Ts, hebben jullie nog gepraat? ook van mij petje af voor de tweeling mamma's hoor, en er dan nog groteren (of kleinere) kinderen bij hebben, pfff...respect voor jullie hoor. Lijkt me heftig!
Ik vind 2 avonden in de week trainen normaal, die zondag snap ik wel van je! En daarbij begrijp ik ook wel dat 4 kids naar bed verzorgen echt veel werk is in de je eentje.. Maar als een man aan fitness doet of wat voor sport dan ook dan is hij ook al snel 2x in de week weg! Mijn vriend sporte 5-7x per week en dat ging me echt tever.. Nu is dat geminderd naar 2-3x per week en dat is toch echt wel het minimale wat hij nodig heeft om te ontspannen.. Hij werkt in diensten en 2weekenden per maand dus ik ben wel blij dat hij op zondag geen wedstrijden heeft want dat zie ik wel echt als familiedag! Beetje lang verhaal geworden.. Maar kort: 2x trainen moet kunnen vind ik, de zondag geef ik je volle 100% gelijk in dat die dag voor het gezin bedoeld is
Ik vind twee keer sporten in de week en wedstrijd op zondag op zich niet zo heel gek. Alleen... Als je er samen met je vrouw voor kiest om kids te krijgen en dat 3 keer, wat er dan 4 worden en je daarnaast op zaterdag moet werken... Tja, dan zul je consessies moeten doen. Zo zit het leven nou eenmaal in elkaar. Je kunt nou eenmaal niet alles hebben. Met andere woorden: ik vind je geen zeurvrouw en ik zou zelfs vallen over die wedstrijd op zondag. Helaas van de hobby, maar zoek dan maar een flexibele hobby die beter past bij het gezinsleven. Of pas ergens ander iets aan, zodat de zaterdag vrij blijft.
Mja ik ben van het type dat je iemand zn hobby niet kunt verbieden... maar je kunt natuurlijk wel zeggen van "goh.. ik zit hier met 4 kinderen.. waarvan 2 die net een maand oud zijn en dat red ik gewoon niet alleen!" dan is het aan hem of hij daarbij gaat snijden in zn hobby of een andere oplossing zoekt. en dan denk ik dat hij wellicht zegt van "ok, dan ga ik 1 avond per week trainen ipv 2" 1 avond is nog te overzien.... en tja.. wat betreft die zondag.. als je zegt dat je dat niet meer wil.. verbied je in feite zn hobby en dan heb je nogal de kasn dat hij met de hakken in het zand gaat (zou ik wel doen in ieder geval) maar je kan natuurlijk wel zeggen hoe het voor jou voelt.. (ikzelf ging vroeger altijd mee als mijn vader ging voetballen overigens, vond ik geweldig en had zelfs een eigen trainingspak in clubkleuren)