Ben ik nou de enigste?

Discussie in 'De lounge' gestart door LittleMonsters, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik wacht ook altijd tot naar sinterklaas.. Eerst moet die man weer naar Spanje.

Heb hm hier in de buurt ook nog niet gezien! Zelf wil ik hm volgend weekend zetten. Met decoratie wil ik donderdag al wel aan de slag in huis.. :D

2. MLkids

MLkids Niet meer actief

Hier gaat de boom vandaag gezet worden! Ik heb er helemaal zin in!

Waarom? Omdat wij gisteren de Sinterklaasperiode hebben afgesloten en nu de kerstperiode in gaan!

Wat andere er van denken boeit me niks, ik vind het heerlijk al die sfeer in huis! En eerlijk gezegd vind ik heel dat respect gebeuren meer bij kerst horen als bij Sinterklaas.

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Normaal wacht ik ook wel tot na sinterklaas, maar we hebben gister pakjesavond gevierd en sinterklaas komt vandaag bij dochter op school. Maar ze is ziek, dus sinterklaas is hier nu verder afgesloten en gaan we lekker vandaag de boom opzetten!
    Geen zin in die takken uitzoeken en opzetten, maar wel zin om alle balletjes en slingers er weer in te hangen en vanavond gezellig aan!
    Love it:D.

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Hij staat hier nog niet, maar mijn kinderen vragen zelf al waneer ze de boom mogen optuigen. Zou het je sterker vertellen, het eerste wat me meisje zei vanmorgen was. Mam staat de kerstboom er al? Ik heb de neiging om hem te zetten, maar doe het nog niet.....

Moet zeggen dat mijn kinderen (4, 6 en 8 jaar) niet echt wat met sint hebben. Ze zetten de schoen, maar daar is het ook mee gezegd. Voor de rest kijken ze er helemaal niet na om.....

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb daar dus geen last van he.. Ik moet mezelf juist dwingen om de kerstversiering van zolder te halen,ik vind de feestdagen wel gezellig maar het is niet belangrijk voor me.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook al wat gespot idd. Ik zet hem ook pas na sinterklaas. Vind sinterklaas eerst belangrijk.
    Idd kan ook verwarrend zijn voor de kinderen.

vanaf 6 december komt hij hier weer te staan!

7. Koon

Koon Niet meer actief

Waarom vind je dat? Kerst en Sinterklaas zijn gewoon allebei super commercieel.

OT, ik vind het er gewoon raar uit zien om nu al een kerstboom neer te zetten en zou dat dus zelf nog niet doen.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik zet de kerstboom altijd pas op na sinterklaas, maar niet omdat het verwarrend is voor de kinderen, maar meer vanwege de drukte. Het eerste weekend na 5 december zetten wij hier de boom op en versieren we het huis. Wij vieren ook zowel sinterklaas (bij schoonouders) als kerst (ouders) de kinderen "geloven" om sinterklaas en niet in de kerstman. Ze mogen voor de kerstdagen dus ook helpen om kadootjes uit te zoeken voor iedereen. Het zijn 2 verschillende feestdagen en wie wat wanneer vieren en neerzet is toch ieder voor zich. Als iemand het leuk vind om in november al de boom op te zetten, lekker doen. Ik vind het juist wel sfeervol, alleen onnodig om daar zelf al aan mee te doen. Heeft niks met respect, onduidelijkheid of wat dan ook, maar met een persoonlijke keuze die ieder heel goed voor zichzelf kan bepalen. Leven en laten leven.

9. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    *zwaait naar de andere drenthen*

Ik heb de kerstboom ook nog niet staan.
    Eerlijk gezegd heb ik wel ontzettend veel behoefte aan die warmte en gezelligheid maar toch wacht ik nog.
    Kids vieren woensdag nog sinterklaas bij opa en oma. (we hebben het zelf gisteren gevierd)
    Dus hij mag er pas na die woensdag in. Zal wel het weekend worden.
    Heb wel al wat verlichte takken voor het raam,maar dat komt meer omdat ik mijn gordijnen heb vervangen door lamellen en de planten er niet meer voor pasten.
    Geen zin om iets nieuws te kopen omdat er toch bijna kerstspul voor het raam kwam.
    Vandaar wel al mijn takken ;)

10. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb hem ook al opstaan, vinden jullie me maar onbeschoft of het niet kunnen, zal mij een zak interesseren, ik doe wat ik wil en ik vind het reuze gezellig hij staat nu sinds 1 december en sinterklaas kan best gevierd worden met een boom erbij maakt de sfeer alleen maar gezelliger in mijn ogen.

11. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Als sinterklaas geweest is dan pas een boom.
    Kerstboom is bij ons een teken dat er een nieuwe periode komt kerstmis.

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wij wonen schuin tegenover een flat en daar zag ik dat iemand 15 november (!:$ :() al een boom had staan. Tja, misschien moet deze persoon maar gewoon overwegen om de boom het hele jaar te laten staan als hij/zij het zo leuk vindt (ik gok dat het een zij is ;)). Zelf komt hij hier de deur niet in voor zo ongeveer 10 dec en zo rond 6 januari gaat hij weer naar zolder.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Maar als je écht respect hebt voor kerst hoort daar geen kerstboom bij.;)
    Die boom heeft niks met kerst te maken, maar is er leuk bijverzonnen.
    (maakt mij niks uit hoor voor er weer heisa komt haha)

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook geen boom voor 5 dec. Maar dat is meer uit gewoonte, heb geen kids, en over de kids uit de buurt ga ik me echt niet druk maken.. Ik zou er totaal geen problemen mee hebben als iemand wel voor 5 dec. de boom op zet..

Gister bij de bouwmarkt hadden ze een kerstboom en zo'n dansende kerstman.. Hadden ze die kerstman een sinterklaas-masker opgedaan haha :D Vond t echt hilarisch :D

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb hem wel eens tot april laten staan, was te lui om hem op te bergen.:D

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier staat de kerstboom ook nog niet, ook vanwege de sint.
    Maar van het weekend gaan we wel een boompje omzagen.

Persoonlijk vind ik het niet bij de kerst horen, want dat heeft een andere betekenis voor mij, maar meer wat extra gezelligheid in de donkere dagen.
    Met kerst zijn we trouwens niet eens thuis dus heb ik ook niets aan een boom.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hier komt hij ook vrij snel na sinterklaas. Ik wil foto's maken van de kinderen bij de kerstboom, voor op de kerstkaarten dus om die nog op tijd de deur uit te krijgen...

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    belachelijk? nou nee iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

i totally agree, mensen zonder kinderen kan ik me op zich nog wat bij voorstellen maar mensen MET kinderen vind ik echt raar dat je niet gewoon even wacht tot de Sint jarig is geweest (het lijkt mij ook verwarrend)

Zoiezo snap ik niet dat mensen altijd alles naar hun eigen hand willen zetten , Sinterklaas vier je op 5 december en daarna kan je lekker je boom zetten, maar nee Sinterklaas verschuiven we gewoon even naar wat ons beter uitkomt (want stel je voor dat je zelf iets moet verschuiven dat kan echt niet) en dan ook gewoon meteen een boom erin kwakken voordat officieel de sint geweest is (zou moeten zijn)

Nee vind het verwarrend en gewoon erg raar maar vooral echt een typisch iets, wat is dat geduld? kan je dat eten?

Wat nu paaseieren zoeken in januari? Want dat komt ook beter uit, heb nou gewoon eens respect voor bepaalde datums en probeer niet alles naar je eigen handje te zetten.

Ik ben al wel kijken voor kerstboomspullen en heb al boven wat opgezocht en dit weekend word ie ook echt wel opgezet maar eerder niet.

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hier staat de boom sinds afgelopen week, ik heb niets meer/nog niets met Sinterklaas. Ik vind het wel gezellig en eerlijk gezegd maakt het mij echt niet uit wat mensen in hun eigen huis doen.

Deel Deze Pagina