Ben ik egoistisch (hoe schrijf je dit eigenlijk?)

Discussie in 'De lounge' gestart door , 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    ja.

:)

maar meen het wel.

2. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik begrijp je wel, maar het is natuurlijk ook wel egoistisch om alleen in je eigen belang te denken.
    Daarnaast... wat is er mis met een creche?
    Wij hebben er bewust voor gekozen om onze kinderen toen ze ruim een half jaar waren 2 dagen naar de creche te laten gaan, terwijl er ook opa's en oma's waren om op te passen.
    Wij waren/zijn van mening dat opa's en oma's geen opvoeders moeten zijn, mede omdat we veel problemen zagen ontstaan in onze omgeving (onenigheid over verzorging, opvoeding, die moeilijk bespreekbaar gemaakt kon worden).
    Ons bevalt de creche prima: hele lieve betrokken leidsters die onze kinderen met liefde opvingen/opvangen en daarnaast ook pedagogisch onderlegd.
    Onze twee oudste kinderen zijn al wat ouder (5 en 7 jaar) en dit zijn prima ontwikkelde kinderen die echt geen schade hebben geleden van de creche, integendeel, het zijn zelfstandige, sociale, evenwichtige kinderen.
    Ik moet er wel bij zeggen dat we het kinderdagverblijf met zorg hebben uitgezocht.
    Desondanks blijft het aanvankelijk (ook nu weer bij de derde) moeilijk om je kindje naar (relatief) vreemden te brengen en moet vertrouwen weer groeien... dus nogmaals, ik begrijp je moeite ermee.

3. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Ik vind het ook egoistisch, maar begrijp het wel hoor.
    Ik zou willen dat mijn moeder op zou kunnen passen maar buiten dat we ruim 150 kilometer van elkaar wonen en zij fulltime werkt zou ze dat ook niet willen.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je zegt zelf dat je moeder al 5 jaar een baan zoekt, dus dit was te verwachten....
    Natuurlijk is het vervelend voor jou, je bent je oppas kwijt.

Maar.... er gloort hoop aan de horizon, want ik heb het al vaker gezegd: een kdv is geen slachthuis, dus het zal allemaal wel meevallen.
    Mijn zoontje komt er altijd blij vandaan :D

5. Ik vind je eerlijk gezegd behoorlijk egoïstisch (sorry, maar je vraagt zelf om meningen en reacties, dus ik ga ervan uit dat ik die mag geven...)

Ik vind het een gunst wanneer (schoon)ouders op je kind passen en geen récht! Daarbij stuit het me een beetje tegen de borst wanneer je zegt dat je er niet aan moet denken om je kind naar de creche te laten gaan. Jasmijn gaat ook naar het kinderdagverblijf en ze vindt het er heerlijk en minstens even leuk als een middagje bij mijn moeder (die 5 dagen per week werkt...) of schoonmoeder (die regelmatig een dagje oppast wanneer ik een cursus of vergadering heb op een dag dat ik normaal niet werk). Altijd veel kindjes om mee te spelen en zoveel leuk speelgoed dat je thuis niet hebt.

Ik hoop voor je moeder dat ze die baan krijgt. Ze blijft daarnaast een net zo lieve oma als ze altijd al was...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    hmm ja, behoorlijk egoistisch vind ik het ook wel.

Als ze na 5 jaar een baan vind, moet je gewoon blij voor haar zijn!

Een kdv is echt niet zo slecht hoor. Jesper heeft het er altijd naar zijn zin. Lekker kijken naar alle spelende kindjes, op zijn tijd even kroelen met de leidsters en oma kan dan gewoon lekker blijven verwennen.

7. Niet meer actief

Jullie hebben helemaal gelijk!

Ik hoop nu echt voor haar dat ze die baan krijgt!

8. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    als jouw dochtertje nu 4 maanden is dan gaat het wennen op een kdv vrij makkelijk. als ze al een jaar zou zijn dan is ze veel eenkenniger en dan kost het vaker moeite om ze achter te laten.
    mijn dochter is direct na mijn zwangerschapsverlof 3 dagen in de week naar het kdv gegaan. als ik nu om 5 uur ipv half 6 kom dan krijg ik haar gewoon niet mee naar huis. dan is ze nog niet uitgespeeld. ik kan dan met haar jas gewoon gaan staan/zitten wachten want het dak gaat eraf als ze mee moet. ;)
    je zou gewoon is moeten gaan kijken bij de babygroep, hoe het eraan toe gaat en wat ze met de kindjes doen enzo. je staat er versteld van wat een lol en aandacht die kindjes krijgen. en mijn dochter vindt het maar saai als we samen thuis zijn. ze vraagt dan heel veel aandacht omdat ze het liefst mij betrekt in haar spel. op de creche heeft ze daar andere kindjes voor.....
    ik vind het fijn dat mijn moeder en schoonmoeder op kunen passen als ik een keertje extra moet werken, of als ze ziek is en niet naar de creche kan. maar daar blijft het bij. :)

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    whahaha stooop dadelijk gaat ze in een hoekje super super schuldig zitten voelen...

ik snap helemaal wat je bedoeld ik zou in jou situatie er ook totaal niet aan moeten denken om mijn kindje aan een vreemde op een kdv te moeten geven of aan schoonmoeder :(

meis je bedoeld het goed denk ik, je doet en denk het toch uit het belang van je kind, en gunt je moeder toch ook die baan?

succes!

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ehm ik "snap" het wel maaaaar vind het wel een tikkeltje(best wel veel tikkeltjes eigenlijk) egoistisch ;)

11. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    ik snap je helemaal ondanks dat ik het ook wel egoistisch vind.

Ik moet er ook niet aan denken om mijn kinderen naar een kdv te brengen en hoef het gelukkig ook niet.

Maar voor je moeder is het toch geweldig als het lukt en moet je iig blij voor haar zijn

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Als je het zo'n groot probleem vind warom stop je dan zelf niet met werken?

Of is het niet mogelijk jou rooster en dat van je moeder opelkaar af te stemmen? Als je moeder tenminste nog wil oppassen als ze werkt.

Ik snap dat je graag wilt dat ze oppast. Ik ben ook neit zo'n voorstander van kdv en ben bij gebrek aan oppas dan ook gestopt met werken.
    Gun je moeder die baan, zeker als ze al zo lang op zoek is!

En als het niet anders kan is misschien een gastouder iets voor je?

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Haha wat eerlijk dat je het allemaal zo neerzet.
    Vind het ook wel wat egoistisch , maar ook ik kan het enigzins begrijpen.

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hi Hi Indy,
    Wat heb jij over jezelf afgeroepen... En jij maar blijven zeggen dat je bij bent gedraaid, blijven de meningen binnenstromen.

15. Niet meer actief

uhm ja vindt ik wel

ps je schrijft egoistisch goed

16. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mijn dochter zit ook 1 dag op de creche nix mis mee vind ik , maar goed das mijn mening!
    dus ja ik hoop voor je moeder dat ze de baan krijgt want je ken er niet vanuit gaan dat hun voor eeuwig op kunnen blijven passen...

17. Euh, het is eigenlijk egoïstisch... ;)

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Aaaaaaw arme meid! Denk dat ze t nu wel weet hihihi :p

iig heel veel succes!

Liefs Jessy

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

@ Annna: het was al 6 dagen stil hier...dan ga jij zeggen: aaaaah wat heb jij over je afgeroepen ;)

Daar gaan we weerrrrrrr ;)

20. @Elmo: Zet er anders een slotje op...

Ik denk ook wel dat het nu genoeg is geweest :D !

Deel Deze Pagina