Borstvoeding op deze manier zal ook waarschijnlijk niet veel langer gaan duren. Dat trekt je productie niet. Clusteren en nachtvoedingen, hoe vermoeiend ook, tja, het hoort er nu eenmaal bij. Prima verder, als je maar een maandje borstvoeding wil geven. Als je langer de borst wil geven werkt het op deze manier niet. In het geval van TS, die nog wel iets langer wil doorgaan, is de nachten overslaan juist geen goed idee. Om de productie op peil te krijgen, zal zij JUIST s'nachts moeten kolven. Ander bouw je gewoon actief een voeding af, en op deze termijn is dat echt een probleem, zeker als je kindje niet live aan de borst drinkt...En ik hoop voor haar dat dit nu juist wel weer gaat lukken! Toch vraag ik me echt af, wat is er dan zoveel fijner aan flesjes geven s'nachts? Zeker als je de nachtvoedingen een beetje onder de knie hebt, (daar gaat wel even over heen en je kindje is er pas net), dan is zeker liggend voeden heel ontspannend, ook omdat je een hormoon aanmaakt dat er voor zorgt dat je weer snel in slaapt valt.
Dit vraag ik me ook af. Die eerste week vond ik ook slopend, maar t drinken gaat nu echt goed en ben s´nachts 10 min bezig en kan weer slapen en dat hormoon heerlijk haha. Liggend voeden lukt nog niet maar ben zo duf als een konijn dus ben zo weer weg, en ik vind het echt heerlijk haar aan de borst te hebben, met kolven voel ik me net een koe