Ik wel hoor en regelmatig ook! Ik maak 3 van de 4 dagen vrij veel overuren en dan gun ik het mezelf om op vrijdag vrij te nemen terwijl de kinderen op de opvang zitten. Ik heb dat nodig; zeker nu met de gebroken nachten in verband met een baby. Ookal pakt m’n man vaak de nachtelijke voedingen, ik word toch wakker. Maar toen ik alleen nog m’n dochter had deed ik het ook al. Waarom niet? Nu heb ik wel werk waarbij dit makkelijk kan. Ook kan ik huisbezoeken plannen waarbij de laatste om 4 uur eindigt, snel naar huis rennen en rustig koken en dan pas de kindjes ophalen. Daarentegen gebeurt het ook dat ik het weken heel druk heb en het er niet van komt om me-time te hebben. (Bijna) niets zo heerlijk als regelmatig een dagje niet moederen... Maar ja; ik ben ook van het laten logeren en weekendjes weg of vakanties alleen met mijn man Nu ik erover nadenk: als ik zou zeggen tegen m’n moeder dat ik een dag zelf nodig heb dan staat ze meteen op de stoep. Sterker nog: ze biedt het regelmatig aan. Vorige week nog een bon van haar gekregen om met m’n man een weekendje weg te gaan inclusief geld om te eten, een leuk jurkje te kopen en een mooie trui voor m’n man... Slapen de kinderen bij haar. Dus nee, liegen hoef ik niet.
Nee, nooit. Al mijn vrije dagen neem ik op om mijn kinderen zo veel mogelijk uit de opvang te houden (vakanties, studiedagen, ziektedagen etc). ‘Mijn tijd’ is in de avonduren, zo tussen 20:00 en 22:00... En de langste ‘me time’ die ik ooit heb gehad was een 3-daagse cursus voor Mn werk, hahahaha.
Woow wat een reacties. Dank allemaal. Morgen ga ik ze terug lezen. Mijn schoonmoeder kan niet meer wel gaan werken. Eenmaal aangevraagd moet ze vrij nemen... Mijn man heb ik het verteld, hij gaf mij groot gelijk. Mijn schoonmoeder twijfel ik nog over wat ik doe. Ik ben ergens bang dat ze dan niet op wil passen en heb me er nu al op verheugt eigenlijk
O zo. Ja dat snap ik dan. Mijn beste vriendin heeft dat ook. En hoe vaak ze dan moet horen: ‘O, maar jij hebt lekker veel vakanties en bent ‘s middags ook al vroeg vrij ‘ Nou: hoeveel werk ze heeft om na te kijken nog in vakanties en als school uit is. Het valt wel mee vind ik qua vrije tijd. Sorry: beetje Off topic.
Klopt helemaal. Wij zijn bijvoorbeeld overgestapt op een nieuw onderwijssysteem. We konden het materiaal pas inzien vanaf week 3 van de zomervakantie. Dus ik heb in de zomervakantie 3 weken lang iedere dag gewerkt om mezelf het systeem te leren. Lessen voor te bereiden, toetsen en werkbladen maken enz. Gelukkig gebeurt dat niet ieder jaar. Maar ik gebruik sowieso 2 weken wel voor voorbereidingen. Maar ik zal dit topic niet meer vervuilen
Dit vind ik dan weer niet kunnen, ja ze heeft vrij genomen om op te passen in een noodsituatie. Maar die situatie is veranderd, misschien wil ze er zelf wel van genieten nu om een vrije dag te hebben.
Hoe weet jij zo zeker dat je hier niemand mee kwetst? Weet je moeder er vanaf? Nee dus. Je durft het waarschijnlijk niet gewoon eerlijk te zeggen. Ik vermoed dat zij zich wel degelijk gekwetst voelt door jou, als ze dit zou weten. Je maakt misbruik van haar aanbod. Ik vind het ook gewoon heel kinderachtig. Je gebruikt in dit geval gewoon je moeder, door haar goodwill. Hoe denk je met welke vragen jij je moeder achter zou laten als zij aant oppassen is ‘omdat jij aan het werk ben’ en er gebeurd iets tijdens het stappen en je komt nooit meer thuis. Ja, misschien ver gezocht, maar dit zijn voor mij echt dingen dat ik denk; dat zou ik mijn moeder never nooit aan willen doen.
Ik zou het zeker aan haar voorleggen, maar nog eerder voorstellen om samen met haar en de kinderen een dagje wat leuks te doen. Nee, je hebt dan niet dat 'lekkere' dagje voor jezelf, maar als je samen op stap gaat hoef je ook niet continu zelf op je kinderen te letten, oma is er immers ook bij, dus al een stuk relaxter dan dat je alleen met ze bent. Oma kan daarbij heerlijk genieten van haar vrije dag mét kleinkinderen en schoondochter en kinderen hebben ook een leuke dag. Geloof dat ik het eerder zo zou doen
Waarom zou je sm niet meer willen oppassen als Ze toch al vrij heeft ? Als jij zegt dat je het echt fijn vind om een dagje of half dagje voor jezelf te hebben gunt ze je dat toch wel Ik zou dus alsnog eerlijk zijn
Even een algemene Ik kreeg meerdere reacties dus ik reageer even in 't algemeen hier. Gelukkig heb ik een zeer goed werkende mobiele telefoon waarop ik ten allen tijde bereikbaar ben. Verder: er zou idd iets kunnen gebeuren, vertelt iedereen hier aan haar man/oppas etc iedere stap die ze doet? Als ik met de trein ineens onverwachts langs Utrecht moet ivm een omleiding, weet toch ook niemand waar ik ben als er iets gebeurd? En tot slot: ik doe dit hoogstens twee keer per jaar. Daar komt bij dat mijn moeder niet werkt en ik in haar onderhoud voorzie. Ik vind dus best dat ik mezelf af en toe mag verwennen. Sorry als ik dan geen moraalridder ben..
Er is niemand die jou tijd voor jezelf misgunt. Het is het liegen waar wij als moraalridders over vallen...
Joh laat gaan, het gehalte is wel heel hoog hier. Zoals ik het lees zorg jij voor je moeder en neem je af en toe tijd voor jezelf. Iedereen liegt wel eens omdat het henzelf beter uitkomt.
Dat is toch niet te vergelijken met iemand bewust voorliegen dat je gaaf werken, maar in werkelijkheid gewoon lekker gaat stappen? Ik snap die vergelijking totaal niet dus. En ja, als mijn man op mij zou wachten en ik weet dat ik een uur later dan gepland thuis ga zijn ivm een omleiding, dan laat ik hem dat gewoon even weten. Is dat zo raar? Dus omdat jij je moeder voorziet in haar onderhoud, vind jij dat je het recht hebt om haar op te laten passen met een leugen? Hmm... Misschien is het inderdaad maargoed dat je moeder dit niet weet ja...
Vind dat je het gewoon tegen je schoonmoeder moet zeggen. Zelf zou ik mn moeder of schoonmoeder nooit voorliegen. Je schoonmoeder heeft een dag vrij genomen om jou uit de brand te helpen dat je dan uberhaupt erover nadenkt om niks te zeggen. Misschien vind ze het zelf wel lekker om een extra dagje te hebben voor zichzelf. Vind het ego om dat dan voor haar te bepalen en te kiezen voor jezelf het zijn jouw kinderen. En wie weet wil ze gewoon met alle liefde oppassen geen probleem maar wees gewoon eerlijk.
Ik ben zeker geen moraalridder. Maar heb wel een hekel aan niet de waarheid spreken. Ja onvindbaar inderdaad. Op mijn werk is een gsm op zak not done.... Dus in eerste instantie zou ik voor mijn moeder niet op de plek zijn waar ik volgens eigen zegge wel zou zijn... En dan nog, het gaat om het principe.
Je moeder wilde je al een tijd uit je huis hebben. Toen kon je opeens niet meer communiceren, even later is er vermoeden van Borderline en nog laat je haar 's nachts op passen voor het werk maar ook voor fun. Ik snap er weinig meer van.