Ben ik nou echt zo gek? Schoonmoeder in huis nemen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vind het een super lief gebaar!!

Echt heel fijn voor je schoonmoeder, gewoon doen als het goed voelt, je zult je schoonmoeder enorm helpen.

Zelf heb ik 4,5 jaar geleden samen met mijn ouders en broer (+ 3 honden), bij mijn zus en haar vriend ingewoond. En dat was best druk soms kan ik je vertellen ;) ..

Mijn vader werd zodanig bedreigd (en wij ook) dat het even niet veilig was om thuis te wonen.

Wij hebben toen 4/5 maanden bij mn zus gewoond en wat waren wij ze dankbaar.. Mijn paarden stonden toen op een manege..

Als je het gewoon kunt vinden met zn alle gaat het echt wel goed komen!

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ze werkt door de weeks tot 19.30 en is dan rond 20.00 pas hier en op dinsdag en vrijdag avond zijn we alleen thuis (dan is ze na de Bingo;)), op zaterdag gaat ze kaarten, dus dan is ze er overdag ook niet, en op zondag gaan we altijd samen weg (markten ed)
    En ze staat op 1 lijn met mij kwa opvoeding van Jelina, dus daar zie ik ook geen problemen in.

En financieel gaat ze er heel veel op voorruit. Ookal moeten we dan wat belasting inleveren dat weegt niet op tegen de kosten die ze nu heeft. Ze heeft net zelfs al gezegd dat wanneer wij financieel erop inleveren ze het met plezier aan ons betaald.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Tja als je verder gewoon een goede relatie hebt met je schoonmoeder dan zie ik het punt niet om het niet te doen, aan je verhaal te lezen is ze er al vaak dus dat slapen zou dan toch niet vervelender worden ..

Gewoon lekker doen als je je er goed bij voelt ...

4. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik vind het erg super lief! En als dit goed gaat waarom niet??
    Het is maar een kleine stap verder.

Ik denk er ook wel eens overna. Maar kan niet zo heel goed met mijn schoonmoeder. Zie haar al staan schortje voor en onderbroeken strijken haha!

Maar ik vind het heel lief van je en moet je nagaan hoe fijn het is om weer bij een gezin te horen. (voor haar) Ik zou het heel fijn vinden als mijn kind dat later voor mij zou doen.

5. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Hardstikke goeie oplossing zou ik zeggen.
    Daar heeft iedereen baat bij.

Ik heb nu ook mijn broertje bij mij wonen omdat het zo beter uitkomt en dat bevalt ook heel goed.
    Geen spijt van gehad

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tsja, ik zou het echt nooit doen! Mij niet gezien... Weg is je privacy (voor mijn gevoel althans, het is natuurlijk nogal subjectief). Maar ik had het ook niet getrokken als ze iedere avond bij ons zou komen eten. En jij wel. Als jij je er goed bij voelt, dan moet je het zeker doen! Voor haar lijkt mij ook super fijn, ze boft maar. Mijn ouders/schoonmoeder hoeven er niet op te rekenen ;)

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

vind het een heel lief van je dat je dat doet. ik zou het ook doen maar ik heb echt een heks als schoonmoeder. Die komt er voor de koffie al niet in laat staan wonen.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Meid, als jullie er een goed gevoel bij hebben is het goed toch?
    wat een ander ervan vind doet er niet toe.. Het is en blijft jullie keus..
    Wel een hele lieve keus trouwens:)

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Vind dit echt een hele goede beslissing.
    Bewonder het echt in je.

Ik hoop dat alles goed zal gaan in je huis, en je je privacy zal behouden. Maar in jou situatie, met jullie band en haar karakter. Vind ik je zeker niet gek nee! Meer een actie die respect verdient!

10. luuus

luuus Niet meer actief

als het voor jullie goed zit zo, het is toch ook per persoon verschillend wat voor band je heb met elkaar enz.. en anderen mensen hebben toch altijd overal een mening over dus niks van aantrekken...

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    tja, idd als jij je erbij lekker voelt, moet je het doen.
    wij kunnen zelf ook goed overweg met onze moeders, maar om ze in huis te nemen, nee dank je.

12. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    ik vind het echt super goed van je!!!
    en heel erg lief!
    nu woont ze toch ook al een beetje bij jullie, ze slaapt alleen thuis (bijna)
    ik snap wel dat andere mensen je voor gek verklaren maar die hebben ander contact met hun schoonmoeder, het gaat helemaal goed komen! :)

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Geweldig toch, als je dit zo op kunt lossen.
    Ik vind het supertof van je!

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind het echt heel lief van je! En verklaar je absoluut niet voor gek.

In mijn man zijn cultuur is dit zelfs normaal. Het ziet er dan ook aardig naar uit dat mijn schoonmoeder en vader later bij ons in komen wonen.

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik vind het heel lief dat je haar in huis neemt, wij hebben er geen ruimte voor (gelukkig) mijn schoonmoeder zou ik niet zelf in huis nemen (mijn vriend al helemaal niet) mijn eigen moeder, weet ik ook niet, sind ik uit huis ben gaat onze relatie ook weer beter, geen ruzie meer

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb respect voor je dat je deze keuze maakt!
    Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar als iedereen bij jou thuis er happy mee is, waarom niet?

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik vind het heel lief van je! ik zou het persoonlijk niet doen. zou gek worden van de tips en het bemoei enzo!

maar zoals ik lees woont ze praktisch al bij jullie in (buiten het slapen dan) dus is de verandering ook niet zo groot natuurlijk.
    ps. mocht het niet lukken: mss heb je nog wat plek in de schuur?:D

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Als jullie je er prettig bij voelen, waarom niet?
    Maar ik zou het echt nooit doen. Zelfs al had ik de allerleukste schoonmoeder van de hele wereld.

19. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou precies hetzelfde doen, zowel met mijn eigen ouders als met mijn schoonouders. Heb er weleens over nagedacht. Maar ik denk dat mijn schoonzus het ook zou willen. Soms erger ik mij weleens aan mijn schoonvader, maar mocht die alleen komen te staan dan zou ik mijn schoonvader toch in huis nemen. Ik wil het zelf ook, maar heb niet veel keuze aangezien mijn man dit vindt horen en dus ten alle tijde zou doen. Ook als er iets met mijn schoonzus zou gebeuren dan staan wij erop de kids in huis te nemen tijdelijk of niet.

Maar ik vind het heel goed van jou TS, en ook fijn dat je man en jij het erover eens zijn. Ik weet zeker dat je schoonmoeder dit heel erg fijn zal vinden. Wel erg rot dat haar man is overleden. Ik wens jullie heel veel plezier toe.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou het doen. Ik denk dat veel mensen zelfs 'jaloers' zijn. Niet dat ze graag iemand extra in huis zouden hebben, maar dat je uberhaupt zo een goede band met haar hebt dat je je hier prettig bij voelt. Als ik het even op mijn eigen situatie betrek, oh, nooit van mijn leven. Maar als ik jouw bericht lees... is het wel duidelijk dat je het zelf juist prettig zou vinden. Wat maakt de reactie van een omgeving dan uit?

Deel Deze Pagina