Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad. Ik heb sinds nod al wat buikpijn en Bruinverlies. Er zit een mooi kloppend hartje precies op termijn in mijn baarmoeder. Blij! Alleen.. ze zag ook twee holtes in mijn bm hals. Ze dacht aan vruchtzakjes, maat er was geen hartactie te zien. Meteen gyn gebeld, en die wil me dinsdag zien. Er mag dan geen hartactie te zien zijn in die twee holtes anders is er dus sprake van een bbz en moet dit worden verwijderd. Help! Heeft iemand hier ervaring mee? En kan dat geen kwaad voor het goed ingenestelde vruchtje? Dinsdag weet ik meer maar hoop op ervaringen van hier..
Getver Alf, het is ook altijd wat hè. Nooit van gehoord. Kan het geen littekenweefsel zijn? Een kleine niche wellicht? Ze zijn daar erg gebrand op afwijkingen natuurlijk, wat ook logisch is. Bij mij zagen ze met ruim 5 nog nix en had wel hoog hcg, misschien herinner je je het nog. Ze dachten sterk aan een bbz. En later dachten ze aan een innesteling in de eileider. Enfin, die bbz is nu dik 2,5 Jammer dat er geen gyn in da house was toen ze het zagen. Dan heb je gelijk uitsluitsel. Ik zou denken en ik hoop dat het geen bbz is. Sowieso, wat is de kans dat je een drielingzwangerschap is waarvan er twee in de bmh nestelen? Het moet gewoon goed zijn.
Maria i know! Bizar he...ik was vrijdag einde vd dag en wil perse Dr.E. Sowieso is paar dagen afwachten wijs om hartactie en/of groei uit te sluiten. Ik zat net ook te googelen op niche. Klinkt eigenlijk best aannemelijk na die spoed ks. Baal alleen zo van dat bloed en gevoelige buik. Toevallig hadden ze laatst ook zo'n case. Met tweeling. Dus hoe bizar, het kan ook met drie Fkeursylvano Dankjewel!
Ja, het zal vast wel kunnen. Maar dat zou wel heel extreem bizar zijn. Een niche oid is aannemelijker, en logisch dat ze er extra op beducht zijn als het al eens gebeurd is. Bloed en gevoelige buik had ik ook bij zwangerschap zes. Je hebt er geen reet aan, dat weet ik, en je weet het allemaal zelf als geen ander, maar het hoeft dus niets te zeggen. Pff lange dagen weer!
Hoe ben je er zelf onder, van binnen? Toen ze bij mij dachten dat ik die bbz had, dr. E himself dus hè, schrok ik wel, maar bleef ik er ijzig kalm onder. Kun je nagaan, ik had toen al 5 mk's en Asherman in de pocket, maar ergens geloofde ik gewoon niet dat het mis was.
Ben ook rustig. Heb meer een beetje een gefrustreerd 'tuurlijk, het zal eens normaal gaan' gevoel over me dan angst. Thnx meis Ps, heb echo foto met holtes in mijn album staan. Misschien herken jij iets?
Ik heb in nov 2012 een zwangerschap in mijn baarmoederhals gehad. Hier kwamen ze pas bij 8 wkn achter, tot die tijd steeds kloppend hartje gezien. Wel had ik heel veel bloedverlies. Verder geen pijn. Als je vragen hebt hoor ik t wel. Veel sterkte
Ik hoop ook dat het geen bbz is, maar zelfs als het er wel één is is het niet 100% gezegd dat het per sé weggehaald moet worden in je baarmoederhals. Als er nu nog geen hartactie is zal dat ook wel niet komen en zullen de vruchtzakjes hopelijk ook niet meer verder groeien. Vaak als het op zo'n vroeg termijn misgaat ruimt je lijf het zelf op en hoeft er geen gyn aan te pas te komen. Ik hoop dat als het een bbz is, dat het volstaat om het in de eerste instantie gewoon te monitoren om te kijken of het uit zichzelf verdwijnt. Ik duim voor je!!
Jeetje, hebben ze het bij jou in het begin niet onderkend? En het was bij jou éen zwangerschap begrijp ik Ik had nog nooit van een bbz op die plek gehoord. Het vermoedden is er bij mij, maar heb nog geen uitsluitsel.
Klopt, zeiden ze ook. Als ruimtes niet groeien en geen hartactie dan laten ze het zitten. Maar 'iets' in je cervix lijkt me niet wenselijk voor een goede afsluiting van bm. Ik hoop maar dat het meevalt en dat het bloeden ophoudt. Heb besloten dat ik morgen voor de deur ga liggen bij de gyn
Alf, ik herinner me dat ik iets soortgelijks had, maar dan in de hoek van een eileider. Dat was de plek waar ik littekens had. Ik vraag me af of dat dus een soort pocket kan zijn of zo. Bij mij verdween het vanzelf. Goed idee, van voor de deur liggen. Vraag me af of hcg-meting aanvullende info levert over meerlingenzwangerschap of niet.
Hcg volgen gaat ook mijn lijstje idd! Thnx Even gewetensvraagje, moet morgen werken. Belangrijk genoeg om mijn patiënten af te bellen??
Poe lastig. Voor hetzelfde geld kan je morgen niet bij E terecht... Dat kan alleen je gevoel je vertellen denk ik.
Buikpijn is zo goed als weg nu. Wel bruin, licht stolseltjes en zie sterretjes als ik opsta. Maar of dat spoed is? Ze kunnen immers niets doen behalve constateren. Verdomde verantwoordelijkheids gevoel knaagt. Terwijl, morgen kan man mee. Dinsdag niet en moet ik J ook meenemen. Liever niet. Dilemma dilemma..
Is geen plek vandaag. Wel overlegd, moet me rustig houden en morgenvroeg voor echo. Ze kunnen toch niets doen. Net Dr.E gemaild, misschien helpt dat. Met hoop schuldgevoel werk afgebeld. Hou maar een pyjama dagje. Voel me toch kotsmisselijk
Vanmorgen echo gehad. Van de twee holtes was er 1tje niet meer te zien en de andere was even groot maar leek meer op een kliertje wat wat vergroot was. Heel ander verhaal dus. Dr. E aan zijn jas kunnen trekken om er ook wat van te zeggen en de kans dat er een verkeerde innesteling in bm hals is geweest is er, maar hij acht de kans dat het een een klier en/of een hematoom is vele malen groter. Dat zou ook het bloedverlies verklaren. Ik moet de 14e wederom voor echo en arts bezoek verschijnen en dan worden alle ruimtes opnieuw beoordeeld. In elk geval geen extra kloppende hartjes dan het ene dappere knipperlichtje op de juiste plek. 7w1d gemeten, dus helemaal perfect! Als bloeding dan niet weg is ook inwendig even kijken en evt uitstrijkje maken om te zien of bloeding daarmee te maken heeft (heb een pap3a verleden) maar afgelopen april nog een hysteroscopie gehad waarop geen afwijkingen te zien waren. Maak me er niet druk om, maar wel fijn dat ze alles bekijken en uitsluiten. Zo, ga weer lekker kotsmisselijk zitten zijn onder mijn fleeche-dekentje op de bank