Ben ik nou de enigste?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Nee hoor, je bent echt niet de enige. Ik heb 2 goede vriendinnen en veel kennissen...
    Denk dat dat voor veel mensen geldt hoor, echte vriendschappen zijn een stuk zeldzamer dan goede kennissen en die worden door veel mensen als 'vriend' aangemerkt.

2. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    En kijk niet naar het aantal "vrienden" dat mensen hebben op hun hyves en facebook. Het komt vaak over dat iedereen hordes vrienden vrienden heeft behalve jij maar geloof me dat is echt niet zo..

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben niet heel veel vrienden, maar ik vind het wel genoeg.
    Ik heb wel een paar vriendinnen, mijn beste vriendin is mijn nicht (2,5 maand ouder dan ik) en ik kan haar altijd bellen en altijd mijn ei kwijt bij haar. Zo'n vriendschap ga ik nooit meer vinden denk ik, maar ik ken haar ook al mijn hele leven, ze is als een zus voor mij.
    Ik heb nog een vriendin van vroeger, die ken ik vanaf dat we 4 zijn, tussendoor een paar keer geen contact gehad en nu geregeld wel, met verjaardagen van de kinderen (zijn er 5 in totaal). Het voelt heel vertrouwd en ik kan met haar ook lekker kletsen en mijn ei kwijt als we bij elkaar zijn, maar ik zou haar met problemen enzo niet bellen. Verder heb ik wel leuke contacten met een paar moeders van school. Ik vind het wel prima zo. Ik heb 1 beste vriendin en verder leuke contacten. Mijn man heeft zijn vrienden van de hockey, een paar zijn echt wel goede vrienden en de rest kennissen zeg maar. We hebben nog 1 stel waar we (heel af en toe) contact mee hebben. Die man is wel een redelijk goede vriend van mijn man.

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hier 1 goede vriend (al meer dan 20 jaar) verder niks. Gelukkig zijn mijn ml en ik ook goede vrienden en vermaken we ons samen erg goed.
    Maar mis het wel een vriendin hoor, samen lekker kleppen en bakje doen oid. Ml is veel op locatie en dan zit ik dus dagelijks alleen met de kids.

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    nee hoor wij hebben ook niet echt vrienden

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hier ook maar weinig vrienden! Maar wel hele goede gelukkig.. De rest zijn voor ons maar vage kennissen, heb je niks aan!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb ook wel vrienden, maar iedereen zit altijd zo op zichzelf. Heb ook niet echt een vaste vriendin zeg maar.. Soms mis ik dat wel hoor...

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hier maar een paar leuke vrienden. geen vriendinnen waar ik eens lekker mee op stap ga ofzo. ja heeeeeeeel af en toe en dan is het omdat het zo leuk is met de kindjes erbij. we hebben wel vrienden hoor, maar gewoon gezellig bij elkaar langsgaan af en toe en verder ook niet

9. Hier ook vrij weinig vrienden. Heb misschien 3 mensen die geen familie van me zijn en die ik heeeel af en toe zie, en wel als vrienden kan beschouwen, maar dat is het. Moet heel eerlijk bekennen dat ik er (momenteel) ook geen behoefte aan heb. Doordeweeks werken m'n vriend en ik keihard, en in het weekend doen we graag leuke dingen als gezinnetje. Uitgaan met z'n tweeen vind ik leuker dan met een hele groep, dus dat komt ook alleen maar goed uit zo..

10. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helaas ook! Vroeger wel een
    Grote club mensen om me heen, maar sinds ik mama ben zijn er toch veel afgehaakt! Wel veel kennissen, leuk voor in de kroeg, maar juist nu ik een dipje heb zou ik wel iemand willen hebben om even lekker mijn hart tegen te luchten :(

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hebben ook maar weinig vrienden hoor..
    We hebben 1 stel die bij ons in de wijk woont, waar het echt goed mee klikt met zijn allen.
    Die zien we sowieso eens per maand met zijn allen, dan gaan we een avondje kletsen en leggen we de kinderen op bed.
    Helaas heeft mijn vriendin niet zoveel tijd 's avonds, door haar drukke werk. Dus spontaan een bakkie doen zit er niet snel in, maar we proberen dat wel regelmatig te doen overdag, met de kindjes erbij. Maar dat kletst heel anders.

Verder nog een ander stel een half uur rijden bij ons vandaan, maar met die vrouw klikt het veel minder. Hij was toendertijd dan ook de beste vriend van mijn man, en wij zijn er dus maar 'bij gekomen', dat scheelt ook.

Verder geen vrienden, wel een hoop kennissen, waar we mee buurten en kletsen op feestjes en evenementen hier in het dorp.
    En mijn zusje en haar man, die zien we ook vaak, vooral nu ze een kindje hebben van een maandje oud..

12. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Wij ook niet. Sinds wij verhuisd zijn van het zuiden des lands naar het noorden, ( 7 jaar geleden ) is het helemaal gedaan. Vriendschappen van vroeger verwateren door de afstand, en nieuwe vriendschappen hier maken is best moeilijk. We wonen in een klein dorp, zo'n " ons kent ons " gehucht, en die accepteren maar moeilijk import, zoals dat zo mooi heet hier. Sinds kort zijn we verhuisd, binnen het dorp, en nu begint er toch wat contact te groeien tussen ons en andere importers die hier ook wonen :p.

13. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Nee hoor, hier maar 3 vrienden (met aanhang)

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nee je bent zeker niet de enige. Wij hadden vroeger wel een soort van vriendengroep, spraken vaak met ze alle af ergens of omstebeurt bij iemand thuis. Wij waren daarvan de eerste die aan kinderen begon en toen werd t al minder. Manlief heeft echt 3 klote jaren achter de rug, hersenvliesontsteking, ontslag en zware depressie.. En daardoor veel mensen verloren die afhaakten en niet snapten dat we dus even geen leuke dingen konden doen. We hebben nu nog3 stellen waar we leuk mee omgaan. Maar dat gaat vaak op afspraak of iets. Dus weinig spontane acties en ook niet echt 1 goeie vriendin waar ik me ei bij kwijt kan. We zijn nu net klein maandje verhuisd en hoop daar wel wat nieuwe contacten op te doen. En straks als zoonlief naar school gaat hoop ik ook nieuwe mensen te ontmoeten.
    Ik had 1 hele lieve vriendin, maar door omstandigheden en gestook/geroddel van anderen is dat helaas anders gelopen dan ik gehoopt had. Hoop nog steeds dat t weer goedkomt. Misschien niet zoals eerst. Maar zou wel graag nog een x willen spreken met der. Wie weet wat de toekomst brengt toch..

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Je bent zeer zeker niet de enige.
    Er is een stel in de buurt waar we het goed mee kunnen vinden.
    En dat is het wel, voor de rest zijn het eerder kennissen.

16. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Nee hoor, ik heb er ook niet zoveel.
    Ben erg slecht in het onderhouden van contacten en veel vriendschappen kunnen daar niet zo goed tegen ;)

17. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier 1 lieve vriendin, zie ik ongeveer 1x per 2 maanden. wonen niet heel dicht bij elkaar. verder veel kenissen

18. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

hoi
    ik heb sinds 6 maanden 2 vriendinnen ze hebben een relatie samen.
    echt lieve meiden.
    ik zou graag ook vriendinnen willen hebben die zwanger of kinderen hebben dat lijkt me heel leuk:)

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Nee hoor, niet de enige.
    Hier helaas in de afgelopen jaren dikwijls flink mijn neus gestoten in vriendschappen waarvan ik dacht dat ze super waren.
    Doordat ik een 'probleem'kind heb ben ik ook veel vriendschappen kwijt geraakt. Mensen snappen niet dat je vaak geen puf hebt om langs te komen of lang te bellen doordat je de hele dat strijd hebt met je kind. als je dan wel eens langs komt, irriteren ze zich aan je kind omdat ze zo onwijs druk is dus contacten verwateren.
    Ik heb geen beste vriendin meer waar ik goed mee kan praten. Mijn liefste vriendin is helaas 15 jaar terug naar het buitenland verhuisd dus kan ik niet zo makkelijk langs gaan.
    Gelukkig ben ik nu wel weer wat nieuwe vriendschappen aanhet opbouwen met andere moeders die ik via mijn jongste ken maar ik blijf moeite hebben met mensen vertrouwen door wat ik heb meegemaakt.
    Op verjaardagen zitten hier voornamelijk familieleden, een buuf en 2 bevriende stellen.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Heb andere reacties niet gelezen hoor maar hier net zo.
    Mijn vriend is mijn beste vriendin :) en verder hebik alleen (goede) kennissen maar geen vrienden.
    Mis het ook niet en ben er ook niet naar op zoek!

Deel Deze Pagina