Ben amper 6 weken zwanger en de hele dag door verschrikkelijke dorst, drink wel 4 liter op een dag, snachts wel een halve liter en de dorst gaat niet weg.. klinkt het bekend of juist niet ? Xxx
Heel herkenbaar. Het is een goed teken dat je lichaam druk aan het werk is! Fijne zwangerschap gewenst.
Heel herkenbaar en schijnt erg goed te zijn tegen het vocht vast houden .. Ik was maar 7 kg aangekomen en had geen last van vochtophoping en volgens voor zou dat kunnen Door het vele drinken! (Maar is natuurlijk niet zeker.. maar toch)
Ik had in het begin ook veel dorst maar niet al bij de 6e week en dronk ook geen 4 liter. Hou het wel in de gaten want je kan ook iets anders hebben. Meldt het in ieder geval even bij je VK.
Ik merk het nu ook. Word in de nacht wakker van de dorst dus nu heb ik standaard water naast mijn bed staan
Oke bedankt allemaal straks moet ik even naar de ha voor wat papieren voor de vk, zal het ook eens even zeggen en horen wat ze zegt
hier ook, veel dorst heb constant een flesje water bij en snachts ook een beker water op mn nachtkastje, heb ik ook al vanaf 6 weken ong. laatst was ik op een expositie waar ik geen drinken mee mocht nemen...dit was een hel! ik had echt mega dorst... ik ben uiteindelijk een wc tegengekomen waar ik met een kommetje van mn handen heb gedronken...niet heel fris maar ik kon niet meer haha.
Hoi Kristelo, Erg herkenbaar hoewel ik het veel later in mijn zwangerschap had. Waarschijnlijk gaan ze je suiker checken. Erg veel dorst kan (EVENTUEEL) op suikerziekte duiden. Maar goed, dit hoeft helemaal niet. Dus gewoon even navragen. Groetjes, Lies
Ik heb altijd begrepen dat teveel drinken ook niet goed is (zeg maar meer dan 2,5 liter), omdat je dan teveel belangrijke mineralen uitplast. Maar veel dorst heb ik ook hoor
Ik heb het ook gehad in het begin, er was niet tegenop te drinken! Gelukkig wel minder geworden, maar heb nu soms ook nog vlagen dat ik een aantal dagen hele erge dorst heb.
War onaardig! Toen ik bij een concert zei dar ik zwanger was mocht ik mijn flesje water gewoon meenemen. Meestal zijn ze dan juist heel coulant... Het was nog een man ook
Eén van de weinige symptomen die ik heb! En al vanaf enkele dagen na de eisprong. Drink ook zeker een halve tot een hele liter water meer dan normaal, en nog knalgele urine. Denk dat het komt omdat je nieren in het begin harder gaan werken om alles op te schonen, daar hebben ze genoeg vocht voor nodig, om afvalstoffen via de urine weg te kunnen drijven.
Had ik ook... Ik kon wel 2 kannen melk wegdrinken op een dag.. Ik had bijna constant dorst.. En het enige wat een beetje hielp was melk. Voor even hielp het dan en na een half uur of uur had ik weer dorst. Hoort dus gewoon bij de zwangerschap
Had ik ook... Ik kon wel 2 kannen melk wegdrinken op een dag.. Ik had bijna constant dorst.. En het enige wat een beetje hielp was melk. Voor even hielp het dan en na een half uur of uur had ik weer dorst. Hoort dus gewoon bij de zwangerschap Ze dachten alleen, als het lang aan houdt of heel erg is, dat het ook zwangerschapsdyabetes kon zijn