Ik zag vandaag in mijn dossier dat bij m'n uitstrijkje vorige week ik positief getest heb op een hoog-risico hpv, er stond niet zo duidelijk bij welk type precies. Rest was wel ok, geen afwijkende cellen gevonden dus binnen 12 maanden terug testen en de kans is volgens mij best groot dat het dan gewoon weg is. Maak me dus ook niet meteen zorgen ofzo op het gebied van bmh-kanker. Positief testen komt ook best veel voor volgens mij. Er stond wel bij trouwens acute ontsteking, maar niet van wat, zou dat mijn baarmoederhals zijn? Ik heb nergens last van behalve wel regelmatig bloedverlies de dag na een bedsportbedoening Maar nu vroeg ik me af of er eigenlijk een invloed daarvan zal zijn op de ivf, kinderwens enz. Gaat dat wel gewoon mogen doorgaan? En mag ik nog gewoon met man onbeschermd de lakens delen? Of word ik dan "herbesmet". Nog niet alle resultaten stonden erin maar vermoed dat ze dan wel gaan bellen eens alles gekend is. En anders bel ik zelf wel tegen dan.
In combinatie met ivf weet ik niet maar het is verder geen probleem om zwanger te zijn met hpv hoor. Echt heel veel vrouwen dragen dat bij zich
Ik ben hpv positief + pap3a2 en heb een kinderwens. Dat is geen enkel probleem. Heb sowieso om de 6 maanden een uitstrijkje en 1 keer per jaar een colposcopie, zolang ik niet zwanger ben. Bij mij is het al een paar jaar stabiel. Ik heb alleen geen ervaring met ivf, maar lijkt mij dat ook gewoon kan en mag.
Qua zwangerschap had ik het inderdaad al gevonden en maak me ook verder geen zorgen. In de meeste gevallen verdwijnt het ook weer. Ik ben wel gevaccineerd dus had eigenlijk wel verwacht dat ik dat niet meer kon krijgen. Maar ik weet ook niet welke versie van de vaccins ik gekregen heb. En dat is al 18 jaar geleden dus misschien ook wel uitgewerkt ofzo. Hoop alleen niet dat ze gaan zeggen dat een eicel pick up nu niet mag ofzo omdat het een hoog risico versie van hpv is en dar het eerst weg moet zijn. Maar zal wel niet en het zal wel loslopen. En dan moeten er überhaupt eerst eicellen gaan groeien
Dankjewel voor je reactie! Bij mij stond er geen pap bij, enkel dat er geen verdenking is op maligniteit dus ik ga uit van pap1 dan? Ken ook verschillende mensen met hpv+ maar ook niemand icm ivf. Maar vermits ik niet meteen vind dat het niet mag ga ik er maar vanuit dat het wel kan zeker
Ik lees net dat de kans bij iui op een zwangerschap van rond de 10 procent naar 1.9 daalt als je hpv+ bent. Dat is toch best een heel groot verschil vind ik. Bij ivf en icsi zou het de helft minder kans zijn. En nu ga ik stoppen met te Googlen
Hi, hier ook vlak voor start IVF-ICSI te horen gekregen dat ik hoog risico hvp positief was inclusief een afwijkende pap. Dit was geen enkel probleem voor start ivf. Hier heeft het ook geen gevolgen gehad voor een doorgaande zwangerschap. Uit 4 embryo’s 2 doorgaande zwangerschappen.
Vorig jaar bleek ik na voor het eerste een uitstrijkje te doen een voorstadium van baarmoederhalskanker te hebben. Er kwam pap 3B uit en na verder onderzoek bij de gyn. cin 3 en is er ter plaatse een lisexcisie gedaan, is toen ook best wat weggehaald. Dikke maand er na waren we ook eindelijk aan de beurt voor IUI en daar konden we zonder problemen direct aan beginnen! Lijkt mij dat dit met ivf ook geen probleem moet zijn en met een pap1 ook niet in de weg zal zitten.