Fotografie tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mell0408, 23 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoi hoi!

Ik wil graag ervaringsverhalen van jullie :)
    Wij willen ontzettend graag mooie foto's van de bevalling.
    Mijn vriend wil wel maken maar ik ben bang dat hij dan juist de mooie momenten niet vastlegd en wil dat hij die last niet hoeft te dragen.

Nu ben ik aan googelen op geboorte fotografen, geen idee waar ik moet beginnen. En de kosten lopen ook best uiteen.

Wat is jullie mening?
    Hebben jullie geen foto's/ zelf gemaakt/ of een geboorte fotograaf gehad?

Super thanks alvast!

2. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Wij hadden de camera meegenomen en klaargelegd. De verpleegkundige is zo ongelooflijk lief geweest om daadwerkelijk foto's te nemen en mijn man er af en toe aan te herinneren hetzelfde te doen! Ik ben er heel erg blij mee!

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier maakte de verpleegkundige 2 fotos en mijn vriend heeft na de geboorte pas fotos gemaakt.

Volg je pure life geboortefotografie op fb?
    Daar zie je haast dagelijks een foto voorbij komen van een geboorte of zelfs een heel verhaal met meerdere foto's dan krijg je een beetje een indruk van wat voor soort fotos zij maken.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Bij de derde heeft mijn man veel fotos gemaakt in de aanloop. De bevalling zelf werd conplex en stonden er veel.mensen in de kamer.
    De verloskundige (gyn namt het over) heeft fotos gemaakt en daarna een stagiaire.
    Goudwaard!!!
    Op de ic waar ik daarna lag zijn ook fotos gemaakt en echt... Het heeft mij zoveel geholpen.
    Als ik het geld had zou ik voor een geboortefotograaf nemen!

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Tijdens de weeën heeft man wat foto's gemaakt en tijdens de uiteindelijke keizersnede heeft een lieve verpleegkundige allemaal foto's gemaakt. De foto's zijn voor mij echt goud waard... Kan elke keer wel huilen als ik ze zie.

Hebben ze overigens nooit aan iemand laten zien, op een foto tijdens de weeën na die manlief in de familie app had gezet :p ( met mijn toestemming) iedereen maakte zich vreselijk zorgen omdat het niet goed met mij ging dus vandaar

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik kan ook wel huilen als ik mijn foto's zie. Wat een spook was ik :O :p. Ik had alleen een mobiele camera, het personeel heeft ervoor gezorgd dat de belangrijke foto's werden gemaakt. Ik moet er echt niet aan denken dat er nog een persoon om mij heen had gestaan op dat moment.

Als je bang bent dat hij de juiste foto's niet neemt zou je een camera op een standaard kunnen zetten die filmt. Je weet nooit hoe het loopt dus zeker van het resultaat kan je niet zijn. Wil je toch iemand die foto's maakt zou ik iig eerder gaan voor iemand die dicht bij je staat en waar jij je heel vertrouwd mee voelt. Bijvoorbeeld je moeder als dat zo is. Scheelt een hoop geld.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #7 Hippo89, 24 okt 2016
    Laatst bewerkt: 24 okt 2016
    Ik heb bij de eerste drie mijn man foto's laten maken en de verpleegkundige..... Allemaal wazig !! Allemaal bewegend beeld,

En toen was er een beginnende geboorte fotograaf die we ook nog eens van vroeger kenden met een leuke prijs aanbieding. Wij hebben er voor gekozen het wel te doen, we konden precies aangeven waar we wel of geen foto's van wouden ( down under het persen bijvoorbeeld ) ook merkte je echt niet dat er een extra persoon aanwezig was.

Wij wouden foto's van alles, en ze zijn echt zo super gaaf geworden,

Het was een intense bevalling, ging niet volgens "plan" en hebben bijna ons zoontje verloren, en die foto's ... Dat proces bekijken ... Heeft echt geholpen met het verwerken van de bevalling, Doordat de foto's zo duidelijk en zo helder Zijn kon ik steeds beetjes terug krijgen ( aan herinneringen ) en dat verwerken.

Ik heb spijt dat ik dit niet bij alle vier heb gedaan en bij elk eventueel volgend kind zou ik 100% opnieuw een fotograaf er bij willen ondanks de best wel hoge kosten.

Overigens ben ik dus echt heel blij dat we niet gekozen hebben voor bijv oma om foto's te maken want in alle hectiek dat haar kleinkind op het punt stond van overlijden zou haar tegen gehouden hebben om foto's te maken terwijl juist die mij zo enorm geholpen hebben om het te verwerken om het verdriet van ons werkelijk op beeld te hebben en terug te kunnen gaan naar dat moment en stukje bij beetje meer vrede hebben met hoe het is gelooen en natuurlijk deed het de fotograaf ook wel ze was niet gevoelloos maar kon nog wel foto's blijven maken ( gelukkig zeiden de artsen ook dat ze dat vooral moest doen omdat dit weleens de enige levende foto's konden zijn )

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik heb een geplande keizersnede gehad bij de eerste. Had een onwijs lieve verpleegkundige en die zei direct al foto's te willen maken voor ons!
    De allereerste foto heb ik zelf thuis gemaakt, voor de spiegel. Daar nog met dikke buik, wetende dat het straks ging gebeuren. Ik zie er vreselijk uit op die foto; ik mocht geen make-up op en ik had net heel hard gehuild (omdat mijn man per se zijn spijkerbroek in de tas wilde en het er niet in paste, ik snapte niet waarom hij nou zo nodig dat ding mee moest - hij kon tussendoor makkelijk naar huis ;)). Allemaal zenuwen en dat spat echt van de foto af!
    Eenmaal in het ziekenhuis heeft de verpleegkundige de eerste foto gemaakt toen we lagen te wachten tot we de OK op mochten. Infuus en katheter zaten er al in, moest alleen nog een ruggenprik.. Doodzenuwachtig weer! Maar vanaf dat moment alleen nog foto's van de ingreep zelf. Die zijn, zoals hierboven al gezegd werd, goud waard!! Durfde ze heel lang niet te bekijken, omdat ik niet tegen bloed (door operatie dan) enzo kan.. Maar het heeft me uiteindelijk heel goed geholpen om mijn bevalling te verwerken en ik heb echt wat traantjes zitten wegpinken bij het terugzien van de foto's. Uiteraard zijn er ook foto's van mij/ons gemaakt op dat moment en toen de baby er eenmaal was ook tijdens de eerste controle en het symbolisch doorknippen van de navelstreng.
    Eenmaal terug op mijn kamer heeft mijn man de foto's gemaakt en ik ben er nog steeds hartstikke blij mee!

Geen idee nog hoe het deze keer zal gaan, maar het komt vast goed!

Die speciale geboortefotografie vind ik ook echt geweldig trouwens, echt ONTZETTEND mooi maar ook zooo duur helaas! Vind het totaal niet te vergelijken met foto's die je zelf maakt, ondanks dat wij zelf een goede camera hebben. Ik krijg vaak kippenvel als ik die foto's bekijk, zie het op Facebook weleens langskomen. Echt prachtig! Als je het budget hebt zou ik het zeker doen!

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier helaas geen foto's van de bevalling.
    Mede doordat het ineens zo snel ging. Kraamverzorgster kwam een kwartier voordat de kleine meid werd geboren binnen.

Achteraf vind ik het erg jammer dat er geen foto's gemaakt zijn.

in het ziekenhuis heb je vaak wat extra personeel die aan je bed staan. Die foto's voor je willen maken.

10. Lila

Lila Lid

2 mrt 2016
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb heel veel fotos, van het ziekenhuis de dag dat ze werd geboren. Van de keizersnede, van het moment dat ze er uit werd gehaald tot we weer terug waren op de kamer.... overal zijn fotos van. Mijn allerdierbaasrte fotos zijn het :D:D

Als ik nog eens ging bevallen zou ik echt een fotograaf mee willen.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben een fotograaf in de arm genomen.

Het leek mij helemaal niks dat of mijn man steeds met de camera bezig is. Of dat we geen foto's hebben.
    We hebben 795 euro betaald hiervoor.

Ik bel haar zodra de weeën beginnen en dan komt ze gelijk. En ze blijft tot 3 uur na de geboorte.

12. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hier komt een fotograaf tijdens de keizersnede :) ben heel erg benieuwd

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Doen zo gaaf!

14. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Eerste keer een keizersnede heeft een verpleegster allemaal foto's gemaakt. 2e keer een paar selfies van mezelf aan de apparatuur :D en mijn man 2 van vlak na de geboorte. Vind het wel jammer, had graag meer foto's gehad dus ik vind een fotograaf echt geen gek idee!

15. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Het is niet mijn ding, dus wij hebben geen foto's gemaakt van de bevalling zelf. Alleen daarna en daar sta ik echt zo verschrikkelijk op. Elke keer als ik ze zie denk ik: oh wat erg! (Mijn gezicht was helemaal gesprongen) Natuurlijk ben ik wel heel blij met de eerste beelden van mijn dochter, maar mezelf zie ik niet graag terug.

Maar als je het wel graag wil zou ik zorgen dat er iemand is die de foto's maakt en niet je man. Ik had het echt niet leuk gevonden als hij tussendoor met een fototoestel bezig was geweest terwijl ik hem nodig had.

16. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij ons mocht er maar 1 persoon mee de OK in, dus als je dat wilt zou ik dat erg goed afspreken van tevoren :)

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb alleen een foto van mijn tweede bevalling, die is door de kraamverzorgster gemaakt. Ik zat op de baarkruk, dus je ziet niet heel veel bijzonders, maar wel heel intens, die blik van mij en dan de baby die er net uit is.

Van de andere bevallingen heb ik geen foto's. Wel eentje dat het net is begonnen, met een big smile vol zenuwen, maar daarna pas weer als de baby al lekker bij me ligt.

Ik heb er verder niet veel behoefte aan gehad om foto's te hebben. Ik wilde er geen vreemden bij en mijn man en ik hebben er ook niet echt aan gedacht om foto's te maken. Toevallig zag de kraamverzorgster bij de middelste het toestel liggen en heeft ze zonder vragen gewoon een paar keer geklikt, maar zo niet, was het ook prima geweest.

18. Lila

Lila Lid

2 mrt 2016
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, dit was bij ons ook het geval. De verpleegkundige die meegaat voor eventuele complicaties bij de baby heeft de fotos in de ok voor ons gemaakt.

19. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ja ECHT doen. Je gaat er geen spijt van krijgen. Ga ook zeker niet voor de goedkoopste fotograaf en zoek er een via bijv. geboortefotografen.com. Zo zonde om te bezuinigen om zo'n belangrijk moment in je leven

Ik ben ontzettend blij met de beelden, ze zijn me heel dierbaar. Bedenk je ook dat als je man de foto's maakt je het hem ontneemt dat hij de ervaring volledig in zich op kan nemen EN dat je geen beeld hebt van zijn eerste reactie, zijn emoties, zijn eerste keer dat hij de baby vasthoud. Ik heb een prachtige foto van mijn man toen hij onze dochter voor het eerst vasthield en er een traan over zijn gezicht liep. Hij realiseerde zich op dat moment dat hij nu écht vader was. Ik was op de OK toen die foto gemaakt werd en heb dat moment niet meegemaakt. Het is echt een prachtig beeld wat ons heel dierbaar is en wat niemand anders dan de geboortefotograaf zo mooi heeft kunnen maken

20. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moet nog bevallen, maar heb een geboortefotograaf ingehuurd voor het moment. Puur omdat ik bang ben dat op het moment m'n man de camera vergeet te gebruiken, ik mooie foto's wil van dit moment en het goed voelt.
    Voor het geval het een spoed keizersnede wordt hebben we wel een gewone eigen camera bij.
    Zekerheid voor alles.

Deel Deze Pagina