Zusje in tranen!

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Dat heb ik weer! Vandaag pas ik een dagje op mijn broertje en zusje. Mijn zusje van 10 heeft een hamster waar ze niet zoveel aandacht aan besteed omdat het beest meer weg heeft van een pitbull dan van een lieve zachte hamster (hij bijt namelijk gigantisch!). Voor de grap vraag ik haar 10 min geleden of haar pitbull nog leeft, lachend gaat ze voor het hokje van het beestje staan en roept hem een paar keer. En jullie raden het al, geen reactie!!:$. Ze maakt vervolgens het kleine huisje open waar haar hamster altijd in ligt te slapen, maar daar ligt ie niet in volgens haar. Ik ga nog eens goed kijken, en zie dat de hamster helemaal onder het zaagsel ligt en er toch wel heel dood uit ziet!!

Ik durf hem niet aan te raken, om te voelen of ie stijf is:), maar volgens mij houden dit soort hamsters geen winterslaap of wel?

Vind het zo sneu voor haar, ondanks dat het niet zo'n hele lieve hamster was is ze nu wel heel verdrietig! Maar ik vrees toch echt dat ie dood is...

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ach dat is idd wel sneu, maar als je het niet zeker weet dan mischien even met een stokje of iets zachtjes tegen het beestje aan frummelen, mischien slaapt het wel, dat doen hamsters wel overdag namelijk.sterkte

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nou volgens mij zijn er al 2 topics over geweest.. hier haha en die lagen toch echt wel in een winterslaap..

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Het is een russische dwerghamster en die houden idd geen winterslaap volgens mij.Je kunt hem gewoon aanraken hoor, als die koud en stijf is is die dood;)
    Sneu zeg voor je zusje:(

5. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
  6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Volgens mij waren die juist dood;)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    onze hamster had dat heel vaak (we deden hem dan in een washandje en boven de radiator leggen en dan werd ie wakker en dan moesten we de kooi warmer zetten) die hield vaak winterslapen alleen toen mijn zusje dacht ie de winterslaap hield en hij echt niet wakker werd ben ik gaan kijken en toen was ie een keertje echt dood, het kan dus alletwee, even voelen dus, koud en hard is dood....

Als ie dood is RIP voor jullie pittbull hamster, ik weet dat het hard klinkt maar een nieuwe halen is bij dat soort dieren altijd erg makkelijk en sommige kids leidt dan genoeg af van het "probleem" en anders een officiele begrafenis voor hem regelen (als je zusje dat graag wilt) doen wij hier altijd...

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja inderdaad daarom twijfelde ik ook! Ik zag op google dat russische dwerghamsters geen winterslaap houden, maar ik kan me nog herinneren dat er hier voorheen ook topics over zogenaamd dode hamsters waren, alleen weet ik dus niet of ze nou echt dood waren of een winterslaap hielden..

9. babs81

babs81 Niet meer actief

hahha ik was idd ook 1 van die topicmaker!!

die van mij zat ik in twijfel of die in een winterslaap zat!! maar na 3 dagen op de verwarming (bovenop 10donaldducks en handdoekje.) begon die wel erg te stinken
    dus die was dood

je moet even aan de hharen friemelen!! en even opwarmen.. misschhhien toch een winterslaap

10. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    wat sneuw voor je zusje.
    wij hadden als kind ook russische dwergjhamsters en die hielden echt geen winterslaap en die zag er uit als jou foto. dus ik vrees helaas het ergste...

11. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Wij hebben ook een russische dwerghamster en laatst dachten wij ook dat ons beessie aan het doodgaan was. Maar die bleek dus wel heeeeel diep in slaap te zijn en reageerde nauwelijks. Na een paar uur en een warmer plekje was ie weer springlevend :).

12. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

en ben je er nou al achter of hij dood is of niet?
    Anders gewoon met een stokje aanraken en bewegen. Dan merk je het vanzelf.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja ben ook benieuwd. hoop niet dat hij dood is maar gewoon diep in slaap. wij hebben ook zulke hamsters gehad kan me niet heugen dat ze echt een winterslaap hielden (van een winterslaap ga ik uit dat ze echt maanden onder zeil liggen).

Deel Deze Pagina