De situatie is als volgt: We wonen in een nieuwbouw huis met aan beide kanten buren. Dat er nog geklust wordt lijkt me logisch, dat doen wij zelf ook. Nu is mijn zoontje al ruim een week ziek. gisteren was hij smiddags na een half uur huilen uiteindelijk in slaap gevallen. vervolgens begonnen de buren te boren. Thijs wakker en weer een huis vol herrie. Op een gegeven moment toch maar weer in bed gelegd want hij was echt heeeeel erg moe. Met dat werd er weer geboord bij de buren. toen ben ik er even heel gelopen en heb ik gevraagd hoe lang ze nog door zouden gaan met boren. Hij vertelde dat hij nog de hele middag bezig zou zijn. Ik vertelde dat ik een ziek kind had wat eindelijk in slaap was gevallen. en hij zei: Ik heb nu eindelijk tijd om te boren dus ik ga boren. Ik vind dat zelf een nogal ongevoelige reactie, misschien zijn zijn emoties een beetje afgestompt door zijn werk ofzo (hij is militair). Als Thijs niet ziek was geweest dan was ik waarschijnlijk geeneens naar hem toe gegaan maar dan had ik de boel ingepakt en was ik naar mijn moeder gegaan. maar ja, een ziek kindje slaapt toch het beste in zijn eigen bedje. dus... wat vinden jullie van deze reactie???
Tja, ik begrijp jullie allebei wel. Als moeder wil je alleen maar dat je kindje zich goed voelt, en het lijkt ons logisch dat stoppen met boren dan een kleine moeite is. Maar aan de andere kant, die buurman zal inderdaad een keer moeten boren. Misschien is jouw kindje het hele weekend wel ziek, of is er zondag weer een andere reden dat er niet geboord kan worden. Het is een rotgeluid maar het zal toch een keer moeten gebeuren .
Ik snap beide kanten. Voor jou is het logisch dat je je kindje wil laten slapen in een rustige ruimte, als hij ziek is. En deze mensen moeten klussen in hun nieuwe nieuwbouwhuis. Zij willen het ook graag af hebben, en ik vind het ook logisch dat hun dan niet willen stoppen met het boren. Zij komen anders ook geen stap verder misschien. Dus beide kanten begrijp ik.
Ik vind het overigens geen probleem als ze herrie maken als Thijs gewoon wakker is hoor. Het ging alleen om de 1,5 uur van zijn middagslaapje.
Misschien moet hij er wel speciaal voor vrij nemen om te kunnen klussen dus ik snap wel dat hij niet 1,5 uur pauze neemt. Al snap ik jou ook wel maar denk niet dat je het probleem bij de buren moet leggen
sorry maar dit probleem kan je niet bij de buren neer leggen hun hebben het recht om overdag te klussen en wie weet hebben ze alleen die dag en moeten er dingen af in de avond kan je er over vallen maar overdag niet
Oh ik snap je frustratie heel erg goed! Onze buren zijn nu al een tijd met de tuin bezig en ELKE keer dat ik R in bed leg gaan ze ineens tegels slijpen. Ik word er helemaal dol van, ik kan niet even lekker van het mooie weer genieten met een boekje terwijl R slaapt want ik zit echt in de stofwolken, en R slaapt de helft van zijn normale tijd en is dus echt hele weekeinden moe en nukkig.. We kunnen niet even ergens anders heen want daar slaapt hij helemaal niet, hij slaapt echt heel moeilijk en kort op andere plekken. Maar ik heb er niks van gezegd, wel gevraagd of ze al opschoten waarop ze maandag zei dat ze alleen zaterdag nog moest. En gister begonnen ze alweer, grr.. Dan baal ik dubbel want ik had er niet op gerekend en ik zit weer met mooi weer binnen vast met een mopperig en moe kindje.. Maar ik slik mijn frustraties wel in want tsjah, ik snap wel heel goed dat ze voor het zomer is de tuin klaar willen hebben. Al vind ik het wel jammer dat ze het met zn tweeen en soms drieen doen want dan duurt het tig keer zo lang. Zucht.. Lekker om dat even van me af te schrijven zeg Ow en ik vind zijn reactie wel bot, hij kon toch ook iets in de trant van "oh wat naar, maar ik heb echt speciaal vrij genomen vandaag en erg weinig tijd dus ik moet wel echt even door" kunnen zeggen. Dan had jij waarschijnlijk een stuk meer begrip voor jou situatie gevoeld en de zijne.
Ik vind het wel vrij ongevoelig. Het is ook de toon he die de muziek maakt. Ik vind het nogal bot om gelijk te zeggen: ik ga de hele middag boren, pech voor je. Hij kan ook proberen samen met jou tot een oplossing te komen (ik boor nog een half uurtje en dan ga ik even wat anders doen en dan na 2 uur weer boren OF ik boor nog een 2 uur en dan stop ik met boren). Ik vind dit niet echt een goede start wanneer je nieuwe buren bent.
Ja, het hoort er idd toch een beetje bij. Hoe vervelend je het ook vndt voo rje kindje. Want ja die wil je ook lekker laten slapen. Miss dat hij even op schoot beter slaapt? Dat doe ik altijd met mijn zoon als hij ziek is. Hij gaat daarna echt wel weer terug in bedje. Even door d ezure appel heen....succes
Ik snap wel dat je het irritant vindt, maar die man heeft het vast druk, 's avonds mag je niet boren of doe je dat niet voor de buren, dus dan rest overdag. Ik zou gewoon ergens naartoe zijn gegaan waar mijn zoon rustig had kunnen slapen. In principe is dat jouw probleem en niet dat van de buurman. Mijn buren gaan vandaag ook de hele dag slijpen en timmeren en zagen in de tuin. Ja mijn kids moeten ook slapen, maar dat is dan een keer jammer dan. Niet heel de buurt kan zich aanpassen aan mijn kinderen.
Eerlijk gezegd vind ik je wel een zeur ja, want wanneer zou die buurman dan moeten boren ? Als hij het in de avond doet dan mag het niet want dan zou je zoontje ook weer slapen, misschien heeft die man wel speciaal vrij genomen om te klussen ? Ik snap jou ook wel hoor, een ziek kind is niet leuk maar ja je kan niet van de buren verwachten dat ze stil zijn omdat er iemand ziek is. Je zegt zelf, je zit in nieuwbouw dus zal er door veel mensen geklust worden en ik weet uit ervaring dat je als militair nou niet echt heel veel vrij hebt dus ja.
Het is natuurlijk heel vervelend dat jullie kindje ziek is en zo niet goed aan zijn rust toe komt, maar de buurman zal ook niet alle tijd van de wereld hebben en wil dit werk natuurlijk ook graag af maken. Heel vervelend dus voor jullie, maar je zult echt even door moeten bijten. Persoonlijk was ik dus met mijn kindje ergens anders naartoe gegaan zodat hij even kon slapen en bij kon komen. Ook al slaapt hij ergens anders moeilijk, als ze echt ziek zijn slapen ze overal en thuis was het in dit geval wel de minste plek om te slapen. Ik lees trouwens dat zijn reactie bot was, maar in je post staat gewoon dat hij die middag ging boren, zo bot is dat toch niet. Jij vroeg hem of hij daarmee kon stoppen en hij zegt je dus eigenlijk dat dat niet kan. Dat het antwoordt niet is wat je wilt betekent niet dat het een botte reactie is. Ik vind het eigenlijk vreemder dat je verwacht dat hij daarmee stopt vanwege een ziek kindje. Zo is er altijd wel iets te bedenken. Het is gewoon even vervelend, maar je moet maar zo denken, alles wat hij nu doet hoeft hij straks niet meer te doen en dan hebben jullie rust. Kunnen jullie misschien zelfs komende zomer gezellig in de tuin gaan zitten kletsen samen met de buren.
ja ik vind je idd een zeur. een ziek kind is nooit leuk. maar je kan iemand niet verplichten om te stoppen met boren! Kun je beter in een vrij staand huis gaan wonen! en wat heeft zn beroep als militair er mee te maken???? sorry hoor , maar als ik aan het klussen ben in huis en mn buren komen langs met jou verhaal dan zou ik ook zo reageren, en neee ik ben geen militair!
Ik snap dat je ervan baalt maar vind niet dat je het probleem bij je buren neer mag leggen... Het zou fijn zijn als jullie samen een oplossing konden vinden maar vind niet dat je boos mag worden als je buren dat niet willen. Het is tenslotte overdag, als het nou s'avonds was, wat het een ander verhaal.
Ik zeg niet dat je een zeur bent want ik begrijp je wel maar je kan van je buurman niet verwachten dat hij op dit moment rekening gaat houden met jouw zoon. Hij heeft ook zijn eigen agenda natuurlijk en dan kan je niet altijd rekening houden met elkaar. Even doorbijten en anders je zoontje voor zijn middagslaapje even bij iemand anders brengen mocht het nodig zijn?