Wij zetten de boom meestal een paar dagen na 5 december op. Waarschijnlijk deze keer as. weekend. Me ergeren aan degenen die het al eerder doen? Nee, maar ik kijk er altijd wel vreemd van op. Overigens hoop ik dat onze twee jongste katten niet wéér in de boom klimmen, zoals vorig jaar, anders wordt het toch een mini-boompje op de kast.
ik zie de verwarrende link ook niet, sven heeft daar in iedergeval geen last van, tis maar net hoe je het ze leert. ze leven hier in december naast elkaar hoor, ik heb de boom nog niet staan, maar dat komt wel wellicht al voor woensdag hoor, hier in de staat zijn er al een paar met bomen, gezellig hoor, sven vind het ook reuze leuk en gezellig alllemaal. niet zo moeilijk doen, en respecteren dat niet iedereen sinterklaas viert, en wel genieten van de vrolijke versieringen rondom kerst.
Ik ben nu bezig mijn boom op te zetten. Ik zet hem altijd op als ik er zin in heb soms is het voor 5 dec en soms pas erna. Als mensen er last van hebben dan hebben ze pech. Ik erger me zelf altijd heel erg aan sinterklaas en al het gedoe er omheen.
Wat een ander doet, moet ie lekker zelf weten, maar ik vind het ook erg vroeg..... Dochter was hier al helemaal in de war.... waren naar de stad en overal hingen Sinterklaas en de Kerstman door elkaar in de winkels. Ze vind maar dat "Sinterklaas" (= kerstman) er raar uitzag; zijn muts was kapot Nu al een boom lijkt me ook niet handig.... tegen de tijd dat het kerst is zit er geen naald meer aan (maar ik ben vast de enige die altijd bomen heeft waar de naalden al uitvallen als je er alleen maar naar kijkt )
Wij hebben de boom al staan Vind sinterklaas 3x niks dus dat vieren we niet, en D is nog te klein om er überhaupt wat van te snappen.
Hier nog een!! Ook nog zonder boom, die komt ook komend weekend pas denk ik. Of na het weekend. Weet het nog niet. In elk geval na Sinterklaas!
zo, kunnen jullie je ff ergeren! mijn boom staat vanaf 1 dec! vind de kerst geweldig! de hele sfeer erom heen en de gezelligheid vind het altijd jammer dat hij in januari weer opgeruimd wordt Sinterklaas heb ik niets mee, we vieren het voor mijn dochter maar zodra zij oud genoeg is, houden we daar weer vlug mee op en gaan we kerst groot vieren!
Ik zie eerlijkgezegd het probleem niet hoor. Ieder moet lekker zelf weten wat hij doet in of rond zijn huis. Wij vieren hier woensdag uitgebreid Sinterklaas en daarna komt de boom. Vorig jaar is de boom gezet op 5 december want toen hadden we het weekend al Sinterklaas gevierd. Ik vind het altijd helemaal kneuterig als ik overal die bomen en lichtjes zie. Word er echt blij van.
ik vind dat tegenwoordig de sint al in het niets word gedreven omdatze in begin november al beginnen in de winkels met kerstversieringen en opzetten van kerst ,... dus ofje hem dan thuis ook opzet ( als je geen kids heb ) tja waarom danniet
Nou ik heb altijd gewacht met de boom tot na 5 dec. Maar vind het wel supergezellig, en ik verwacht dat ze hier na woensdag ook als paddestoelen uit de grond schieten. Vind dat altijd leuk, om dan als je buiten loopt te kijken wie hem al hebben staan. Wat betreft de verwarring om het eerder te doen, bij mijn zoontje, heb ik nu wel in de gaten, dat het voor hem niet goed is om het voor Sinterklaas te doen. Heeft ook te maken met de hectiek van de afgelopen weken. Eerst SintMaarten lopen, en een week daarna komt Sinterklaas al. Hij vind het hartstikke leuk allemaal, maar vanmorgen toen het sneeuwde vroeg hij al, of het al kerstmis was! Ja want het sneeuwde. En sneeuw hoort in zijn optiek bij kerst. Wat een ramp als het met kerst niet sneeuwt. haha.. Nou tis heel moeilijk uit te leggen, maar ik merk gewoon aan mijn zoontje dat het heel spannend is allemaal, en nu een kerstboom opzetten zou voor hem niet goed zijn. Maar wat een ander in zijn of haar eigen huis doet, moeten ze lekker allemaal zelf weten.
Ik zie het probleem niet hoor.. zoveel mensen hebben sinterklaas al gevierd en er zijn ook genoeg mensen die sinterklaas helemaal niet vieren. En al staat er een kerstboom, kan je ook nog sinterklaas vieren. Ik vind die kerstversiering juist gezellig, het is dat ik nu nog even de puf niet heb anders had de kerstversiering vorige week gestaan.
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten. Moet bv een kindloos stel maar wachten met het opzetten van de kerstboom omdat er kinderen langs kunnen lopen die het verwarrend vinden? Vind dat een beetje erg raar.
mijn zoontje zij al mama dat kan toch niet kerstballen van de kerstman de sinterklaas is er toch kind is 3 jaar en 11 maanden hmmz ze zijn niet zo dom dus nee vind het niet kunnen
wij kiezen daar zelf ook niet voor idd... ik vind na sinterklaas leuker. maar dan zo laat mogelijk... een week voor de kerst aan bvb. Dan vind ik het leuk en blijft het voor mij ook leuk.
ik heb wel eens ergens sinterklaas gevierd en daar stond gewoon de kerstboom al Dat is overigens maar 1 keer geweest...