Ben ik nou echt zo egoïstisch...?!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Doritoo, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Mijn zoontje van 9 gaat wel eens een lang weekend of een midweek mee naar de camping met oma. Dit doet hij sinds hij 7 is. Maar mijn dochter van 3 gaat ook nog niet zo lang hoor! Bovendien zitten ze dan gewoon in Nederland op een uurtje rijden, dus als het niet gaat, heb ik hem zo weer opgehaald!

Zo lang als jouw so willen zou ik echt nooit doen!

2. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    4 of 5 weken naar het buitenland? Zou ik ook echt niet doen.

Mijn dochter van 4 gaat soms een week logeren bij opa en oma op vakantie in NL. Maar mijn jongste niet hoor, niet tot ze er zelf om vragen en al helemaal niet naar het buitenland.

3. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    #103 Doritoo, 8 dec 2013
    Laatst bewerkt: 8 dec 2013
    Het doet me wel goed om te lezen dat jullie het met me eens zijn (op een enkele na dan) dat t gewoon veel te lang is. Hij is ook nog maar 3 en ik weet ook niet of het überhaupt wel goed is voor hem om zo lang bij zijn mama en papa weg te zijn, hij is nog zo jong!

Eerlijk gezegd is het ook wel een beetje raar (als ik er zo over denk) dat mijn schoonouders dat vragen. Met één week zou ik echt geen probleem hebben maar 4 of 5 wel. Juist omdat t zo ver weg is. Het is absoluut wel goed bedoelt. Ze willen ons gewoon helpen en een beetje ontzien en daarom onze oudste meenemen op vakantie zodat wij meer tijd hebben voor de andere 2. En de oudste een leuke tijd heeft.

De reden waarom mijn man er minder problemen mee heeft om ons zoontje zo lang te moeten missen is omdat hij vroeger zelf vaak met zijn opa en oma lang op vakantie ging naar t buitenland. Maar toen was ie wel wat ouder dan 3 jaar. Het is niet dat hij onze zoon niet zal missen, zegt hij, maar hij gunt m gewoon een leuke tijd met opa en oma.

Mijn zoontje ophalen na 1 of 2 weken is zeker geen optie. In het hoog seizoen is een vliegreis veel te duur om even heen en weer te gaan. Wij zelf willen niet op vakantie omdat ik eind maart ga bevallen van ons 3e kindje en ik niet met zo'n kleintje een verre reis wil gaan maken.

4. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Fijn dat je er nu min of meer uit bent.

5. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Whahaha de reactie van mijn man hier: gelukkig maar.

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Maar hij gaat nu dus niet hoop ik?

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Waarschijnlijk een overbodige reactie, maar ik zeg: te lang voor een kind van 3 om bij papa en mama weg te zijn. Wat doe je als hij heimwee krijgt? Ik zou het zelf als 10 jarige nog niet getrokken hebben. Toen kon ik nèt een week bij mijn oom en tante logeren en mijn ouders belden me elke avond op (omdat ik dat graag wilde). Mijn dochter is bijna 3 en ik zou haar ook echt geen 4-5 weken willen missen. Ik zou me niet compleet voelen. Ik weet ook zeker dat ZIJ dat zelf niet zou willen. Want bijv. als ze valt, is het mama mama mama en dan wil ze een kusje van MIJ. Natuurlijk is ieder kind anders, maar in het algemeen zou ik het dus niet doen.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    :$ WOW
    A. Hoe durven ze het te vragen!!!! Waaaaaaay to long! Zou een week al te lang vinden :)
    B. Vind het echt raar, ondanks je uitleg, dat je man het wel wilt...
    C. Mijn zoontje roept al, ik ga jou missen als ik ga werken... :) nagaan na zo lang....
    D. Hij is 3, hij zou deze vakantie toch miet of nauwelijks herinneren later... Denk ik...

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Vind het vooral bijzonder dat je schoonouders überhaupt zoiets voorstellen.
    En dat je man het zelfs overweegt...

10. soeza

soeza Niet meer actief

Ik zou het ook niet eens willen als mijn kind 10 is, laat staan 3 :)
    Dus nee, ik vind je absoluut niet raar!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Nee hoor, zou hier absoluut niet bespreekbaar zijn!

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik vind het wel een echt onwijs lief aanbod van opa&oma. Want het is niet niks om zo lang een kleinkind op je vakantie bij je te hebben. Je hebt dan zelf toch echt minder tijd/vrijheid.

Maar....ja, het is wel erg lang. Als het in nederland was zou ik zeggen: gewoon proberen. Je hoort het wel als het niet meer gaat en dan kun je je kleine halen...maar in het buitenland gaat dat moeilijk.

Zouden ze willen overwegen om de vakantie dichterbij te laten zijn? Zelfs frankrijk of duitsland is goed te doen...

Ik zou zelf natuurlijk mijn kleintje missen, maar eerlijk gezegd zou ik een "breather" ook wel erg op prijs stellen. En voor de kleine is het een heuse ervaring! 1 waar ook blijvende herinneringen aan overgehouden worden.

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Nee hoor, geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken...
    Hij is van de zomer wel 2 nachtjes met de SO mee geweest naar de camping, 3 kwartier rijden bij onze woonplaats vandaan.
    Dat vind ik geen probleem, maar 4-5weken.
    Zolang hij zelf geen besef heeft van hoe lang dat is, nee...

Dus ik snap je wel hoor...

14. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    No way dat ze zo jong al zo lang weg gaan, moet er echt niet aan denken. Een weekendje oke, en zelfs over 1 week wil ik nog wel nadenken, maar 4-5 weken, echt niet!

Mijn oudste is bijna 3, en ik zou hem veel te veel missen hoor. Daarnaast vind ik het ook niet goed, zo lang weg bij papa en mama.

15. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, absoluut niet! heeft niets met vertrouwen te maken, een kind hoeft gewoon geen 4 of 5 weken bij zijn moeder vandaan, veels te lang!

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hier is mijn mams afgelopen zomer met zus en gezin naar Amerika geweest en ze zeiden ook zullen we die kleine mee nemen? Ik zei alleen als jullie mij ook meenemen. Nee ik zou hem niet mee geven zeker niet zolang. Hier ging het ook om 3,5 week en ik weet ook zeker dat die kleine man het geweldig zou hebben gehad en niks te kort zou zijn gekomen, maar hij gaat met mama mee en anders niet.

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als het een week was zou ik ook zeggen: laat hem gaan. Maar 4 of 5 weken: dus ècht niet he! Dat komt over een jaar of 40 ( ;) ) wel

18. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik vind je alles behalve egoïstisch. 3 jaar is nog veel te jong in mijn ogen. Het kindje zal je gaan missen hoe leuk hij opa en oma wel niet vindt. Vind het eerder van hun kant egoïstisch met alle respect hoor. 4-5 weken, en dan ook nog eens in het buitenland nog wel, moet er niet aan denken zeg.

Wel naar dat jij en je man hier ruzie om hebben. Heb je je schoonouders al gezegd dat je het niet wilt of wachten ze nog op antwoord? Ik vind wel dat ze je mening moeten respecteren hoor. Luister dus naar je gevoel en blijf bij je mening.

19. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Een week zou nog te overzien zijn maar 4-5 weken? Echt niet! Vind ik veeeeeel te lang!

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    4a5 dagen zou nog kunnen maar 4a5 weken zou ik nooit doenals het niet nodig is.
    Die van mij gaan af en toe een weekendje bij opa en oma logeren en in de zomervakantie een paar nachtjes mee naar de camping, maar langer dan een week zou ik voorlopig nog niet doen(ze zijn 3 en 5 bij mij) en naar het buitenland al helemaal niet zonder mij erbij.

je bent niet egoïstisch, je bent een moeder.

Deel Deze Pagina