Zwanger worden, beste leeftijd tussen 1e en 2e

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lederi62, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke leeftijd

1. 2 jaar of minder

2. 3 jaar

3. 4 jaar

4. 5 jaar of meer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Het kriebelt allemaal weer heel erg, onze kleine is nu een jaar, ik wil eigenlijk nog een jaar wachten, ook al vind ik dit heel moeilijk. welke leeftijd vinden jullie het best tussen nummer 1 en 2?

2. Denise1991

Denise1991 Niet meer actief

zo weinig mogelijk leeftijdsverschil ;)... kunnen ze samen opgroeien!
    doen ze sws wel maar dan leren ze van elkaar etc.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Hier zit er 2,5 jaar tussen, en dat was ook mijn ideaal. Zo weinig verschil dat ze nog aardig wat aan elkaar hebben, maar zo veel dat de oudste al redelijk wat zelf kan.

4. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Idd zo min mogelijk...
    Onze kleine is nu 11 maanden en gister spiraal eruit... Hopen op snel zwanger dat er hooguit 2 jaar tussen zit:)

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier zit er straks 20 maanden tussen. Ben benieuwd hoe het is straks. Moet wel zeggen dat ik de zwangerschap wel een stuk zwaarder vind met zo een kleintje er nog bij en dan hebben wij een hele makkelijke dochter. Maar vind het erg leuk dat ze straks wat aan elkaar hebben (als ze de hersenen niet bij elkaar inslaan :)) )

6. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Hier zit er, niet bewust, 4 jaar tussen. Ik moet zeggen dat ik dit nu wel erg fijn vind, oudste is naar school en ik heb dus alle tijd en aandacht voor de baby. De oudste maakt het ook heel bewust mee wat echt leuk is (kan natuurlijk ook negatief uitpakken, gelukkig gaat ze er heel goed mee om)

7. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hier precies 3 jaar tussen nr 1 en nr 2. Ik vond ik het in het begin best wel een "grote" leeftijdsverschil. Nu zijn ze 6 en 9 jaar, en het is nauwelijks te merken dat er 3 jaar tussen zit.

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    ons ideaal was 1,5 jaar er tussen! niet gelukt want je kan het wel willen maar dan moet het wel lukken natuurlijk :)
    maar 2,5 lijkt me ook prima, of 3. alles heeft voor en nadelen denk ik.

9. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Wij wilden aanvankelijk 18 maanden tussen hebben, maar toen het zover was om weer te gaan proberen kreeg ik het benauwd en mijn man ook wel eigenlijk.
    Het was nog te vroeg, voor mij was het fysiek te vroeg en mentaal was ik er ook nog niet klaar voor en mijn man gaf dan het rationele argument dat we dan lange tijd voor 2 kinderen kinderopvang moeten betalen en dat kan ons budget eventjes niet aan.
    Nou ja, we kunnen dat wel aan natuurlijk, maar dan moeten we even alle andere plannen op stop zetten en dat willen we niet.

Toen ons mannetje één werd is mijn gevoel hierin echt volledig gedraaid. Ik wil wel weer een kleintje, en mijn man volgt. In juni zullen we er weer aan beginnen dus er zal ten vroegste zeker 2 jaar tussen zitten.

Vorig weekend waren we op kraambezoek bij vrienden en eerlijk gezegd, ik zie mezelf nog niet meteen weer met zo'n kleintje én onze grote man, maar het idee begint wel te wennen.
    Hoop dat het allemaal vlot gaat.

10. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    Hier wilde we ze vroeg op elkaar altijd al gezegd als dat ons is gegund natuurlijk. Toen ons zoontje 5/6 maanden was begon ml stille hints te geven later grapte ik terug volgens mij wil jij gewoon weer dat ik zwanger ben hij antwoorde heel serieus dat zou ik nou dus helemaal niet erg vinden. :D Ik zij ik dat ik wel 9 maanden wilde ont zwangere maar het ook achter stond en dat ik BV zou afbouwen om weer een menstruatie te krijgen. Toen mijn zoontje 8 maanden was begonnen we met de eerste ronde maar werd keurig ongesteld daar was ik ook heel blij mee want alles was dus blijkbaar weer normaal. Vol goeie moed naar de 2e ronde en die was raak zoontje precies 9 maanden en weer zwanger precies zoals ik het had gewild. We verwachten nou een broertje voor onze kleine man eind aug ons zoontje zit dan 18 maanden tussen onze mannetjes. :D

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb minder dan 2 jaar gestemd. Mijn zoontje is bijna 4 maanden en zijn alweer begonnen voor een 2e. Het kan zomaar raak zijn maar het kan ook nog een paar maanden duren en tegen de tijd dat ik beval ben je ook 9 maanden verder. Maar lijkt me wel lekker dat semih ook nog in de luier zit en dan hoef ik niet weer de hele baby tijd overnieuw te doen (al vind ik het superleuk!). Ook zullen ze dan met 2 op 1 kamer moeten dus dan lijkt me een klein leeftijdverschil beter. Maar goed, eerst maar afwachten of het allemaal lukt.

12. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk maakt het niet zo veel uit.
    Stel er zit 2 jaar tussen, je weet dan toch niet hoe het zou zijn wanneer er 1, 3 of 4 jaar (bijv) tussen zit...

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Geen idee wat het leukste is.
    Ik scheel met m'n eigen zussen, 2, 7 en 12 jaar en vind ze allemaal even lief en hen met alle 3 een goede band.

Ik wilde zelf minimaal 3 jaar ertussen. Leek me wel prettig.
    Wij zijn dus deze maand gestart. We zien wel :)

14. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    moeilijke vraag! Het zijn ook vooral een beetje je eigen omstandigheden denk ik... Bij ons gaat er straks iets van 2,5 jaar tussen zitten als alles goed gaat, geen idee nog hoe dat zal zijn!

Maar ja, het perfecte leeftijdsverschil... ik weet het eerlijk gezegd niet..

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter zal 2,9 jaar zijn wanneer onze tweede komt. Ik vind dat ideaal. Ze kan zich al zo super goed uitdrukken en vermaken, hoeft niet veel meer te worden getild. Kleiner leeftijdsverschil lijkt mij persoonlijk heel heftig. Ik ben gastouder en mijn oudste oppaskindje en mijn dochter schelen een jaar. Pfff, hoe leuk ze soms ook spelen, ze maken me ook soms gek ;) Maar dat zal vast niet heel anders zijn met N en haar broertje/zusje straks haha.

Deel Deze Pagina