second opinion in ander ziekenhuis?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sita90, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sita90

sita90 Niet meer actief

De titel zegt het al.. wij twijfelen -na een ander topic gelezen te hebben- om een second opinion aan te vragen in een ander ziekenhuis.
    Wij zijn al 3 jaar bezig zonder resultaat.. zaad onderzoek was helemaal top en mijn eisprong is ook prima. Wij hebben dus volgens het UMCN 60% per jaar kans op een zwangerschap, zoals ieder ander dus zij willen ons niet verder helpen.
    Ik ben wel draagster van een translocatie, maar dat hoeft geen problemen te geven bij het zwanger worden.
    We hebben ons aan laten melden in Maastricht voor PGD (tenminste, als de gyn eindelijk de brief eruit heeft gedaan;)). Waar ze dus embryo selectie gaan doen, maar wij wachten nog op een telefoontje voor een intake en dit kan erg lang gaan duren. We moeten sowieso rekening houden met een jaar, misschien nog langer omdat er een lange wachtlijst is en er speciale testen voor ons klaargemaakt moeten worden.
    Vandaar dat wij het nu net over een second opinion gehad hebben. Gewoon om te kijken of er nog iets is wat wij kunnen proberen. Ik wil alles geprobeerd hebben voordat wij zo'n grote stap zetten.

Zijn er dames die hier ervaringen mee hebben? Of misschien tips hebben voor wat wij nog kunnen proberen?
    Een samenlevingstest doen ze in veel ziekenhuizen niet meer.
    Ik heb ook zitten denken aan inseminatie. IUI in eigen cyclus oid. Dan worden de zaadjes dus al voorbij de baarmoedermond ingebracht.
    We hebben het zelfs ook gehad over 'gewone' IVF (zonder embryoselectie). Daar is natuurlijk ook een wachtlijst, maar ik geloof niet zo lang als die in Maastricht. Dan is er natuurlijk wel een kans dat er 'foute' eitjes terug geplaatst worden en dat ik een mk krijg...
    Ik zou verder eigenlijk niet weten wat wij nog voor opties hebben?

Zijn er nog dames met tips oid? Wij willen waarschijnlijk een second opinion in Rijnstate (Arnhem).

2. sita90

sita90 Niet meer actief

Niemand?
    Ik ga maandag iig Rijnstate bellen.

3. Sanyi

Sanyi Fanatiek lid

19 mrt 2012
    1.042
    3
    38
    Ik heb geen tips voor je, maar ik vind het belachelijk dat ze jullie na 3 jaar niet willen helpen.
    Ik snap ook niet zo goed waarom ziekenhuizen geen samenlevingstest doen. Die van mij doet het ook niet meer. Bij ons is in principe ook alles goed. Nu heb ik 3 iui's gehad en waarvan 2x zwanger geraakt. Ik vraag me nu echt af of mijn baarmoederslijmvlies de zwemmers er niet doorlaat.

Ik hoop dat je snel hulp krijgt en zwanger raakt!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Rijnstate, dat is Arnhem toch? Daar zou ik niet naartoe gaan, kennis van me heeft daar hele nare ervaringen, ze hebben daar veel te lang aangeklooit waardoor ze nu geen kinderen meer kan krijgen.

Wellicht is Radboud een optie? In zou iig voor een academisch ziekenhuis gaan, of een gespecialeerde kliniek zoals Geertgen. Bij Geertgen zijn niet echt wachttijden volgens mij.

Wat betreft 'gewoon' ivf, dat lijkt me in jullie situatie niet zo slim.. Je krijgt maar 3 behandelingen vergoed. Dus het zou zonde zijn om 'verkeerde' eitjes teruggeplaatst te krijgen en daarmee dus ook een poging weggegooid, om het zo maar te zeggen. Dan kun je wellicht beter wat langer wachten, maar wel met meer succes. Dat is natuurlijk makkelijk praten van mij...;)

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Samenlevingstesten worden niet meer gedaan, omdat de uitslag erg onbetrouwbaar is.

Ze kijken namelijk of er zaad terug te vinden is in het slijm (avond voor het onderzoek moet je gemeenschap hebben). Maar als er geen zaad wordt gevonden, wil dat helemaal niet zeggen dat er ook geen zaad verder is gezwommen.
    Eventueel kunnen ze wel het slijm en zaad buiten de baarmoeder bij elkaar brengen. En op die manier kijken hoe het op elkaar reageert.

6. sita90

sita90 Niet meer actief

Sanyi, ik vind het ook raar. Misschien niet altijd betrouwbaar zo'n test, maar dan moeten ze t maar een paar keer herhalen of zo. En anders zoals Flora01 uitlegt, buiten het lichaam testen!
    Wellicht konden idd de zwemmers niet door t baarmoederslijmvlies heen, tenminste dat is ook het eerste waar ik aan denk:( Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Super zo snel dmv IUI!:)

Flora01, Wij komen van het UMCN (Radboud). Die willen ons juist niet verder helpen, heb me ook nooit echt 'gehoord' gevoelt daar. Omdat wij nu vlakbij Rijnstate wonen willen wij hier kijken voor een second opinion. Anders kunnen we inderdaad nog altijd naar het Geertgen, daar hoor ik vele positieve verhalen over:)

Het Radboud helpt ons niet omdat onze kans dus via hun berekening 60% is, en zij helpen pas bij stellen met een kans van 30% of minder. Rijnstate helpt sowieso als je al langer bezig bent dan 2 jaar ongeacht je ''zogenaamde'' kansen op een spontane zwangerschap.. vandaar:):):)

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Oh wat vervelend zeg:( na zo'n lange tijd mag je wel verwachten dat je ze gaan helpen..

Dan zou ik eerlijk gezegd eerder voor GG kiezen. Zij kijken naar jou als persoon, ipv een vast protocol volgen.
    Sinds kort ben ik er zelf ook onder behandeling :) ik voel me daar veel meer op mn gemak en je wordt niet als nummer behandelt.

8. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Rijnstate werkt samen met het UMC Utrecht als je voor IVF kiest. Ben zeer tevreden over UMC Utrecht. Daar zou je ook een second opinion kunnen aanvragen. Vind het wel vreemd dat UMCN jullie al drie jaar laten lopen. Je zou denken dat ze je op een gegeven ogenblik toch wel iets aan kunnen bieden, zoals IUI? Succes!

9. sita90

sita90 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties:)

Wij willen het eerst proberen bij Rijnstate omdat het vlakbij is. In ieder geval eerst een gesprek of zij ons verder willen en kunnen helpen. Ik wil echt graag IUI gaan proberen!

Tsja het UMCN wilt ons gewoon niet verder helpen omdat onze kansen gewoon goed zijn. Ik was na het stoppen met de pil vrij snel zwanger.. helaas n mk. Tot vorige maand niet meer zwanger geweest, vorige maand vroege miskraam. Maar die tijd daartussen is gewoon veel te lang (3 jaar) !!!
    Ik denk dat IUI een goede kans zal maken bij ons omdat toch alles goed is.. mijn vriend zijn zwemmers zijn top:)

Oja, en we hebben 3 keer te horen gekregen dat we nog jong zijn:$:x

Deel Deze Pagina