Ik vind het eigenlijk best raar dat sommige nooit hun (schoon)moeder in huis zouden nemen. Zij hebben toch ook in vele gevallen 20 jaar lang voor jullie gezorgt. Beetje onrespectvol hoor. Dump het maar in een verzorging tehuis als moeders opeens weduwe is of het allemaal niet meer kan betalen..
Hier in Duitsland is het heel normaal dat (schoon)ouders uiteindelijk bij de kinderen gaan wonen! Vaak wordt er een "aanleunwoning" bij gebouwd en heeft ieder gewoon zijn eigen woonruimte etc, maar je woont wel onder hetzelfde dak. Zolang ieder de gemaakte afspraken respecteert is er volgens mij niets aan de hand. Ik zou geloof ik eerder mn schoonmoeder in huis nemen als mn moeder, maar mocht het ooit nodig zijn... dan doe ik het zo.
Ben het hier niet mee eens. Ouders kiezen er zelf voor om een kindje op de wereld te zetten en dan kun je niet zomaar aannemen dat het kind later ook de zorg voor de ouders op zich neemt. Je hebt toch ook een eigen leven? Overigens zou ik liever mn ouders/schoonouders ook niet in huis willen nemen, maar als er nood aan de man is dan is iedereen hier welkom.
Als ze dingen niet meer kan wegens ouderdom of dement word enzo, dan snap ik dat ze naar een verpleeghuis word gebracht. Maar als bijv (schoon)moeder haar man overleden is en het gaat gewoon slecht of op financieel vlak gaat het slecht. Vind ik het niet meer dan normaal dat je je (schoon)moeder in huis neemt, mits de band natuurlijk goed is. Al is het maar tijdelijk, moeders stond ook altijd klaar voor jouw, dus kan het wederzijds ook zo zijn. Vind ik.
Dat zou er dus op neerkomen dat je als kind een verplichte wederdienst moet leveren aan je ouders, die zelf hebben gekozen om dat leven op de wereld te zetten? Vind dat niets met wel of geen respect voor je ouders te maken hebben...Ik zou zoiets never nooit niet verwachten van mijn kids, die mogen hun eigen leven en toekomst opbouwen, net zoals wij dat allemaal doen.. En je redenering dat mensen hun ouders in een verzorgingstehuis "dumpen" vind ik best kwetsend. Heel veel mensen zouden hun ouders mss wel op een andere manier wìllen helpen, maar hebben daar de middelen niet voor. Maakt je dat minder liefdevol naar je ouders toe?
Ook als de band niet goed is, heeft ze 20 jaar voor je gezorgt, dus in jou redenering evenveel recht om opgenomen te worden in het gezin van haar kind
Wij hebben duidelijk een andere mening dat kan ! En als ze hun ouders in een verzorging tehuis "dumpen", ligt er wel aan hoe het is gegaan natuurlijk. Als je uit gemakzucht je ouders in een verpleeghuis dumpt, vind ik je inderdaad minder liefdevol. Vooral als je niet eens af en toe gezellig langs komt. Want hoevaak gebeurt dat wel niet ? Een beetje te vaak dus. Als je echt graag wilt helpen maar 't kan gewoon niet anders door naar een verpleeghuis te brengen en moeder/vader gewoon blijft bezoeken dan vind ik 't al een heel ander verhaal.
Met band niet goed, bedoel ik heb je halve leven ergens anders gewoond dan bij moeder. Of ze is echt super slecht voor je geweest, mishandeling ofzo.
Nu je je mening iets meer uiteenzet, komt er een heel ander verhaal naar boven en kan ik het meer met je eens zijn
Ik ben een beetje lui Lig ziek in bed te laptoppen en moet 100 keer mezelf verbeteren. Inplaats van geweest typte ik eerst geeft. Dus ik wilde het zo simpel en snel mogelijk mn mening geven, jammer dat het dan zelfs niet lukt hahahah. Maar fijn dat je me nu beter begrijpt.
Alles is hier, alleen we krijgen haar bank niet boven Dinsdag komt een verhuisbedrijf met een verhuislift. Al met al is het allemaal voorspoedig gegaan. Ik ga nu alles poetsen en inruimen.
lief van je zoals ik begrijp is ze toch al grotendeels bij jullie, dus waarom dan ook niet slapen ik zou dit ook voor mijn moeder doen en ook voor mijn schoonmoeder zolang ze niet gaat bemoeien enzo waarom niet als jij je er prettig bij voelt en je man ook is er geen probleem lijkt mij
ze is er toch al bijna de hele dag dan is het verschil ook niet zo groot lijkt me. ik vind het heel mooi dat je dat voor haar wil doen. Gewoon doen hoor, jij neemt haar in huis je kennissen niet.