Lieve allemaal, Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek! Hebben jullie nog tips? Wat zouden ze kunnen vragen? Het is een kledingwinkel... En wat zijn goede dingen om zelf te vragen?? Alvast bedankt!
kijk naar de kledingstijl van de verkopers!!! Pas je daar op aan. Er zijn heel veel sites waar je je mee kunt voorbereiden (de vragen) - Checklist Sollicitatievragen - Sollicitatievragen moeiteloos beantwoorden - Online cursus Bereid vragen voor en schrijf deze op en neem het mee. Bereid je gewoon goed voor en weet waarom je daar wil werken en waarom je geschikt ben. Denk ook na over een paar verbeterpunten en hoe je dat verbetert (zeg maar de zwakke punten). Succes!
Ten eerste natuurlijk super dat je op gesprek mag komen! Tips, * Zorg altijd dat je jezelf blijft. * Google op het bedrijf waar je op gesprek mag komen. * Pas je kledingstijl aan aan de stijl die het bedrijf verkoopt. * Zorg dat je wat make up draagt en je haren lekker vlot (je bent toch een visitekaartje voor het bedrijf) * Gezien het feit dat je in een winkel een vlotte babbel nodig hebt voor het contact met klanten en soms stevig in je schoenen moet staan (helaas zijn niet alle klanten even leuk,vriendelijk en aardig ) Zorg dus dat je een leuke babbel hebt zonder al te popiejopie te zijn en dat je zelfverzekerd overkomt. Is heel lastig als de zenuwen op de loer liggen, maar dames die helemaal ineengedoken zitten en alleen met ja en nee antwoorden worden hier gelijk afgewezen. Vragen die ikzelf stel aan dames die komen solliciteren (ik ben Filiaalmanager in een modezaak ) * Wat je doet om op de hoogte te blijven van wat er leeft in de mode wereld. * Wat je denkt dat taken als verkoopster (weet niet op welke vacature je solliciteerd, maar dit lijkt me logisch) inhouden. (Veel dames denken nl dat het alleen maar leuk staan zijn is, maar taken die erbij komen kijken, winkel inrichten, vracht verwerken, inventariseren, schoonmaken, ramenwassen, en uiteraard klanten helpen, afrekenen, soms kleine hoeveelheden administratie (scheelt per bedrijf of dit ook door verkoopsters gebeurd of alleen door leidinggevende) * Of je flexibel bent en wat je daar onder verstaat (voor de een is zij flexibel als ze 4 koopzondagen per jaar wil werken, en de ander is flexibel alle diensten kunnen werken en ook kunnen invallen als er zieke zijn ed) Maar het belangrijkste is ben jezelf en ben eerlijk, maar dat is altijd zo, ongeacht waar je op solliciteerd. Vragen die je zelf kunt stellen bij een eerste gesprek: * Vaak kom je wel iets tegen als je gegoogled hebt of op de site van het bedrijf waarover je vragen kunt stellen, hierdoor merkt de ander dat je je hebt verdiept. (ik heb op jullie site gezien dat, ik heb op internet gelezen dat...) * Verder kun je als je op internet er niks over kunt vinden vragen hoe vaak de collectie wisselt, welke merken ze verkopen (soms alleen eigen merk, soms meerderen) * Hoe vaak per week er goederen geleverd word. * Hoe groot is het team/hoe is de samenstelling, hoeveel mensen per dag in de winkel * Of er moelijkheden zijn tot groei (indien je dit zou willen) * Of werkgeven cursussen geeft voor medewerkers Hoop dat je er iets aan hebt, in ieder geval heel veel succes!
Meld dat je een kameleon bent; past je aan bij al je klanten en zoekt (en vindt) een klik met ze waardoor je aansluiting met ze vindt
Nou heel goed eigenlijk, lief dat je het vraagt! Heel leuke babbel gedaan, was niet erg zenuwachtig en kwam wel goed over denk ik. Hij had wel een map vol sollicitanten! Maar je weet nooit natuurlijk. Volgende week woensdag of donderdag hoor ik het!
Spannend, ik moet zeggen dat er momenteel ook echt veel reacties komen als je een vacature open hebt staan. Laat je volgende week nog even horen als je iets meer weet? Fijne jaarwisseling
Ik heb ondertussen iets gehoord, ik ben het helaas niet geworden. Maar we solliciteren vol goede moed verder!