Hoi allen, Even geleden had ik een berichtje geplaatst omdat ik half december mijn mirena spiraal had verwijderd en maar niet ongesteld werd. Na twee maanden ben ik eindelijk ongesteld geworden, maar inmiddels ben ik al een maand ongesteld (en niet zo een beetje ook). De huisarts geeft aan dat ik aan de pil moet om het te laten stoppen, maar raad dat af ivm onze kinderwens. Ik had (misschien beetje naïef) verwacht dat als ik mijn spiraal verwijderde, dat we dan gelijk zouden kunnen starten voor ons kinderwens. Maar de weg er naartoe verloopt niet echt soepel. Ik heb zelf mijn spiraal 6 jaar gehad en ben toen bijna 5 jaar lang niet ongesteld geweest. Dus dit is mijn eerste menstruatie sinds ongeveer 5 jaar. Nu ben ik benieuwd of jullie dit ook hebben gehad na het verwijderen van de spiraal en wanneer jullie weer een regelmatige cyclus kregen en in verwachting raakten (zoveel vragen ). Alvast bedankt!
Wat vervelend dat het niet helemaal soepel verloopt! Ik had eigenlijk meteen na het verwijderen van mijn mirena een normale cyclus. Heb mirena 8 jaar gehad (1x gewisseld). Daarna duurde het twee jaar voor ik in verwachting raakte. Maar dit kwam door mijn Asherman.
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad echt vervelend. Ik vind het vooral vervelend niet te weten waar ik aan toe ben en mijn lichaam niet meer te begrijpen. Was jij tijdens de Mirena nog regelmatig ongesteld of bleef dat uit? Wat fijn dat je in verwachting bent geraakt, kan me voorstellen dat het ook erg stressvol was dat het twee jaar duurde voordat het lukte. Maar super fijn dat het gelukt is!
Met de mirena heb je ook hormonen gehad. Het kan net als met de pil best even duren voor je lichaam weer gewend is aan een situatie zonder spiraal.
Ik was niet ongesteld toen ik de mirena had! Maar wat hier boven gezegd wordt klopt! In de mirena zitten ook hormonen, soms heeft je lichaam een half jaar nodig om daar van te herstellen