Als je zoontje oma en opa héél goed kent, zou 1 à 2 weken bij mij bespreekbaar zijn. Maar 4 à 5 weken? No way, da's gewoon véél te lang! Ik weet niet naar waar oma en opa gaan, maar kunnen ze hem dus niet meenemen voor 1 à 2 weken en dat hij nadien wordt opgehaald of op 't vliegtuig (onder begeleiding!) wordt gezet? Wij gingen zelf al héél jong elk jaar twee weken met mijn tante - de tweelingzus van mijn moeder - mee naar zee. Mijn ouders hadden daar geen tijd voor (hebben een winkel) en mijn tante had die tijd wel (stond in 't onderwijs en had dus vakantie als wij ook vakantie hadden). Maar dat was 100 km en bovendien ook nog es bij een andere tante (die een hotel had). En bovendien belden we elke twee dagen. Mijn moeder is in al die jaren 1 keer zelf afgekomen tijdens die periodes. Ze vertrouwde haar zussen en wij amuseerden ons altijd rot op 't strand en dergelijke. Maar een maand had mijn moeder ons echt niet laten gaan. Ook al waren we dus onder familie. Of dan was ze zelf vaker naar zee gekomen.
mijn eerste gedachte willen ze hem voor die 4 of 5 weken mee of heb je dat zelf ingevuld omdat ze dat anders altijd doen? En ik zou mijn dochter wel mee geven met opa en oma. ze vind dat geweldig. maar dan max. 2 weken. dan zou ik haar op halen of mijn ouders zouden haar wel weer terug brengen. en ik vind je eigenlijk wel een beetje egoistisch om je kind bij te willen houden, gun dat kleintje ook wat leuks. maar ik weet dat ik daar wat anders in ben als anderen
Hier zou dat ook echt niet gebeuren hoor! 4-5 weken is veel en VEEL te lang, zowel voor jullie zoontje als voor jullie! Hier is dochter toen ze 2,5 was een weekje (6 nachten) met opa en oma naar de camping geweest, op een half uurtje hier vandaan. Zij vond het helemaal geweldig, opa en oma waren bekaf, en wij hebben haar flink gemist (ook al hebben we haar om de 2 dagen gezien omdat we op visite gingen op de camping ). Dochter zou rustig een weekje met mijn ouders mee mogen kamperen, maar langer gaat niet gebeuren. En dan liefst een beetje in de buurt, dus niet op een dag of 2 dagen rijden.
Mijn schoonmoeder wilde Sam een weekje meenemen naar Disney Parijs. We hebben nee gezegd, ik vind hem veel te jong om naar het buitenland te gaan. 5 weken zou ik dus zeker niet doen.
No way! Dat is veel te lang! Een weekje, ok, maar zo veel weken, nee dat is echt te lang. Hoe goed je schoonouders ook zijn, ze kunnen jullie toch niet vervangen. En voor een kind is 4 weken ook niet te overzien. Zelfs kleuters werken vaak met sticker aftelkaarten omdat het anders niet visueel genoeg is. Zo'n jong kind gaat jullie dan echt missen. Eventjes gaat dat wek, maar vier weken? Als er geen noodzaak is, zou ik dat nooit doen.
Weekendje weekje hoog uit. Maar meer toch ook echt NIET> Kom op zeg lijkt leuk en aardig maar dat is het niet. Nee je bent dus niet ego. Tegen over gesteld zelfs zou je voor ( gek verklaren als je het wel zou doen zo veel weken).
Ieder heeft recht op zijn mening, maar spreek je jezelf niet tegen door te zeggen dat je TS wel een beetje egoïstisch vindt, maar dat je het zelf ook maar voor max 2 weken zou doen? Anyway, ik zou het ook absoluut niet kunnen. En niet alleen voor je kindje, maar je eigen gemis mag toch ook meetellen? Waarom is minder dan 4 a 5 weken geen optie? Als je SO graag hun kleinkind mee willen op vakantie, zouden ze dan niet openstaan voor een (veeeeeeel) kortere vakantie waar iedereen zich in kan vinden?
Neee zeker niet! Veels te lang! Je bent echt niet egoïstisch, denk eerder dat je man er TE luchtig over doet 1 a2 weken...oke...2 weken vind ik nog lang naar t buitenland met vliegtuig enz Mja dat ben ik. Iig hoef jij je echt niet schuldig te voelen naar je kindje of je schoonouders, 4/5 weken is ook echt niet goed voor de kleine ivm te lang verwennen en uit het normale ritme (vind ik)
Ik vind je ook tegenstrijdig en daarbij, het gaat om een kind van bijna 3. Wat heeft die er nou aan om zolang van huis te zijn? Mijn zoon zou compleet van slag zijn na zoveel weken.
wat al eerder gezegd is, zolang mijn kind niet voor zichzelf kan beslissen niet . ik zou mn kind sowieso niet met een ander op vakantie laten gaan ookal vertrouw ik die mensen voor de volle 100% Je kindje zou maar heimwee krijgen, ziek worden, ongeluk weet ik veel en dan zit het zo ver weg... nee absoluut niet! Als je kindje wat ouder is vind die het ook geweldig en dan blijft de herrinering nog beter hangen ook!
echt niet! even afgezien van het feit dat ik haar ontzettend zal gaan missen, moet je er ook ff bij stil staan dat het een enorme impact op je kindje kan hebben. Zolang zonder papa en mama is niet te overzien voor zo'n kleintje. Je kindje moet volgend jaar al naar de basisschool en krijgt nog een broertje/zusje. Hoe zal dat gaan in dat koppie...
Nee, natuurlijk ben je niet egoistisch. En als zou jij het goedvinden...denk je dat jouw zoontje 4-5 weken bij zijn ouders weg wil zijn? Ik denk van niet..
Lief dat opa en oma hem willen meenemen maar ik vind persoonlijk 4/5 weken veeeeel te lang. 10 dagen ofzo (max) zou nog kunnen
Over my dead body!! 4 a 5 weken, ECHT NIET. Als mijn man daar ruzie om gaat maken, krijgt hij eens schop onder zijn kont.
4/5 weken? Geen haar op mijn hoofd. Niet mijn ouders en ook niet met schoonouders. Een paar dagen oké, maar zo lang, echt absoluut niet.
1 week zou ik geen probleem vinden (mis ik ze toch wel haha) maar 4/5 weken?? Nee joh is echt veeeeel te lang vooral een kleine van 3 jaar oud.
No way dat ik mijn zoontje zo lang kan missen!! Ik had het er net over met mijn man, en hij vindt het ook maar raar dat jouw vriend zo makkelijk zijn kind mee geeft. Mijn zoontje heeft er sowieso een hekel aan om ergens anders te moeten slapen, die is het liefste thuis, of in ieder geval, bij papa of mama in de buurt.
Ik moet er niet aan denken om hem zolang te missen. Afgelopen zomer ging hij voor het eerst logeren bij mijn moeder... ik heb gehuild toen ze wegreden! Vreselijk vond ik het. Nee ik vind je niet egoïstisch.
Los van hoe het voor jou is: hoe zal je kleintje het vinden om zonder te weten hoe of wat zo lang zonder zijn ouders te zijn? Weet je nog hoe lang vroeger (op de basisschool) de zomervakantie duurde? Dat leek toch een eeuwigheid? Totaal geen benul van tijd en dan zo lang weg van je vader en moeder?