ben ik nou echt zo`n zeur?

Discussie in 'De lounge' gestart door fluitekruid, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Over toon die muziek maakt gesproken. Het dikgedrukte voeg jij nu zelf toe, waardoor er nu een sausje van onwilligheid over de reactie wordt gegoten.

Maar niet door de buurman..!

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik ga het even om draaien.

Als IK jou buurman geweest was (nja..buurvrouw) dan had ik gekeken of ik ergens een manier had om jou kindje een beetje te sparen En mijn werk af te kunnen maken. Ik vind het kort door de bocht om meteen nee te zeggen.

Als wat ik hier lees DE manier is om om te gaan met buren dan ben ik denk ik ineens erg blij met mijn buren. Ze zeggen alleen hoi als ik ze zie en verder hebben we weinig tot geen contact maar als ik met zoiets bij ze zou staan zouden ze wel kijken of er een mouw aan te passen was. Net als ik. (en dit weet ik uit ervaring)

Beter een goeie buur als een verre vriend.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vind ik ook

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Stel nou dat die man speciaal vrij heeft gemaakt om dit boor werk te kunnen doen, ik kan me dan best voorstellen dat je dan zoiets hebt van ja sorry maar ik ga gewoon door.

Het is tegenwoordig altijd wel wat, boor je in de avond dan mag dat niet omdat kinderen slapen, boor je overdags dan mag dat niet omdat ( in dit geval ) een kindje ziek is, wanneer mag er dan wel geboord worden ?

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik snap het van jou maar ik snap jou buurman ook.
    Je kunt dit niet bij je buurman neer leggen omdat deze overdag gewoon mag klussen.
    Je kunt vragen of hij er rekening mee an houden met slaap tijden maar is er een rede waarom hij alleen nu kan klussen dan zit er niets anders op dan het aanhoren.

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Idd..

Een hutje op de hei is voor sommige misschien een goede optie.. Dit doel ik niet persee op ts maar over het algemeen gemete omdat mensen vaak al heel veel dingen als overlast zien.

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik begrijp jullie allebei.

Als mijn buurvrouw met deze vraag bij me aan zou bellen zou ik wel kijken hoe ik haar zou kunnen helpen. (aangeven hoe lang het nog ongeveer gaatduren, of even 1,5 uur iets anders doen). Vind de reactie van je buurman dan ook een beetje bot, maar dit is voor iedereen verschillend. Het is zijn goed recht..

Is het een optie om alsnog naar je moeder te gaan zodat hij evengoed wat kan rusten?

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zeg ook niet dat er hij er rekening mee MOET houden.
    Of omdat haar kind ziek is hij niet MAG boren.
    Ik zeg dat wil je een goede verstandhouding met de buren dan probeer je er rekening mee te houden.
    Misschien moet hij ook nog boodschappen doen. Kan ook niet savonds. Als hij dan nu even boodschappen doet en dit meld bij haar kan kindje even slapen.
    OF hij zorgt dat al het boorwerk even snel gedaan is (als dit mogelijk is) en dan is het verder nagenoeg stil en kan kindje slapen.
    Dat is mee denken met de situatie van je buren. Meteen nee want ik en ik ga heel de dag boren vind ik dus kort door de bocht.

En dit is gaat over rekening houden met elkaar (ALS dit mogelijk is).
    Aan de eene kant lopen mensen altijd te zeuren dat er geen rekening meer wordt gehouden met anderen en iedereen maar voor zichzelf leeft voortaan. En aan de andere kant als er dan zoiets is dan mag je niet zeggen dat er rekening mee gehouden zou kunnen worden.
    Nee je mag het niet verwachten van de buren nee want inderdaad ze mogen overdag gewoon boren. Maar daarom kan je als er de mogelijkheid is nog wel kijken of er een mouw aan te passen is.

9. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Blijkbaar is het klusweer. Wij zijn ook aan het klussen :).

We zijn zelf wel eerst (enkele dagen eerder) naar onze buren gegaan om te zeggen dat we zouden gaan klussen. De ene buur heeft ook een klein kindje, dan zouden ze daar rekening mee kunnen houden.
    Van tevoren even aangeven bij de buren vind ik zelf wel zo netjes.

10. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Het vervelende is ook hier weer (net als vele andere topics) dat we maar 1 kant van het verhaal kennen. De vraag is dus ook heeft de buurman inderdaad zo gereageerd, of gezegt: "sorrie, maar ik ben millitair en kan helaas erg moeilijk vrij krijgen, dus om die reden zal al het boorwerk vandaag moeten gebeuren".
    En dat weten wij dus niet, want we waren er niet bij.

Ik snap iig beide partijen. Ik zou ook met mijn zoontje bij een van mijn (schoon)ouders zijn gaan zitten zodat hij daar zou kunnen slapen en dan tegen de avond naar huis.

11. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik snap allebei wel. Het is rot dat je kindje ziek is, maar je buurman moet ook zijn werk doen.
    Mijn vriend kon ook alleen maar in het weekend klussen, dus dan moest er zoveel mogelijk af zijn om te zorgen dat het geen jaren zou duren en omdat bijv. de vloer gelegt moest worden, dus alles af moest zijn.

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Jammer dat je zulke buren hebt alleen heeft hij wel gelijk dat hij nu mag boren.

Toen Zoey jonger was kwamen onze buren altijd even langs om te zeggen dat ze gingen boren of iets wat herrie kon maken.
    Mijn buren gaan hun huis verkopen en zijn 1 jaar bezig geweest, maar dat zeiden ze ook en zeiden ook dat ze het geluid zo min mogelijk zouden houden. Ik was juist degene die zei nee hoor ze moet maar aan het geluid wennen en zolang het niet savonds is.
    En onze dochter was een mega moeilijke slaper. Maar had ze ziek geweest had ik haar lekker bij me moeder in een bedje gelegd beter een beetje slaap dan helemaal niet en overprikkelt raken door bijgeluiden.

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Waarom is dat kort door de bocht ? Je weet toch niet waarom de buurman door gaat boren ? Misschien heeft hij alleen vandaag om te boren. TS vraagt of er rekening met haar gehouden kan worden maar dan vind ik dat TS dat ook moet doen naar de buurman toe, buurman geeft aan dat hij echt gaat boren dan zal hij er best een reden voor hebben.

@TS, ik ben nu wel benieuwd of je weet waarom de buurman door ging met boren ?

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal ik er voor de beeldvorming even bijzeggen dat we er dus inmiddels al 3 maanden wonen en de buren al 3 weken langer. Het is niet zo dat ze nog moeten verhuizen. volgens mij was ie gewoon de kapstok aan het ophangen o.i.d.
    Ik verwacht ook niet dat hij meteen stopt met boren maar ik zou het wel fijn hebben gevonden als hij in ieder geval iets had gezegd in de trant van: goh wat vervelend dat je kindje ziek is. En misschien een beetje meedenken voor een oplossing. als ik nu een uurtje stop en daarna weer verder ga ofzoiets.

15. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb overigens gisteren gewoon de stofzuigen en de droger aangezet. dat maakt een lekker monotoon geluid zodat het boren minder hard leek.
    maar ja, een beetje rekening houden met elkaar moet toch kunnen dacht ik zo?

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb deze discussie vorige week nog gehad met mijn man (dus niet eens de buren haha)! Ik vond ook dat hij teveel lawaai maakte tijdens Simone's slaapje en dat hij dus maar pauze moest nemen maar daar was hij het niet mee eens. Maar ja ze kan nou eenmaal niet slapen als iemand met olifantenpoten constant de trap op en neer rent dus hij moest wel stoppen (de zolder moest gestript worden want we krijgen dakkapellen). De dag erna hebben we Simone toch maar even uitbesteed en hebben we de hele dag door kunnen klussen zonder rekening met haar te houden, dat schiet tenminste wel op. Het is ook heel vervelend als je ergens midden in zit en je moet 2 uur stoppen omdat er iemand moet slapen.

Ik zou toch met je zoontje naar je moeder gaan maar wel in overleg met je buurman. Je kan toch vragen wat zijn plannen nog zijn omdat je dan zelf maatregelen kan nemen om hem wel goed te laten slapen? Ik kan me voorstellen dat het irritant is als hij net begint met lawaai maken als hij er goed en wel inligt, ik zou dat dan graag vantevoren willen weten. Als hij weer bot reageert kun je nog vragen of het anders zou zijn als jij nachtdiensten had gehad en overdag zou moeten slapen. Dan probeer je toch ook rekening met elkaar te houden, dus waarom met een klein kindje niet?

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    overdag moet je bij mij ook niet komen hoor, met zulke opmerkingen, tja je kan nou eemaal overdag niet verwachten dat iedereen over mee stopt, als men dat had moeten doen toen bij mij, haddden ze het eerste jaar bijna nooit wat kunnen doen, zo vaak was sven ziek.
    en nee tis vervelend maar heb de buren er nooit mee opgezadeld,

die man is militair dus wellicht neit de tijd van de wereld, hoe kan jij nou weten wat ie doet, je gokt maar wat.
    heb je niet gevraagt dan hoe lang die nog bezig is, tis ook de toon waarop je het gevraagt heb, in joun beleveng kan dat heel vriendelijk zijn geweest, maar in werkelijkheid kan dat bij de buurman ook vervelend zijn overgekomen, roep maar wat hoor.

en als je 3 maand er woont betekend niet dat het klaar moet zijn toch, ik woon hier 9 jaar en het is nog niet klaar.

nou goed, genoet over gezegt, sterkte er mee.

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    tja ik snap je buren wel dan moet je maar vrij gaan wonen (trouwens dan kun je ook wel overlast hebben) ik zou niet hierom naar de buren gaan maar tja wie ben ik

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Sorry, ik vind je ook een zeur..

Jouw buren zullen wel eens last krijgen van jouw kind(eren) en zou wat zijn als zij dan ook aankloppen om te vragen of die even zijn mond kan houden.

OVerdag mag iedereen lawaai maken, kinderen, buren, daar mag je niets van verwachten.

ALs ik potverdrie een dagje vrij neem om te klussen en de buurvrouw komt langs omdat haar kind niet kan slapen, is dat haar probleem niet de mijne, kost mij een vrije dag..

Nou ben ik heel makkelijk hoor.

Ik werk 2 nachten snachts, en de kinderen van de buren spelen buiten (op klompjes, met loopkarren, met vriendjes), ga ik toch ook niet vragen of ze niet tot na 1500 binnen kunnen spelen omdat ik moet slapen.

Als ons zoontje smiddags slaapt en die kinderen maken hem wakker, ga ik zo toch ook niet vragen of ze ergens anders kunnen gaan spelen.

Mijn zoontje heeft al meerdere operaties achter de rug, waarvan hij moest herstellen, als hij dan door de buren wakker gehouden werd, baalde ik als een stekker, maar dat is dan mijn probleem en niet het hunne..

20. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    2 Dingen: als het een kapstok was, had ie vast niet heel de dag nodig om te boren en kon je kindje toch best slapen, eventueel iets later.
    En waarom neem je hem niet lekker bij je in een draagdoek oid? Daar slapen kindjes heel goed in, en je kan zo makkelijk even een blokje om lopen als het echt lawaaierig is. Lijkt me hherlijk voor hem, nu ie ziek is :).

Deel Deze Pagina