Ben ik heel slecht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Babyopkomst, 30 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Een extra dag naar de opvang vond ik altijd teveel en mijn vrije dagen gingen vaak op aan ziekenhuisbezoekjes van onze jongste.
    Heel af en toe nam ik een vrije dag, maar op een of andere vage manier was er dan ook vaak iemand ziek ofzo.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nou ik werk niet, dus die vlieger gaat hier niet op helaas.:p

Ysabella vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ben even benieuwd hoe je dat voor je ziet als een ouder (on)vrijwillig thuis zit 24/7 met de kids?

Ysabella vindt dit leuk.
  4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik heb het over werkende ouders (zoals TS), niet over alle uitzonderingen die er ongetwijfeld zijn.

Tweedeopkomst, Riverdale87 en Nellie4 vinden dit leuk.
  5. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Ik zou het niet kunnen, genieten terwijl ik iets verzwijg.

Een dag voor jezelf zou ook op een andere manier kunnen in overleg.

Wat ga je zeggen als je schoonmoeder vraagt hoe de cursus was? Glashard liegen of dan pas zeggen dat je iets anders hebt gedaan?

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Eerlijk over zijn. Je schoonmoeder heeft een vrije dag opgenomen, die ze (of jullie ) wellicht op een ander moment dit jaar nog hard nodig heeft. Geen misbruik maken van de situatie, dat is niet fair.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan kun je toch ook iets met bv je partner of ouders afspreken?

8. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Ik vind het helemaal niet slecht!
    Heeeeel soms neem ik een nachtje vrij van werk (ik draai nachtdiensten) terwijl mijn moeder oppast en ga ik even lekker stappen met vriendinnen. Ik heb dan geen zin in gezeur of gedoe dus zij denkt gewoon dat ik op m'n werk ben. Heel erg misschien maar die momentjes voor mezelf heb ik als alleenstaande moeder soms echt nodig...
    Niks mis met een klein geheimpje af en toe ;)

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Mijn dochter gaat niet naar de opvang en mijn moeder past op mijn dochter in mijn huis, dus geen optie helaas.
    Ik zit alleen maar óf op mijn werk, óf met een peuter. En ja, daar heb ik zelf voor gekozen, etc etc. Maar ik ben helaas ook een mens... En ik kwets er niemand mee, dus ik vindt, mits je het niet te bont maakt natuurlijk, dat het best af en toe eens kan.

RoGiJuLi vindt dit leuk.
  10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn vrije dagen heb ik echt nodig om 3,5 maand schoolvakantie en ziektedagen te overbruggen, helaas.

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Een dag vrij nemen kan niet in mijn beroep. Dus dat zou niet eens een optie zijn.
    Ik zou het wel zeggen en aangeven dat je wel hoopt dat ze alsnog op zou passen. Dat je echt even tijd voor jezelf nodig hebt. Komt ze erachter dat je het niet eerlijk hebt gezegd dan is de kans groot dat ze volgende keer niet meer wil oppassen.

12. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    Hoop maar dat er in de nacht nooit iets (ernstigs) op doet met je kindje en je moeder naar je werkt belt om te horen dat je daar helemaal niet bent..

Loveloes, Hobbelpaardje, Evanesco en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63

Heel vreemd dit. Maar ik ben ook heel slecht in liegen. Ik zou het heel erg vinden als ik zo werd voorgelogen

Hobbelpaardje en Evanesco vinden dit leuk.
  14. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Totdat er een keer iets is met je dochter, ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik dan ergens aan het stappen ben en dus onvindbaar voor kind en oma.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoezo onvindbaar? We leven in het tijdperk van de gsm...

lidu1 vindt dit leuk.
  16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Zelf zou ik dat niet doen. Mijn schoonouders vertrouwen volledig op mij, dat ik ze alleen als oppas vraag als het nodig is. Voor hen is het nodig als ik bijvoorbeeld een vergadering heb van mijn werk, of een andere belangrijke afspraak. En ze vertrouwen er ook op dat ik ben waar ik zeg dat ik ben. Ik zou hun vertrouwen schenden als ik dan iets anders ga doen, en dat wil ik niet. Ik hou van ze, ik vertrouw hen, zij mij, dat wil ik zo houden.
    Als ik er écht doorheen zit, dan zou ik mijn moeder opbellen, zij neemt dan per direct een dag vrij om op te passen, zodat ik iets voor mezelf zou kunnen doen. Het is gelukkig nog nooit voorgekomen, maar ik weet 100 % zeker dat zij veel liever oppast voor het moment dat ik het écht zelf nodig heb dan wanneer het voor werk ofzo is. Dus dan zou ik dat doen.

Maar in mijn geval heb ik het luxe, ik heb een contract met de gastouder voor 2 hele dagen opvang, die betaal ik ook, tot hij 4 wordt. Dat is niet zo lang meer, dus heb ik het niet om gezet. Maar sinds mijn nieuwe job werk ik 1 van die dagen 's middags en 's avonds i.p.v. de ochtend en middag. En omdat ik er toch voor betaal breng ik mijn zoon wel de hele dag, dus heb ik een ochtend vrij. Het kost natuurlijk wel wat, en ik werk er ook gewoon voor, omdat ik de avond werk, maar het geeft mij wel de luxe van een extra vrije ochtend.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik snap je goed, maar zou er eerlijk over zijn. Ik werk toevallig bij een bedrijf die cursussen organiseert en ik werd inderdaad een keer door een oppas gebeld die de vader van de kinderen moest hebben en wist dat die bij ons cursus had. Maar de cursus was inderdaad gecanceld. Blijkbaar had deze man ook een andere agenda en wat uit te leggen thuis.:rolleyes:.
    Ik zou tegen je schoonmoeder zeggen dat de cursus niet doorgaat, en omdat ze die dag toch al voor jullie had vrijgehouden, of ze het goed vindt dat jij even iets voor jezelf kan doen die dag. Kan me niet voorstellen dat ze daar nee tegen zou zeggen.

18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Kon ik er niet uit opmaken dus dank voor de aanvulling :thumup:

19. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als je die hebt ja.. :rolleyes:

Moet het trouwens ook wel financieel haalbaar zijn natuurlijk dat je partner een vrije dag opneemt om jou een dag te laten shoppen/luieren/wat dan ook..

Doelde er op dat het er toch juist om ging dat niet een ander er voor op moest draaien voor als jij een dag vrij zou willen.

20. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @ts: ik zou gewoon zeggen dat de cursus niet doorgaat maar dat je het fijn zou vinden als ze op past zodat je even iets voor jezelf kan gaan doen. Wie weet heeft ze zoiets van: nu heb ik alles toch al geregeld dus ik pas wel gewoon op. Heb je niet kleine dingen op je to do list die je kan doen en benoemen, zodat het niet zo erg lijkt alsof je alleen even voor jezelf de tijd wilt? Pakketjes wegbrengen, auto naar garage, fysio oid.

Gelukkig ben ik gezegend met ouders, een schoonmoeder en heel veel andere familie en goede vrienden die op willen passen. Zowel als win een avond/dag vrij willen voor ons zelf, als wanneer de noodnhoog is (kind(eren) ziek of studiedag terwijl in moeten werken). Zo dankbaar hiervoor.
    Dit topic doet me inzien dat niet iedereen die luxe heeft.

Overigens voel ik me op de een of andere manier altijd schuldig als ik de kids bij iemand anders breng en zelf thuis ben en dan ga ik schoonmaken en opruimen, verven, klussen noem maar op ook al zou ik iets voor mezelf doen ‍♀️ zelfs na mijn operatie kon ik niet gewoon op de bank/in bed liggen en Netflixs/lezen/puzzelen.

Deel Deze Pagina