ben ik er overdreven te vroeg bij?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lennylenn, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb een vraagje he..want ik post net in een andere topic dat ik nu al langzaam aan ben begonnen met het kopen van babybillendoekjes.
    Dit doe ik omdat je er niet genoeg van kunt hebben. nu vraag ik me af of ik er niet ietjes te vroeg bij ben om dat te kopen.

met rompertjes enz ook hetzelfde ik heb er nu bijna 30, monddoekjes hydrofielluiers heb ik alleemaal onzettend veel van. is dat overdreven?

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nee ik vindt dat niet overdreven, ik zal precies hetzelfde doen :)
    Je moet gewoon lekker doen wat je zelf wilt.
    En het is helemaal niet gek dat je wat dingentjes alvast in voren koopt.
    Ik zat vorige week te denken, jeetje wat heb je zo allemaal nodig.
    Nu heeft mijn moeder een lijstje gemaakt met de belangrijkste dingen die je nodig heb.t
    Mijn moeder zei als je iets wilt kopen koop dan iets wat op het lijstje staat.
    Zo is het toch gewoon super leuk om af en toe wat te kopen, ook al ben je niet zo heel ver.
    Zo kun je ook lekker genieten van je zwangerschap.

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    O dit is zo herkenbaar voor mij!

Ik deed dat bij mijn eerste ook en nu we weer bezig zijn heb ik ook al wat spulletjes in huis gehaald en ik ben niet eens zwanger nog!

Als je je er goed bij voeld moet je het gewoon doen!
    Je kunt ook spulletjes die wat groter zijn kopen van kleertjes bijv maatje 74/80 ipv 50/56.

Zo heb je een leuk vooraadje en kost het je dan niet veel meer want je bespaard er dan weer mee en an daar weer andere dingen voor kopen zoals weer wat grotere kleertjes enzo!

Ik kocht ook al pakken pampers toen ik 20 weken zwanger was (had er 8 staan toen ik beviel in de kleinste maat want meer durfde ik er niet te kopen want stel dat ze snel te klein worden)

Helemaal in het begin net na de geboorte verbruik je veel dus is het wel handig om een klein vooraadje in huis te hebben.

Te snel vind ik het niet echt hoor,je bent iig goed voorbereid!

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

30 rompertjes! :confused: waaaat ik heb er maar een stuk of 8. ze groeien er zo snel uit. nou ja je zal ze weinig hoeven te wassen misschien. als je er iedere dag 1 of twee schoon aantrekt kun je even vooruit. als je er doorheen bent kan je baby gelijk naar een grotere maat. (grapje hoor)

oh ja hydrofiele luiers heb ik gehoord dat je er die niet teveel kan hebben. er staan er 12 op de uitzetlijst maar ik heb er zelf 24 van gemaakt.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Je zult zien dat je van je kraamvisite nog zoveel krijgt, ik heb tig rompertjes gehad. Zelfs had ik er maar een stuk of 4 gekocht, maar kreeg er nog een stuk of 10 bij en dat was ook meer dan genoeg.
    Kleertjes enzo ook veel gehad en mensen die met pakken luiers kwamen aanzetten 'ja, kijk, ik geef iets praktisch, wat je vast van niemand nog hebt gehad'...Daarnaast zaten er in die supermarktdozen ook nog luiers en billendoekjes, ik kwam er in om. Zelf had ik maar 1 pak luiers gekocht.
    Je kunt dus best vanalles aanschaffen, te vroeg maakt niet uit, wat is te vroeg, maar onthoud wel dat je waarschijnlijk nog zoveel spullen krijgt, dat dan de helft ongebruikt in de kast blijft liggen.

6. lennylenn

haha ja van de rompertjes schrok ik ook wel hoor.. want elke keer zag ik ergens wel een leuke hangen en die kocht ik dan..toen ging ik gisteren ff kijken wat ik nou precies heb en heb 30 rompertjes allemaal maat 50-56! maar idd hahhaa als ik door de rompers heen ben kan ik weer andere maten kopen.

hydrofielluiers heb ik er nu 18 van doe ik er nog een paar bij dan moet het ook wel voldoende zijn toch?

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb nu al veel kadootjes gekregen van mensen.
    Heel veel mensen geven rompertjes.
    Ik ben nu nog maar 6 weken en ik heb nu al rompertjes gekregen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb 12 hydrofiele doeken en minder had eigenlijk ook wel prima geweest, heb nog nooit gehad dat ze allemaal in de was zaten, ondanks dat ik een spugertje heb. Maar ik ken ook mensen die daar hele ladingen van gebruiken.

9. lennylenn

ja klopt maar van mijn familie weet ik dat als ze een kadootje geven dat het altijd een nutteloos beertje is.. ook wel leuk maar wat heeft dat kind straks aan 100 beertjes? geef idd liever een kadootje waar we wat aan hebben

10. lennylenn

ik ben nu 14 weken en ik heb tot nu toe 1 paar pantoffeltjes gekregen :( ow en van mn zus een fleecedekentje een speentje en ja hoorr...een beertje! ( stond in mijn vorige post dat mijn familie alleen maar beertjes geeft)

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja en je krijgt ook nog vaak dingen die je niet zo heel mooi vindt.
    Als je het zelf koopt heb je het wel helemaal naar je eigen smaak ;)
    Ik ben bv helemaal niet zo fan van winnie die poeh en ik weet dat veel van mijn ooms en tantes zoiets geeft.
    Het klinkt misschien heel ondankbaar maar mij kan je er niet zo blij mee maken.
    Dan koop ik liever iets wat ik zelf echt mooi vindt.
    Ik vindt die gewone witte rompertjes van hema super mooi en zijn ook nog van goeie kwaliteit.

12. henkie24

daarom koop ik ook geen speelgoed voor ons kleintje. het enige wat ik heb gekocht is het babyballetje van nijntje. knuffels heeft "hij"er nu zon 4 gehad al. heb zelf nog een doos knuffels op zolder staan en van de week kwam er al weer iemand met een speeltje dus daar wacht ik ook nog mee. de eerste tijd speelt ie toch nog niet.

oh ja winny the pooh vind ik ook echt verschrikkelijk. ik haat dat beest echt! kreeg van een collega een bijtring met winny the pooh erop. tja ...
    maar natuurlijk... oh dank je wel hoor meid. hartstikke lief van je.... de rest weet gelukkig dat ik het een vreselijk beest vind

13. lennylenn

ahhaha ja precies.. ik hou bijv niet van die I LOVE MAMA/PAPA speen en al helemaal niet van die rompertjes met van die teksten erop. de meeste mensen vinden dat juist super dus toen heb ik maar gelijk gezegd dat dat niet mag..vonden ze gelukkig niet erg dat ik dat zei.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    18 hydrofiele luiers is genoeg hoor! 30 rompertjes is wel heel veel, die heb je niet allemaal nodig.

15. lennylenn

nee speelgoed heb ik ook niet gekocht. dat kind is nog veels te klein daarvoor. hahahaaa arme winny the pooh hij is hier echt niet geliefd. ik heb het maar bij nijntje gehouden.

16. henkie24

wat ik nu ga zeggen is zeker niet discrimenerend bedoeld. heb zelf homo,s als vrienden en het zijn de beste lui die je kent maar ik noem hem altijd en nichterige beer. zelfs die homo,s moeten er om lachen want die weten wat ik er mee bedoel. ;)

dus nogmaals voor wie zijn eigen gelijk aangevallen voelt: niet discriminerend bedoelt

17. lennylenn

je trekt de woorden uit mn mond echt waar wilde het net ook zeggen maar dacht van nee laat maar want stel je voor dat het bij iemand in het verkeerde keelgat schiet. maar ik vind dus ook dat winny the pooh een homobeer is.

18. Ook wij zijn al langzaam dingen aan aan het schaffen. hebben ook al veel gekregen.
    Wel heb ik zelf maatje 62 en 68 gekocht omdat ik er ook vanuit ga dat we veel in maat 50 56 zullen krijgen.

Dit weekend gaan we babyshoppen en zijn ook al langzaam begonnen met de babykamer.
    Het kan maar af zijn, toch

19. henkie24

:) sorry maar lig hier echt HELEMAAL dubbel. (voor zover dat dat nog gaat)

20. lennylenn

nou he..zijn wij precies even lang zwanger hahahhaa

mischien een brutale vraag maar wat ga jij doen tijdens je zwangerschapsverlof? ik had juist gepland om tegen die tijd alles te kopen maar nu heb ik bijna alles al dus ik moet maar wat anders verzinnen

Deel Deze Pagina