bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door deborah, 4 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Hallo,

    Ik vroeg me af met hoeveel weken zwangerschap ze echt wat aan bloedverlies kunnen doen.
    Ik ben nu ruim 19 weken zwanger en heb regelmatig wat bloedverlies,
    het begon met 1 keer in de week sóchtends en inmiddels is het bijna dagelijks.
    ( gister bij de hele dag en vanmorgen weer ) het is niet vresselijk veel maar maak me er nu wel zorgen om.

    Het hartje klopt nog goed en gisteren hebben we voor onze eigen gemoedsrust een pret echo laten maken.
    Die was prima, en ze zag er geen afwijkingen op.

    De ha zegt dat hij eigenlijk niets kan doen, en wil ons niet doorsturen.
    2 jaar geleden is 1 eierstok verwijderd en 2 cyste's ( endometriose )

    Alvast bedankt.


    Bedankt voor je reactie, we mochten net bij een andere huisarts komen die het erg goed heeft uitgelegd.
    ( eigenlijk hetzelfde zei als wat je schreef )
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hallo Deborah,

    Aan bloedverlies zelf in de zwangerschap kunnen ze niet veel doen. Het is belangrijker om te weten waar het vandaan komt. Zeker als je vaker bloedverlies hebt.

    Het bloedverlies kan o.a. van je baarmoedermond komen of van de placenta.
    - De placenta als die voor de opening ligt of er een klein stukje overheen over de baarmoedermond zal door de groei van de baarmoeder soms een klein beetje moederlijk bloedverlies optreden. Dit kan geen kwaad voor jouw kindje.
    - De baarmoedermond is erg goed doorbloed, bij aanraking of ook wel contact zoals bij geslachtsgemeenschap kan deze bloeden. Ook kan er soms wat anders zijn. Mocht je nou bloedverlies hebben na geslachtgemeenschap, wacht dan na het laatste bloedverlies een paar dagen met vrijen zodat het wondje zich kan herstellen.

    Deze oorzaken van bloedverlies zijn makkelijk te uitzoeken, dit door middel van een echo en eendenbekonderzoek.

    Ik neem aan dat jouw huisarts je onder controle heeft met betrekking tot de begeleiding van zwangerschap, baring en kraambed. Ik zou aangeven dat je erg ongerust bent en neem de maandverbandjes met bloedverlies mee naar het spreekuur. Dan kan hij/zij inschatten of extra controle behoeft of dat er iemand anders naar kijkt.

    De cystes en 1 eierstok, er is wrs geen verband met de klachten die je nu hebt.

    Succes, als je nog graag informatie wil dan hoor ik het graag,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina