stuitligging bijna 31.5 week

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2011anoniem, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Wie heeft er ervaring met stuitligging rond deze tijd de kleine man licht eigenlijk ALTIJD al in stuit heb nog nooit een trap bovenin gehad en hij licht voor mij altijd rechts met zijn hoofd onder mijn rechterrzij, kan dit nu al voorkeurshouding zijn ik weet dat die nog kan draaien maar hij licht echt nooit anders iemand ervaring????

Groetjes Anoniem

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja mijn oudste lag tot 35,5 week altijd in stuit. Mijn vk wilde nog niet overleggen over draaien enzo want zij hield vol dat hij nog wel zou draaien, en ze kreeg gelijk. Met bijna 36 weken draaide hij een daalde in. 32 weken is nog vroeg.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier hetzelfde!

Ben net zo ver als jou en ons meisje is weer terug gedraaid in stuit.
    Met 28 weken groei-echo gehad en toen lag ze in stuit.
    Met 30 weken gewone echo bij VK en toen was ze goed gedraaid.
    Gisteren weer bij de VK geweest en nu ligt ze weer in stuit...:(
    Ben zo bang dat ze niet meer terug draait!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier lag zoonlief in stuit met 30wk.
    Toen ik een echo kreeg met 35wk lag hij weer mooi naar beneden.

Nu ligt dochterlief al met haar hoofd naar beneden vanaf 16weken.
    Bij de echo met 32wk lag mevrouw in stuit!!
    Binnen 1min draaide ze weer netjes terug:D
    En ondertussen blijft ze draaien in stuit en terug...dus is hier ook afwachten of ze met 35wk ingedaald is.

5. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    oh maar deze meneer licht echt nooit met zijn hoofd naar beneden voel de hele dagen door zijn hoofd onder mijn rib soms voel je ook echt duidelijk zijn hoofd op me buik haha hij draait dus echt nooit!

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Onze dochter heeft heel de zwangerschap ( oké de eerste paar weken misschien niet) in stuit gelegen. Ze is ook nooit om dr as gedraaid. Iedereen zei; ze draait nog wel, nou mooi niet dus :)
    Bij ons lag ze trouwens altijd met dr hoofd links onder mijn ribben, was ook duidelijk te zien na de geboorte, haar schedel was echt aan de bovenkant een beetje afgeplat, nu niet meer hoor!

7. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    heb je toen keizersnee gehad?

8. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ja, wij hebben geen versie ( draaipoging) gehad. En een vaginale bevalling werd afgeraden. Wilde ik zelf ook niet..

9. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    oke waarom heb jij geen draai poging gedaan dan als ik vragen mag ik wil dat namelijk zelf denk ik ook niet en viel de keizersnee mee of tegen??

10. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Omdat mijn dochter altijd zo gelegen heeft had ik zelf heel sterk zo iets van: ze zal dr wel een reden voor hebben om zo te liggen. Daarnaast werd ook de versie bij ons niet aangeraden omdat de placenta aan de voorkant lag. De keizersnee was toch nog best onverwacht omdat mijn vliezen braken met 37+4, zou eigenlijk pas 8 dagen later een kz krijgen. Ik had nog helemaal geen info gehad... Dat was op zich wel een voordeel want ik hoefde me van te voren nergens druk over te maken. De eerste drie dagen viel de pijn mij heel erg tegen. Ik was echter weer heel snel hersteld, en achteraf is het mij weer heel erg mee gevallen!

11. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    oke als hij zo zou blijven liggen zou bij mij de reden zijn omdat ik de vorige keer een hel van een bevalling heb gehad o.a. geboortetangen na 19 uur en dan de rest zullen we het maar niet over hebben haha

12. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt!

13. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    ik zeg keizersnee maar als ik dat tegen mensen zeg kijken ze me aan of ik gen ben en het antwoord je weet niet wat je wilt en waar je aan begint er lijkt wel een fobie op keizersnee hier te liggen ze doen net of je ik weet niet wat krijgt

14. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Hier lag ons dametje tot ongeveer 32 wkn in stuit. Ook altijd inderdaad, kreeg alleen maar trappen op mijn blaas. Maar met 33 wkn is ze toch gedraaid. Kan dus nog helemaal goed komen!

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter lag ieder controle in stuit en toen de 36 wkn naderde kregen we informatie over versiepoging e.d. zodat we daar vast over na konden denken. Maar toen we met precies 36 wkn een echocontrole kregen bij de VK, voordat we definitief naar de gyn zouden worden doorverwezen, bleek ze toch zelf gedraaid te zijn en lag ze voor het eerst met hoofdje naar beneden!

De nacht ervoor had ik me heel beroerd gevoeld, 'iets' zat niet lekker in de buik, heel gespannen, misselijk, een vervelend onbestemd gevoel. VK dacht dat dat het draaien geweest was, omdat vrouwen daar bij late termijn vaak heel naar van worden.

Persoonlijk had ik wel voor versiepoging of vaginale stuitbevalling willen gaan (mijn eerste heel soepel en snel op de wereld gezet en mijn dochter werd kleiner geschat dan hij), ks wilde ik heeeeel graag vermijden als het kon. Maar was natuurlijk erg opgelucht dat het net niet zo ver gekomen is!

16. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    spinningbabies.com

moet je even op die website kijken.
    Breech
    daar hebben ze het over hoe jij zelf hem kan draaien door ''trucjes''
    heeft me geholpen , toen ik achterkwam met 31weken.
    En mischien draait hij vanzelf wel , je hebt tijd genoeg

17. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0

Je bent ook gek:p;)
    Waarom zou je keizersnee hebben? Als je kans hebt op normaal bevalling?!
    Als hij stuit ligt en je hebt van alles geprobeerd kan ik nog wel begrijpen.
    Ik heb keizersnee gehad en echt nooit wou ik een 2e hebben toen ik achterkwam dat deze bij 31weken stuit lag!
    Ik deed alles aan en zocht echt op internet hoe je hem kon draaien.
    Ik ben dat website dat ik net boven heb gezet zo dankbaar!
    Keizersnee is geen sneetje en dan ff hechten nee het is echt getekend voor je hele leven.
    Is een operatie dat niet lichterlijk genomen moet worden.

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Hier is de kleine ook pas tussen de 31 en 32 weken met zijn hoofd naar beneden gedraaid. Ze kunnen nog tot 36 weken draaien dus tijd genoeg.

19. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Onze dochter heeft tot de 35 weke ook in een stuit gelegen, en is toen spontaan gedraaid.
    Mijn schoonzusje heeft een versiepoging gedaan en zou dit nooit aan iemand aanraden, denk zelf dat het net als een bevalling en keizersnede maar net is hoe je het ervaart.
    Ons meisje is met een keizersnede geboren en het is mij 100% meegevallen!

20. hinghtqueen

13 nov 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 30 weken en de kleine ligt met hoofdje bij mijn maag en voetjes langs het hoofdje. Hoop zo dat ie nog gaat draaien binnenkort. volgende week weer controle om te kijken hoe en wat...

Deel Deze Pagina