Jeetje wat een overdreven reacties op @Shakes . Is toch gewoon een leugentje om bestwil..volgens mij heeft iedereen dan een fijne dag.
Ik kan niet zoveel met "leugentje om bestwil". Want wie liegt er nou niet om eigen bestwil? Ik bedoel.. zijn niet álle leugen voor eigen bestwil? Nee ik zou het niet doen, gewoon niet. Watvoor voorbeeld geef je je kinderen?
Ik kan wel ergere leugens bedenken. En ah daar hebben we het voorbeeld weer. Want natuurlijk zijn er mensen die noooooit liegen. Kom op hoor, als iedereen er voordeel van heeft wat is dan het probleem?
Zoiets heb ik ook een keer gehad.. Ik had m'n man het wel verteld, maar m'n moeder niet. Tsja, soms moet je gewoon voor jezelf kiezen als je weet dat als je eerlijk bent, jij het onderspit gaat delven
Ik zou het later echt niet leuk vinden als mijn kind me zo zou misbruiken. Als ze gewoon eerlijk is en zegt dat ze een dag voor zichzelf wil, kom ik met liefde op mijn vrije dagen oppassen. Maar een dag vrij nemen omdat mijn dochter aan het liegen is, nee dat zou ik echt niet kunnen waarderen.
Ik was niet echt volledig geweest zie ik nu. Mijn moeder had niet speciaal een dag vrij genomen namelijk. Niet dat ik het daarmee goedpraat ofcourse. Dat snap ik ook wel. Edit: mijn moeder is van een speciaal soort. 1 met een gebruiksaanwijzing. Dat is de reden dat ik uiteindelijk niks heb gezegd over de gewijzigde situatie. En voor wie het interesseert: het is bij die ene keer gebleven.
Ik vind het vrij moeten nemen of niet wel veel uitmaken. Nog niet echt netjes als je moeder toch vrij is, maar dus al helemaal niet netjes als het haar een vrije dag kost en er misschien anderen moeten werken doordat zij een vrije dag heeft.
Het is ook weer niet het einde van de wereld hoor. Ik zou het zelf overigens gewoon zeggen maar als een ander besluit om dit om wat voor reden niet te doen, ook een dikke prima. Zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet en wat zal het de kinderen boeien of mam nu op cursus is of dat mam een dagje winkelen is
Ik zou het niet eens kunnen! Als eerste omdat ik dan niet 'legaal' kan genieten. En ten tweede zou ik mezelf gewoon verraden. Ik ben namelijk zo'n pannenkoek die dat zal vergeten en alsnog vertellen ooit 'ja die dag dat jij aan het oppassen was en ik dit en zo ging doen toen.... '
En opa/oma dan? Die mogen niet zelf bepalen onder welke voorwaarde ze oppassen? Ik vind niet dat je zelf voor een andere volwassene kan bepalen wat goed voor hen is, misschien speelt er fysiek of mentaal wel iets waar ze niet graag over praten en houden ze daarom de boot af ténzij het echt niet anders kan. En dan gaat moeders lekker de hele dag iets voor zichzelf doen, terwijl opa/oma na een dag oppassen een week moet bijkomen. Ik vind het echt ongelooflijk dat mensen zo met hun (schoon)ouders omgaan.
Ik geef eerder al aan dat ik het zelf gewoon zou zeggen maar als een ander besluit dit niet te doen om wat voor reden dan ook dan vind ik daar niet zoveel van.
Ik vind ook dat als iemand een dag vrij neemt om jou uit de brand te helpen je het niet kunt maken om dan stiekem wat leuks te doen voor jezelf. Geef het dan eerlijk aan en zeg dat je behoefte hebt aan een dagje voor jezelf. Wil ze niet oppassen, neem dan zelf een dag verlof. Ik neem aan dat je al opvang geregeld hebt voor je werkdagen. Dus dan kost het jou alleen een vrije dag en hoef je verder niks te regelen.
Ik vind het niet slecht dat je behoefte hebt aan tijd voor jezelf, maar iemand er een vrije dag voor laten opnemen van haar werk zou ik niet doen. Ik zou dit dus bespreken. Zegt zei: joh ik heb me ook verheugd op een dag met mijn kleinkind dan is het ok. Zegt ze dan ga ik liever werken dan zou ik proberen een andere afspraak in het weekend bijvoorbeeld te maken waarop jij tijd voor jezelf kunt krijgen. Ik zou het dus zeker wel bespreken, anders voel je je de hele tijd angstig dat je gesnapt kan worden.
Ja ik begrijp je wel.... Het enige wat me niet lekker zou zitten is dat schoonmoeder een vrije dag ervoor moet opnemen. Iets anders maar van dezelfde stijl... mijn dochter sliep echt heel slecht de eerste jaren, ik kon vaak maar 20 minuten aan een stuk slapen. Toen ik echt op was en door slaapgebrek geen begrip en communicatie was tussen mijn man , heb ik mij een keer ziek gemeld op het werk en ben toen de hele dag in een hotel gaan slapen...manlief dacht dat ik op het werk was . sneu dat het zo moest , maar ik had 6 uur geslapen.
Het valt me nog steeds op dat vrijwel niemand zegt 'Neem gewoon zelf een vrije dag op als je tijd voor jezelf wilt'. Doen jullie dat nooit?? Of de kinderen een extra dagje naar de kinderopvang?