 en 12

4. misa

misa Niet meer actief

De leeftijd lijkt me geen issue... Verjaardagen horen erbij en dan zoeken ze maar iets om zich te vermaken. Met een bal naar buiten en je bent al een heel eind!

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Euh.. wij niet hoor. Wij wonen in een flat en we vieren de verjaardagen van de kinderen altijd in het huis van m'n ouders. Vader.

6. Hier zou het van de band afhangen. Als m'n schoonmoeder het voor zou stellen, zou ik er niet over nadenken. Dat zouden we écht niet doen. Als m'n moeder een tuin zou hebben die groot genoeg zou zijn, met zwembad, zouden we daar meteen voor gaan, ook omdat we weten dat het dan nog zou gaan zoals wij het graag willen.

Is het anders een optie om het begin van de verjaardag, waar jullie de cadeautjes geven en een klein taartje eten, thuis te doen en dan het grote feest bij je schoonouders?

7. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Vind je geen zeikerd! Zou het ook juist leuk vinden om op een speciale dag voor mijn kind, het bezoek lekker bij ons thuis te ontvangen. Het gaat toch ook niet hoofdzakelijk om het vermaak van de andere kinderen, ik bedoel, die vermaken zich hoe dan ook wel...

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vind het geen optie een kinderverjaardag 'in zijn geheel' bij anderen te vieren (ookal is dit familie). Optie van shadixxx zou voor mij wel mogelijk zijn: eerst lekker thuis vaste rituelen en dan s middags feestje bij opa en oma verder vieren.

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik denk dat het er ook aan ligt hoe de verhoudingen met je so zijn.
    Kun je lekker je eigen gang,of gaan ze overal mee bemoeien?
    Denk aan hapjes,versieringen etc.
    Voor de rest weet ik niet hoe groot jullie tuin is.
    Maar wij hebben ook niet een super grote tuin.
    Begin juni was ons zoontje jarig en het was toen 30 graden.
    Wij hebben een zwembadje opgezet,watertafel en voor de grote kinderen waterpistolen.
    Er waren in totaal 3 kleintjes en 2 grotere kinderen,en ze hebben allemaal heerlijk genoten (ondanks dat de 2 grotere het eerst niet zo op "kinderfeestje"hadden :D )

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik snap het gevoel denk ik wel, ik ben ook niet graag afhankelijk van een ander. Het blijft voor mij een vreemd gevoel om de gastvrouw bij een ander thuis te moeten spelen.
    Ik snap het aan de andere kant ook wel, als je daar echt veel meer ruimte hebt is het wel lekker als je niet naar de kids hoeft om te kijken als die zich lekker in de tuin kunnen uitleven.

11. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou het alleen doen als je daar ook een beetje de vrije hand krijgt. Dus zelf versieren of op jouw manier laten versieren. Jij bent de gastvrouw dus sm moet maar even een stapje terug doen in der eigen huis (jij zet dus de koffie als t er op aankomt, schenkt drinken in en zorgt voor de hapjes). Als jij wil dat de taart heel blijft tot de meeste gasten er zijn moet zijn hem niet opeens aan gaan snijden.

Een kinderverjaardag thuis horen te vieren vind ik een vaag argument. Omdat het hoort hoeft het nog niet de beste keuze te zijn.

Ik zou het dus zeker overwegen als het gehele plaatje klopt. Ik denk dat een beetje extra ruimte en een zwembad het feestje leuker kunnen maken. Maar dan wel als het op je eigen manier kan en mag.

12. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik zou het thuis vieren. Die kinderen vermaken zich wel joh.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou niet weten hoe snel ik mijn boodschappen bij mijn schoonmoeder in huis zou hebben hoor! Heerlijk toch juist, dat die kinderen zich lekker met dat weer ieen zwembad kunnen vermaken. En voor de grote mensen ook niet verkeerd. ;) Nu weet ik niet hoe groot jullie tuin is natuurlijk. Ik las ergens de suggestie "ze kunnen ook met een bal naar buiten." Dat zou bij ons al niet kunnen. Met wat verjaardagsvisite zijn onze tuin letterlijk vol. Die kinderen zouden amper van hun stoel af kunnen komen, laat staan dat ze kunnen ballen. Nou, dat zit ik zelf ook veel lekkerder als de kinderen ruimte hebben om te spelen en de volwassenen ook nog lekker kunnen zitten.

En wat betreft die ideeën: dat het bij haar is, maakt haar dan toch geen "baas" over de manier van vieren toch? Gewoon zelf boodschappen doen en zelf wat versieren als je dat graag wil.

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou een gat in de lucht springen :). Zit ik tenminste thuis niet met al dat volk en wordt de opruim gedeeld.

En dat ze zich zou gaan bemoeien met de hapjes ... Nou fijn, dan moet ik daar tenminste al niet te hard meer over denken ;).

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

het gaat om 2 jongens van 10 en 13 lees ik zodat die kunnen zwemmen, meer "grotere"of met begeleiding zwemmende kinderen komen er niet?

Dan zou ik er niet eens over na denken en gewoon thuis vieren . Komen er zoals bij ons 7-18 kinderen en ouders jah dan zou ik de kans met beide handen pakken maar ik heb sowieso niet de controle bij een feestje omdat ik fysiek dat niet aankan nemen mijn vriendinnen/man / wie dan ook over. ik schrijf lijstjes, man haalt het , vriendinnen, zus, moeder/schoonmoeder pakken het en lopen het naar binnen of mensen pakken drinken etc voor hunzelf.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het zeker weten gewoon thuis vieren. Toch het leukste voor het kind. Haar eigen huis versierd, stoeltje etc.

17. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Er roepen hier heel wat mensen van dat zit ik niet met de troep. Dus die laten hun (schoon)ouders dus met de troep zitten?

Ik zou mij dan juist nog veel verantwoordelijker voelen en ongemakkelijker omdat het de verjaardag is van mijn kind en het huis van een ander een troep word.

Ik wil de verjaardag van mijn kind ook niet bij een ander vieren.
    Gewoon thuis waar zij zich het veiligst voelt.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Volgende week vier ik zelf mijn verjaardag. Zondag. Geen tuin. Als het warm is. Is het hier niet uit te houden zo warm drie hoog zon zuiden plat dak.

Snap je verder wel. Zo iets buiten verhaal boven vier ik het ook het liefst thuis zeker voor kinderen. Maar z,n thuis met zwembad veel kinderen klinkt super aanlokkelijk. Kies van uit je gevoel.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou mijn vader nooooit met de troep laten zitten natuurlijk. Hij helpt wel mee maar dat doet 'ie omdat hij dat zelf wil, wij zeggen altijd dat hij moet blijven zitten haha!
    Denk dat het ook samenhangt met hoe vaak de kinderen er komen, mijn kinderen zien het huis van mijn vader als hun eigen huis omdat we er zo vaak zijn.

20. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik zou het gewoon in mijn eigen huis/tuin willen vieren.
    Het is toch ook je eigen kind? De visite past zich maar even aan aan de mogelijkheden die er op dat moment zijn.
    Natuurlijk is het heerlijk om ze in de tuin van een ander te laten spelen/zwemmen, maar ik zou dan het gevoel krijgen dat het niet meer iets van mijzelf, ons eigen gezin zou zijn.
    Ik zou wel mijn schoonmoeder bedanken omdat het natuurlijk wel lief is dat ze het uit handen wil nemen.
    Maar er eerlijk bij vertellen waarom je het liever bij je zelf thuis wil houden.

Deel Deze Pagina