Ben ik nou echt zo egoïstisch...?!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Doritoo, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 a 5 weken?! No way, dat gaat hier echt niet gebeuren met 3 jaar. Ik zelf vond een week op schoolreisje al lang in groep 8! Kunnen opa en oma nog zo lief zijn, 4-5 weken is ontzettend lang als je 3 bent.

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik moest toen ik 3 was voor 3 maanden met oma en opa mee naar Turkije. Na 3 maanden kwamen mijn ouders ook op vakantie en ik kende ze niet meer:$ Ik kende ze wel maar het waren 2 vreemden geworden voor mij en mijn oma zag ik als mijn moeder. Drie mnd is heel anders dan 5 wejen maar toch. Zo lang kan een kind toch niet weg bij zijn ouders. Dat ze dat van je eisen alleen al.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben heel erg fan van kinderen laten logeren, maar zo lang echt never nooit niet. Wij waren aan het overwegen om onze zoon van 4,5 een week bij mijn broer te laten logeren. Die woont in het buitenland, maar daar had ik al moeite mee. Terwijl hij daar de omgeving al kent en zelf aangeeft graag te willen gaan logeren. En hij is al ruim een jaar ouder. Maar 4/5 weken vind ik absurd lang.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hemeltjelief nee, veeeeeel te lang! Dat je man dit normaal vindt, zakt m'n broek van af :$

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Geen haar op mijn hoofd die daar aandenkt. 2 dagen is echt de max. Dan mis ik hem al vreselijk. 4 tot 5 weken! Ik zou kapot zijn van het gemis. Kan me niet voorstellen hoe mijn zoontje zich zou voelen. Dat is echt een mamas kindje.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Gefeliciteerd met je kereltje! Zag je onderschrift 7-12-2011 :D

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Egoïstisch ?! Zeker niet! Zou ze nog geen 2 dagen laten logeren !! Kan m'n moppies echt niet missen

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik vind het persoonlijk raar dat jou man je zoontje wel zo lang kan missen:(! Ik zou het ook zeker niet doen, en zou er ook niet van gecharmeerd zijn wanneer mijn man het wel acceptabel vindt en zoontje wel zo lang zou kunnen missen, 4 á 5 weken is wel echt heel erg lang! Hier is de kleine nooit langer dan 1 nachtje uit logeren geweest, maar goed iets langer zou ik hem nog net kunnen missen denk ik;)/.

En je weet inderdaad niet of je zoontje het ook 4 á 5 weken leuk vindt/ jullie kan missen. Dat is vooraf denk ik niet in te schatten.

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    No way!
    Laat je niks aanpraten,je hebt groot gelijk!

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Niet egoistisch hoor!
    No way dat mijn kleintje zo lang met anderen mee zou gaan naar het buitenland...

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Inderdaad. Een weekje zou ik nog oké vinden maar dat is wel de max!!! (voor een 3 jarige)

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het is heel erg lief dat opa en oma met je kindje op vakantie willen. Ik zou dit zeggen en ook eerlijk dat je het te lang vind en te ver ook, je bent niet binnen bereik als er iets gebeurd. Ik geef je daarin helemaal gelijk. Misschien kun je een nieuw voorstel doen en kunnen ze 1 of 2 weken gaan kamperen in Nederland. Als je dit ook moeilijk vind dan kan je bijvoorbeeld de 2e week ook op de camping gaan staan?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom is er geen middenweg mogelijk?

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Omdat schoonouders naar het buitenland gaan. "Even op en neer" is er dus niet bij. Zoals ts aangaf: Er is ook geen middenweg ofzo het is of alle weken mee of helemaal niet.

Maar, 4-5 WEKEN! :$ Thee vloog bijna over het beeldscherm. Dat is erg lang voor een kind van 3 (en ik vind het ook lang als ze ouder zijn). Ik zou ook nee zeggen.

15. Sammy27

Sammy27 Actief lid

4 nov 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van mn levensdagen niet!!!
    Ik vind het van je schoonouders ook wel wat te veel gevraagd,ze snappen zelf toch ook wel dat je dat niet gaat doen?

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hier zou dat een dubbele nee worden.

No way dat ik mijn dochter voor een maand mee zou laten gaan naar het buitenland. Mijn man reageerde overigens exact hetzelfde.

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook een dikke NEE.
    Idd veel te lang om bij papa en mama weg te zijn.
    Een korte vakantie (een week) vind ik ook vrij lang op die leeftijd.

Dus ik vind jou echt niet egoïstisch hoor

18. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik vind het heel raar, pas drie jaar en dan zo lang zonder papa en mama! Nee dus!

En volgens mij heb ik ergens eens iets gelezen wat wetenschappelijk onderbouwd is, waaruit bleek dat een kindje van 3 echt nog niet zo lang zonder ouders (vaste verzorgers) kan.
    Zou je eens moeten googelen, misschien handig om je man te overtuigen.

19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Zijn die mensen niet goed bij hun hoofd? Dat ze het überhaupt durven te vragen! Ik val zowat van verbazing van de bank.

20. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik heb aan mijn vriend gevraagd: stel yonah is 3 en hij zou 4 à 5 weken met uw oudrs op vakantie gaan, wat zou jij zeggen. Zijn gezicht sprak boekdelen. Hij zei: nee , zelf al zijn het mijn ouders. Een weekend max!
    Nu moet ik toegeven, zelfs een weekend zou ik niet doen. Stel dat er iets gebeurt, maakt ni uit wat.. Even de kleine uit het oog.. Brr...

Deel Deze Pagina