vaccin baarmoederhalskanker, wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door maamaa, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Wie zit eraan te denken ook het vaccin te nemen?
    Ik kan alleen nog weinig terugvinden over de prijs ervan, maar ik zit er zeker over na te denken, omdat het aantal met baarmoederhalskanker oploopt. Ben benieuwd hoe jullie erover denken!

Groetjes maamaa

-------------------------------------------------------------------------------------
    Vaccin tegen baarmoederhalskanker beschikbaar

Laatst gewijzigd: 2 november 2006 08:59

AMSTERDAM - Nederlandse vrouwen kunnen vanaf donderdag hun dochters preventief laten vaccineren tegen baarmoederhalskanker. Ook vrouwen tot 26 jaar oud kunnen zich laten vaccineren.

Het middel, met de naam Gardasil, voorkomt de overdracht van het menselijk papilloma virus (HPV), dat tumoren kan veroorzaken.

Elk jaar overlijden er in Nederland ongeveer tweehonderd vrouwen aan baarmoederhalskanker. De Europese Unie keurde het vaccin in september goed. Het bedrijf dat het vaccin maakt, presenteert later op de dag een onderzoek naar onder meer wat vrouwen over de ziekte weten.

Onderzoek

Volgens de fabrikant, Sanofi Pasteur MSD, kan driekwart van de gevallen van baarmoederhalskanker worden voorkomen. Het bedrijf hoopt dat minister Hoogervorst van Volksgezondheid het middel opneemt in het rijksvaccinatieprogramma. Hoogervorst besluit naar verwachting nog dit jaar of hij de Gezondheidsraad onderzoek laat doen naar het nieuwe vaccin.

Baarmoederhalskanker wordt veroorzaakt door een virus dat zich via seksueel contact verspreidt. Het gros van de vrouwen draagt het virus bij zich. Het ontwikkelt zich niet bij iedereen tot kanker.

Inenten

Het vaccin zou moeten worden geïnjecteerd bij meisjes van negen tot en met 26 jaar en ook bij jongens van negen tot en met vijftien. Mensen kunnen zich laten inenten bij de huisarts.
    (bron nu.nl)

2. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik las het ook net in de krant.
    Zal eens even meer info vragen aan de ha en of ik hem ook nog kan krijgen, wordt binnenkort al 27 namelijk.

3. Niet meer actief

je mag toch ook nog niet sexueel actief zijn.
    Dat werd tenminste op het nieuws gezegd.

4. volgens is het alleen voor mensen die nog niet sexueel actief zijn.
    ik kan me vergissen,dacht dat te hebben opgevangen van het journaal

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Dat heb ik nergens gelezen. Zal eens even googlen.

6. he tassie

je was me net voor

7. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Jullie hebben helemaal gelijk, dat hoor ik net op het nieuws. Stond niet in het artikel.
    Erg jammer.
    gr Maamaa

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ik kan al niet meer, maar ik zou, als ik een dochter krijg, dit aan haar overlaten en zelf beslissen of ze het wil laten doen.

Ach, ik denk dat over 10 jaar er meer over bekend is en dat iedereen standaard wordt gevaccineerd.

Of ik het zou doen als ik nog onder de 26 was? ja weet ik niet. Ik weet het effect op lange termijn van het vaccin niet. Kijk eens naar de DES dochters. Die moeders van de DES dochters dachten ook iets goeds te nemen, en nu kunnen hun dochters moeilijk tot nooit kinderen krijgen.
    Ik zou nog even wachten. Tot er meer van bekend is.

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    idd het is alleen voor meiden die nog niet sexueel actief zijn en het kost €400.00 !

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek van maamaa gesloten.

Lotte.

Deel Deze Pagina