Ben ik laat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maartt, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ach...de middag voor mijn bevalling heb ik nog de gordijnen omgezoomd en de laatste lakentjes geappliceerd. Ik was om een uur of 4 klaar. 5,5 uur later lag de kleine al op mijn buik ;)

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij zijn nu net begonnen met schilderen, dat is vandaag af gekomen. Eind van deze week komen de meubeltjes (die heeft mijn broer zelf gemaakt, is timmerman). De overige spullen komen als ik 30 weken ben.

Ik lees hier overigens dat er mensen zijn die een borstvoedingscursus gaan volgen...is dat noodzakelijk? Ik wist niet eens dat dat bestond. Ik wil graag borstvoeding geven maar ik heb geen seconde nagedacht over een cursus daarvoor. Ik dacht dat dat vanzelf wel goed kwam met wat hulp van de kraamzorg :)

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Tja, adviezen (gevraagd/ongevraagd) krijg je altijd wel, het is een hele opgave om je daar niet al teveel van aan te trekken ;) (vind ik zelf heel lastig!)
    Zo hadden wij de babykamer al heel vroeg klaar (ik was 15 weken, moest worden verbouwd hier) en toen kregen we juist scheve gezichten dat we daar wel heel erg snel mee waren, want wat als het nog mis zou gaan.. Het is nooit goed als het aan anderen ligt ;) Lekker doen wanneer jij er aan toe bent inderdaad hoor!

Enige waar je misschien een beetje rekening mee kan houden is dat je in je laatste trimester niet al te zware dingen meer (zelf) hoeft te doen. Ik heb nog wat dingen 'bewaard' voor mijn laatste trimester, maar ik merk nu (al) dat ik zo ontzettend moe en energieloos ben.. Het frustreert me een beetje dat ik niet eerder aan mijn opruimwoede heb toegegeven toen ik de energie nog had :) Maar goed, dat zijn niet de ergste dingen natuurlijk! Just a tip! ;)

Geniet er vooral van!

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou als je bedenkt dat op de meeste kamertje 12 weken levertijd zit Plus ook nog de bouwvak, dan word dat wel errug laat...
    Ik heb er voor gekoezen alles vroeg te doen (bijna klaar!) zodat ik alles zelf nog kan doen. Mn vriendin is bij haar 1e met 28 weken bevallen en heeft de kaartjes niet rustig uit kunnen zoeken, heeft de babykamer aan dr schoonfamilie over moeten laten etc... Dat wilde ik niet, dus ik ben alle keren heel vroeg met alles, ook voor mn eiegen gemoedsrust, stond er rond de 32e week al een ziekenhuistasje klaar (ja echt waar).

Als je idd niet over de 40 weken gaat zal het wel goedkomen, maa dat weet je dus niet...

5. Iefie

Iefie Niet meer actief

Tijd is een indicatie..dus wat is laat..?? niet gek laten maken en gewoon de goedbedoelde adviezen het ene oor in..en het andere oor uit..

6. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iedereen moet t natuurlijk zelf weten!

Ik moet zeggen dat ik erg blij was dat wij met 24 weken de kamer klaar hadden! Veel mensen verklaarde ons voor gek ZO VROEG???
    Nou wij waren er erg blij om want met 25 weken werd mn dochtertje al geboren! In die ziekenhuis periode van 14 weken hadden we echt geen zin en puf om ons daar ook nog mee bezig te houden! Dus tja het is wat je zelf fijn vind!
    Nu 16 weken zwanger van de 2e en rond de 20 weken wil ik de kamer gewoon ook weer klaar hebben!
    Kijk kleertjes wassen kan een eind later ook nog wel.....

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als je alles in huis hebt met een week of 32/33 is vroeg genoeg toch?

Ik ben nu 34 weken en de kinderkamer is nu een week of 3 klaar.
    De wandelwagen wel al eerder in huis, maar dat was puur omdat het een mooie aanbieding was.

De 3-4d echo duurde hier 3 weken voor ik terecht kon, en dat was dus pas met 27 weken. Achteraf had ik die graag eerder gedaan, met 25 weken of zo.
    Enige is dat je kans hebt dat de zwangerschapszwemmen vol zit. Ligt er een beetje aan hoeveel in jou buurt dat doen, en hoe groot het zwembad is.

8. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Joh, tijd zat. En mocht puntje bij paaltje komen en de baby komt eerder of je hebt dingen nog niet in huis, dan is dat zo geregeld en maak je je er echt niet druk meer om. Ik had juist het omgekeerde: ik maakt de 'fout' om alles met zo'n 24 weken al klaar te hebben. Toen had ik 6 weken verlof en had ik serieus niets meer te doen, behalve wachten. Nou, en dat is dan lang! Beter om dan ook nog wat dingetjes om handen te hebben ;)

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ach wat is laat.. Ik vind het fijn dat ik het een en ander zelf nog heb kunnen doen want nu gaat het gewoon niet meer maar er zijn ook dingen die nog gedaan moeten worden. Sommige dingen heb je ook gewoon niet in de hand. Wij hebben voor de oudste een nieuw kamertje besteld (babykamer gaat naar deze baby) en die is bijvoorbeeld 2 weken later dan afgesproken.. tja, doe je niks aan. Vorige week hebben we pas de kaartjes besteld en ik ben nu rustig bezig met de kabouterwas.

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Welnee, ik was nog later met alles. Kamertje zijn we pas aan begonnen in de 7e maand, kinderwagen en box kwamen toen ik 37 weken zwanger was... Eerder heb je het toch niet nodig.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.836
    3.630
    113
    Nee hoor, vind ik helemaal niet laat. Opgeven voor de 3-d echo en zwangerschapscursus heb ik denk ik ook zo ongeveer rond de 21, 22 weken gedaan. Bestellen en beginnen met de babykamer hier zo vanaf week 26, 27 denk ik, en hebben we vorige week pas echt afgerond. Ook vorige week pas de definitieve beslissing over de naam genomen en geboortekaartjes besteld. Cursus borstvoeding ben ik niet eens meer aan toegekomen, heb er maar even een extra boekje over doorgelezen.

Dus ik zou me niet druk maken, je hebt nog tijd zat!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee hoor, je hebt nog even de tijd;)

Hier zijn we eigenlijk nog nergens aan begonnen.. Spruit2 krijgt het ledikantje van Lenn, die slaapt in een peuterbedje..
    Commode staat nog op Lenn zn kamertje, die krijgt over een week of wat een soort bureautje o.i.d. Kinderwagen, maxi cosi etc. hebben we natuurlijk al..

Kraamzorg had ik pas met 14 weken geregeld, volgens de vk aan de late kant maar oed, was niks aan de hand.. 20 weken echo heb ik 2 weken geleden pas aangevraagd:) 12 aug. kunnen we terecht.. We weten nog niet eens hoe we het qua kamers gaan doen.. We zijn wel bezi om de zolder te verbouwen, maar geen idee of Lenn daar naar toe gaat of wij of spruit2.. Komt vanzelf..

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Nou, dan waren wij pas echt laat met dingen:

- Babykamer: gingen we pas inrichten toen Ilana 1 jaar was. Tot die tijd bij ons op de kamer
    - Zwangerschapscursus: nooit gedaan, is vanzelf goed gegaan
    - 3-d echo: nooit gemaakt
    - Cursus borstvoeding: nooit gedaan, bestaat hier niet eens, komt vanzelf toch?

Verder hadden we pas de naam bedacht vijf dagen voor de uitgerekende datum (uiteindelijk was ik ook nog eens 4 dagen overtijd) en heb ik de geboortekaartjes zo'n 10 dagen na de geboorte gemaakt en verstuurd.

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    ohhhhh alle tijd :D. Ik wordt hier echt vrolijk van!!!!

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wij zijn ook pas begonnen na een goede 20wk echo. Vind het daarvoor veel te vroeg en uit ervaring weet ik helaas ook dat er heel veel mis kan gaan.

Vind dat je nog genoeg tijd hebt hoor. Kamer was hier ook met 30wk.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Babykamer ben je niet de vroegste mee, maar als jij niet in paniek raakt van latere leveringen, dan maakt dat niet uit toch? ;)

Zwangerschapscursus en borstvoedingscursus: ja, daar zou ik me wel voor opgeven al! Het loopt zo vol en dan lukt het straks niet eens meer voor je uitgerekende datum...
    Realiseer je wel dat zwangerschapszwemmen vooral is om lekker fit te blijven, en dat een zwangerschapscursus ook aandacht besteed aan ademhaling/puffen enzo... Ik zou die cursus ook echt doen!

17. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Bij onze oudste was ik echt paniekerig en het MOEST met 25 weken klaar zijn ( was het dus ook hihi )
    Met no2 hetzelfe verhaal

Nu voel ik wel meer druk komen moet ik heel eerlijk zeggen ik lig 's nachts vaak wakker en bedenk me wat er nog moet gaan gebeuren .. die hormoontjes doen gekke dingen met je whahahahaha

En ook een reden is dat no1 met 36 weken is geboren dus voor die tijd wil ik echt klaar zijn !

Hier zijn de geboortekaartjes klaar, de enveloppen zijn geschreven moet alleen nog even geboortezegels halen
    De suikerboontjes zijn klaar !

No2 slaapt alleen nog in het kamertje van no3 ... maar de bv periode wil ik no3 toch op mijn kamer hebben in de reiswieg ( die we trouwens met 16 wk incl nieuwe wandelwagen & autostoel hebben gekocht )

En tsja de kleertjes staan klaar maar moet ik nog wassen en strijken maar dat gaat pas gebeuren als no1 terug naar school gaat ( september )

Dus naar mijn mening tijd genoeg !

18. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aach laat ze lullen. IK moet me pas zorgen maken. Ik ben 23 weken en heb nog nieteens en huis :D:D:D

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Alleen ik ben blij dat wij met 25 weken alles klaar hadden. Heb nu erge BI en zit minstens 3x per week in het ziekenhuis voor CTG's en controle. Als ik nu ook nog die dingen erbij zou hebben, zou ik het niet trekken. Overlaten aan anderen is voor mij geen optie (wilde het perse zelf doen en man meehelpen).

Deel Deze Pagina