ben ik er overdreven te vroeg bij?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lennylenn, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb ook al een hoop gekocht hor , en ook gekregen om de een of andere reden kirijg ik een hoop blauwe dingen (pyama rompertjes) maar volgens mijn gevoel krijg ik een meid :S na jah morgen weten we het zeker hihi
    iemand die intresse heeft in de blauwe spullen als mijn kindje een meisje blijkt? haha

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik zou in elk geval niet meer rompertjes kopen in die maat. Die maat heeft jesper niet eens aangekund. Zou toch zonde zijn van al die rompertjes.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat dacht ik ook........ heb echt helemaal niets in 50/56 gekregen dat hebben we snel allemaal bij moeten kopen omdat iedereen "op de groei" iets had gekocht haha...

4. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

ik ben "nog" maar 19 weken heen en moet je eens in mijn album kijken....heb hele kamertje al bijna klaarstaan ingeruimd en al :oops: :D

5. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ach het maakt ook niet uit toch. Als je lekker spullen wilt kopen dan doe je dat toch. Houdt er alleen wel rekening mee dat hij straks niet alles aan zal kunnen.
    Ik heb het helemaal niet met al dat kopen. Ik heb wel wat kleertjes, maar eigenlijk bijna alles gekregen. Voor de rest alle spullen binnen 1.5 uur gekocht in 1 winkel.

6. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik ben koopverslaafd juist :D Alles maar dan ook alles wat maar met een meisje te maken heeft en roze is, dat koop ik zowat! :oops:

Heb net weer een flinke online bestelling bij de H&M gedaan, omdat veel kleertjes daar nu in de sale zijn...

En ik heb ook heel veel gekregen maar ook aardig wat zelf gekocht. De laatste hand wordt nu aan de babykamer gelegd; muurtje schilderen en plankjes ophangen.

Luiers en doekjes kopen doe ik nog niet, maar kleertjes, schoentjes en de rest wel.

7. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoe eerder hoe beter, maar ik zou niet teveel kopen. Straks krijg je vast ook kado's en dan heb je er zoveel. Bespaar je centjes maar op andere dingen zou ik zeggen : )!

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Onze kids waren 51 en 52 cm bij de geboorte en waren met 3 weken al uit maatje 56 :rolleyes: Heerlijk zeg, dat je de eerste 3 weken niet hoeft te wassen! :D

Hydrofielluiers gebruik je idd overal voor. En als je kleine ze niet meer nodig heeft doen ze het ook nog perfect als theedoek, stofdoek of poetsdoek. Echt een aanrader dus!

Maarreh...als ik jou was: koop nu maar geen rompertjes meer. Denk dat je er wel even genoeg hebt ;)

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    30 rompertjes in maat 50/56 :confused: Ik hoop voor je dat je geen grote baby krijgt dan.. lijkt me echt een beetje (heel) veel...

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hahaha... ik moet echt lachen om sommige dingen. 30 rompertjes....... pfff, da's wel erg veel lijkt me. Maar... je kan er altijd anderen blij mee maken als je ze cadeau geeft.
    Ik heb maar enkele rompertjes zelf gekocht omdat ze goedkoop in aanbieding waren (en ik die dus errug schattig vond). Maar heb er veel gekregen dus heb er nu meer dan genoeg (en dat zijn er geen 30 ;) ).
    Heb ook andere spullen veel gekregen: spuugdoeken, slabbers, speentjes (ook 2x de i love mamma.... haha, maar ik vind hem wel leuk), speelgoed, boekjes, kleertjes, echt vanalles maar vooral al erg veel. Staat allemaal in onze boekenkast te pronken tot de meubels komen....

Verder moet je lekker doen want je zelf wil. Maar realiseer je dat het achteraf misschien wel zonde is. En niet teveel nu kopen, je moet nog heel veel weken en als je alles al hebt is later in je zwangerschap misschien niet zo leuk. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Ik heb gewacht met bijna alles tot zeker 20 weken. Nu we weten dat het een meisje wordt, ben ik wel al wat losser geslagen. Heb al erg leuke kleertjes in de uitverkoop gekocht. Elke keer als ik er naar kijk, wordt ik weer heel blij... haha

En ook ik heb een hekel aan winnie de pooh. Maar.... een vriendin kwam al met wat spullen aanzetten: rompertjes e.d. Ach ja, lief bedoeld denk ik maar.

Fijne zwangerschap!

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    die koopdrang gaat wel gedeeltelijk over hoor! Heeel af en toe heb ik het weer even haha.

Heb met veel plezier jullie verhalen gelezen! Wat is het toch heerlijk om een kindje te verwachten :D

12. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    ook ik wordt helemaal blij van jullie enthausiaste verhalen, ik ben vandaag dan ook flink losgegaan en heb een heleboel spulletjes gekocht voor ons meisje. lang leve de uitverkoop!

alleen een tip: koop niet TE veel billendoekjes.
    ik had dit ook al gedaan toen ik zo'n 11 weken zwanger was en kan nu een aantal pakken weggooien omdat ze uitgedroogt zijn. (was wel een wat minder bekend merk helen harper).
    veel plezier met jullie shopdrang ;) en geniet lekker van jullie zwangerschap.
    kuzz

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb al heel veel maar heb ook al veel gekregen.
    Ik wou ook graag al een voorraad billendoekjes en pampers opslaan maar dit word me afgeraden, je weet nooit dat je baby er allergisch aan is en dan sta je er.
    Qua verzorging zou ik echt wachten tot hij/zij er is.

14. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Als je nu al graag billendoekjes wilt aanschaffen, kun je sensitive nemen, of je baby nou wel of geen gevoelige huid heeft straks.

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hmm dats wel een goeie..heb nu alleen van zwitsal maar dan stap ik gewoon over op sensitive. als blijkt dat de baby niet tegen zwitsal enz geef ik ze aan mn zus zij heeft een tweeling en kan ze dus goed gebruiken.

bedankt voor al jullie reacties..ben trouwens gestopt met het kopen van rompertjes hihiihihih. nu wachten op het geslacht en dan kunnen we leuke kleertjes kopen.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hihi, ja ik vind wel dat je er een beetje vroeg bij bent, maar dat is ook persoonlijk denk ik.

Ik heb nu ook wel veel rompertjes in 50, 50/56 en 56, een stuk of 15-20 denk ik. Meer dan genoeg. Ik had eerst heel weinig in maatje 50, maar toen schatte de VK haar opeens redelijk klein (6,5 pond bij 40wk). Dus zijn we nog ff wat gaan bijkopen in maatje 50!
    De lengtes verschillen trouwens wel enorm per merk, ik heb maar een paar écht hele kleine pakjes.

Billendoekjes heb ik 2 pakken uit de gratis dozen van Prenatal en Etos, en ook een pak luiers (27 stks) maat 1. Genoeg voor de eerste dagen en daarna heb je (lees: je vriend) ze zo bijgehaald. Hij moet toch naar de supermarkt!
    Stel dat je bv heel veel pampers hebt of zwitsal billendoekjes en je kleine is er allergisch voor..?!

Maar goed, ik heb t allemaal dus heel erg verspreid gekocht en ben pas begonnen vanaf een week of 22. (Daarvoor was ik ook te ziek om te shoppen, dus dat scheelt wel).

De wat grotere maatjes krijg je vaak van t kraambezoek en anders ga ik strax weer lekker shoppen, maar dan samen mét mijn meisje!

17. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Je bent idd heel vroeg hahaha :D Maar ik kon het toen ook niet laten hoor....alleen 30 rompers had ik echt niet :D Billendoekjes e.d. kocht ik ook pas op het eind, die zijn zovaak in de aanbieding.
    Veel shopplezier ;)

Deel Deze Pagina