Wie is ook ooit met de pil moeten stoppen i.v.m. hoge bloeddruk?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Linnepinna, Feb 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

Feb 3, 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Hallo Allemaal,

Ik ben een jaar geleden moeten stoppen met de pil, omdat ik van de hormonen blijkbaar een veel te hoge bloeddruk kreeg (160/110). Blijkbaar reageerde ik hierop.

Hierna overgegaan op een spiraaltje..Na een half jaar was mijn bloeddruk weer normaal (120/70).Wat hormonen wel niet met je kunnen doen!

Wat ik me nu afvraag...als ik nu dadelijk zwanger zou zijn....heb ik dan ook meer kans op hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap. Door de hormonen?

Iemand ervaring hiermee?

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    geen ervaring. maar de pil werkt op basis van progestron. Het geeft als ware het signaal aan je lichaam om niet ongesteld te worden. Dat gebeurd bij een zwangerschap ook en zelfs in hogere mate... dus ik denk dat er wel degelijk een risico is... En hoge bloeddruk in de zwangerschap kan echt gevaarlijk zijn...

3. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

Feb 3, 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Ja de gynaecoloog zei toen ook van als je zwanger wilt worden moet je ook eerst even praten met de internist, zodat eerst je bloeddruk onder controle is, want een bloeddruk van 160/110 is veel te hoog tijdens een zwangerschap....maarja mijn bloeddruk is ja al onder controle?

Denk dat ik onder controle zal moeten blijven als ik zwanger zou zijn...
    En anders wordt het een vroegtijdig zwangerschapsverlof;)..

We zien wel hoe het lopen gaat. In ieder geval heeft mij moeder ook plat moeten liggen tijdens de zwangerschap van mij....

Share This Page