Jij denkt wel erg gemakkelijk. Om 19.00 ligt iedereen gewassen en gestreken op bed? Serieus, met een tweeling van 3 weken?
Een tweeling van 3 weken jong en dan ook nog boos worden op je pas bevallen vrouw... !! Whaaaaa, ik had die voetbal in z'n kont geschopt.
Hoezo probleem? Ieder zijn mening toch? Voetbal is kennelijk altijd al een probleem geweest, maar wat ik totaal niet begrijp is dat hij nu een extra dag gaat trainen en TS hier klaagt. Ik vraag me echt af of het wel of niet in overleg gegaan is. Wellicht heeft TS ingestemd om hem tevreden te stellen of was dit besluit genomen nog voor de kleintjes er waren? Anyway, het lijkt mij sterk dat dit uit het niets komt en TS niets in te brengen heeft. Is dit wel zo zou ik rap weg zijn. Doch aan de andere kant, is het besproken en is er akkoord gegaan dan nu niet klagen. 4 uurtjes in de week is het maak, training 1.30 uur, reizen en douchen. Op de maandag zijn de kids naar het kdv, dan is er ook even rust. Maar, die dag ziet TS als een dag om iets leuks te doen. Waarom haalt ze de kids de maandagen niet van het kdv? En TSman moet maar gewoon praten met zn trainer om voorlopig maar 1x in de week te trainen en dan maar starten vanaf de bank.
Als je kindje(s) nog zo klein is wil je die echt niet alleen laten en ergens koffie gaan drinken, kan me zo voorstellen dat je liever thuis bent en daar even je ding doet als je man thuis komt. En kinderen naar bed brengen... een baby van een paar weken oud ligt meestal niet om 19 uur lekker op bed. Hier gingen ze pas met 8 weken 's avonds boven slapen en lagen ze vooral bij ons. Lisa krijste alles bij elkaar van 19 tot 22, totdat ze met 10 weken een sonde kreeg. Zo relaxed is het 's avonds niet met hele jonge baby's . En als ze dan wel op bed liggen, ben je blij dat je iets in huis kan doen. Ik denk ook dat de beste oplossing is om voorlopig 1 keer per week te trainen en na de wedstrijd op tijd naar huis. En misschien dat hij kan regelen dat hij niet elke zaterdag hoeft te werken.
Had het niet beter kunnen verwoorden. Hij is verdorie vader en geen puber meer die alles voor zijn hobby kan opgeven! Hij moet zich doodschamen.
ik denk Suzetje dat als je zelf geen kinderen hebt je niet kan inschatten hoeveel impact het op je leven heeft. je kan van alles bedenken van te voren maar als het eenmaal zover is ga je niet zo makkelijk weg en helemaal niet met een tweeling van 3 weken. en je bent ook echt niet blij als je man dan zoveel weg is hoor, neem dat maar van mij aan. ik dacht net zoals jou maar ben daar door ervaring wel heel anders over gaan denken en ik zet dit voor de zekerheid er maar even bij omdat je alleen mijn geschreven woord leest: ik bedoel dit niet denigrerend of kleinerend of wat dan ook hoor! had het er vandaag door met mijn groepje van de zwangerschapsgym over hoe je leven toch veranderd wat je van te voren je helemaal niet kan indenken. zou haar voor geen goud willen missen maar het is wel pittig en dan ben je heel erg blij als je partner er 'savonds ook is om je te helpen.
Toen mijn vriend nog voetbalde op zondag, was de wedstrijd altijd pas om 14.00 uur, maar hij was wel altijd al rond 11.00 uur van huis omdat ze 2 uur van tevoren aanwezig moesten zijn (wedstrijdbespreking en warming-up). Vaak was hij pas rond 17.00 uur thuis. Weg dag dus! TS, ik kan me heel goed voorstellen dat je het hier echt niet mee eens bent! En ik zou op mijn strepen gaan staan. Is ie nou helemaal betoeterd?
Onze oudste van 5 ligt ook niet om 19.00 uur in bed hoor, het is zowiezo al een ramp om hem naar bed te krijgen, dus is het wel fijn inderdaad als mijn man dan thuis is om 19.00. Dat zal voor de ts niet veel anders zijn denk ik Ik ben het echt met je eens Aszz Gr MB2005.
@Suzetje de kinderen zitten op maandag op school en de peuterspeelzaal. De oudste kan niet zomaar thuis gehouden worden van school Gr MB2005.
Ik heb geen probleem hoor. Mijn mening is gewoon dat ik het onzin vind een man dat te "verbieden" als hij het al heel lang doet. Dat ts daar een probleem mee heeft is wel duidelijk en dat jullie het met haar eens zijn prima maar daarom hoef ik het daar niet mee eens te zijn toch?! Nogmaals, ik heb het idee dat er meer speelt dan die extra training. En ja, die zondag is weg maar dat was ie ook toen ze geen kids hadden en ook toen de eerste geboren werd en nu. Maargoed, ik zal wel makkelijk zijn....
Voordat ik kinderen had dacht ik ook dat het no problemo zou zijn als mijn man nog zou gaan hockeyen in dezelfde frequentie....nou mooi niet meer hoor! Prima als hij dat op zondag doet en 1 avond maar wij staan op de eerste plaats. Als ik een dag twee pakkers aan mijn benen heb gehad mag hij et ven overnemen, training of net! En dat is dan met twee kids! Ik wil niet weten hoe dat met vier met zijn!!! Ik denk dat ik een algeheel sport verbod zou instellen hihi
Foutje Maar de peuterspeelzaal kan ook op een andere dag toch? En na 15.00/16.00 kun je ook nog naar het bos, de speeltuin of op visite? Dan eet je toch wat later? Eten plannen zal ook niet gaan met 2 baby's van 3 weken lijkt mij zo. De baby's kunnen overal eten en als het gezin dan een leuke dag heeft geeft het toch niets dat je pas rond 19 uur eet? Ik bedoel het goed maar ik denk persoonlijk dat het probleem niet bij het voetballen zit maar bij het alleen zijn met 4 kids en zelf geen kant op kunnen. Daarom zei ik al dat TS zelf iets moet doen, ff rust aan haar hoofd. En wellicht ziet man dan in dat 2x trainen toch teveel is zodra hij die dagen de zorg heeft!
Ik heb niet de hele discussie gelezen dus excuus als ik in herhaling val. Je man heeft deze hobby al heel lang. Het is sowieso goed voor jezelf en vaak daardoor ook voor je relatie als je nog iets anders dan mekaar omhanden hebt. Jouw kinderen gaan over een tijdje ook bij clubjes en verenigingen, dan heb je weer meer tijd. Naarmate ze ouder worden, wordt het makkelijker. Maar dan is je man zijn hobby kwijt. Zou jammer zijn.
Klinkt weel heel optimistisch, maar dan moeten ze dus precies hetzelfde ritme hebben, geen huiluurtjes of krampjes een laatste fles (hier kwamen ze gewoon nog om de 3 uur op die leeftijd)).
Ik heb echt het idee dat jij geen hebt. Je kunt je kind niet zomaar een andere keer naar de psz brengen, of pas rond 19 uur eten wanneer je kleuter van 5 de volgende ochtend om half 9 weer op school moet zitten, kind is doodop dan.
Als je stopt met voetballen kan je ook altijd weer beginnen hoor . Mijn man is een paar jaar gestopt met hockey (voordat er kinderen waren) en daarna gewoon weer begonnen.