ben ik nou echt zo`n zeur?

Discussie in 'De lounge' gestart door fluitekruid, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat de buurman niet een uurtje kan wachten. Klussen doe je toch vaak op je vrije dag...en dan kun je elk uurtje wel gebruiken.
    Enne...voor alleen een kapstok ophangen heb je geen hele middag nodig. Dus er moest vast nog een grote klus gebeuren....

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wat een verschillen he, ik vraag me af waar dat aan ligt. Ik woon in een dorp en ik heb wel goed contact met de buren dus ik kan het hier wel met ze over hebben. Zij komen bij ons de dakgoten schoonmaken, wij helpen hen met de computer en zo gaan we netjes met elkaar om. Als ik een ziek kind heb dat moet slapen en zij maken lawaai dan vraag ik dus hoe en wat zodat ik er wat mee kan.
    Als we een feestje hebben gooien we ook vantevoren bij elkaar een briefje in de bus dat er lawaai gemaakt gaat worden op die en die avond. Dat doen jullie dan zeker ook niet?

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Rekening houden met oké maar je kan niet verwachten dat ie stopt met boren omdat je kind ziek is en moet slapen en waarom of wat ie aan het boren is doet er toch ook niet toe.

Wij hebben gewoon normaal contact met onze buren maar zeggen ook niet wanneer we gaan boren en verwacht dat andersom ook niet echt eigenlijk en hij klust vaker dan ons.

En stel hij stopt een uurtje, zal je zien dat je kind pas na 50 minuten in slaapt valt, ga je dan 10 minuten later weer heen om te vragen of ie nog een uur wil wachten...kan toch niet.

Je kan wel vragen hoelang ie nog denkt bezig te zijn, dan weet je of het nog nut heeft om bijvoorbeeld naar je moeder te gaan.

Ennuh beterschap...

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    Hier ook een nieuwbouwhuis, de buurman was 6 erna nog aan het verbouwen! Heb toen ook vriendelijk aan die bouwvakkers gevraagd of ze rekening wilde houden met de slaaptijden van mijn zoontje. Durfde dit eerst niet te doen omdat ik niet als een zeur wilde overkomen. Gelukkig kreeg ik gelijk een positieve reactie, natuurlijk zouden ze er rekening mee houden! De een had zelf jonge kinderen en de ander had jonge kleinkinderen. Op het moment dat hij een keertje later zou slapen moet ik ook maar aanbellen. Ze waren dus echt heel meelevend, zo kan het dus ook!

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Helemaal mee eens! Geven en nemen, vooral met de nieuwe buurt :D.

6. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Eerlijk gezegd vind ik er neits ongevoeligs aan... Maar dat ligt dan misschien wel aan mij. Als er overdag geklust wordt, is dat niet meer dan normaal. Onze buurman is alleen 's avonds thuis en is lang bezig geweest met de badkamer. Tja, dat moet ook gebeuren, en dus deed hij 's avonds het beton boren. G. sliep er gelukkig gewoon doorheen, maar ach, het duurt toch geen eeuwen.

7. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ik snap beide partijen wel. Hier laatst ook, mijn zoontje lag net in bed, begint de buurman te boren. We zijn toen even langs gegaan en buurman heeft aangegeven wanneer hij nog meer zou klussen. Dan kan mijn zoontje bij opa en oma gaan slapen.
    Dat is dan toch de beste oplossing. Kan de buurman ook even opschieten met klussen, ben je er snel weer vanaf :)

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als ik het zo lees denk ik ook dat ts er met de verkeerde insteek naar toe is gegaan. Ze ging er bij voorbaat van uit dat de buren rekening met haar zouden houden en helaas was het antwoordt niet wat ze verwachte. Natuurlijk is dat zuur, maar je moet er wel altijd rekening mee houden dat dat ook kan gebeuren. Als wij hier aan het klussen zijn dan ga ik niet stoppen als ik al begonnen ben, want meestal is de rest van de dag ook al wel gevult met plannen. Dan kom ik in de knoei om mijn buren een plezier te doen. Het kan heel goed zijn dat de buurman ook nog andere dingen te doen heeft die dag en ik vind niet dat je dan kunt verwachten dat hij alles maar om gaat gooien voor een ziek kind.

Ik las ook nog iemand die het had over nachtdiensten en dan rekening houden met de buren. Natuurlijk zou ik daar rekening mee houden, maar dat wel in zoverre dat het mijzelf niet zou belemmeren. Ik zou dan van te voren aankondigen dat ik zou gaan boren, maar ik zou het niet verzetten omdat iemand een nachtdienst draait, ook vind ik niet dat ik altijd maar verantwoording af hoef te leggen naar mijn buren toe over wat ik wanneer doe. En ik zou het al helemaal niet op prijs stellen als mijn buren mij gaan vertellen wanneer ik wel of niet iets mag doen. Overleggen prima, maar soms moeten dingen gewoon even gedaan worden en dan moet je als buur even niet zeuren.

(en nee wij hebben zeker geen ruzie met de buren, maar overleggen vrij weinig. Ieder gaat lekker zijn eigen gang en bemoeid zich niet met de ander. Als bepaalde dingen echt overlast veroorzaken dat wordt daarover gepraat, maar dan moet het wel echte overlast zijn. Hier is het eigenlijk over en weer geven en nemen en aangezien we vrijwel nooit klagen bij elkaar is de relatie met de buren prima. De meeste burenruzies beginnen vaak ook door te klagen over dingen die feitelijk helemaal geen overlast veroorzaken, maar vaak door elkaar verkeerd begrepen te hebben en dingen groter te maken dat ze zijn. Zo ook dit verhaal, de buurman doet niet wat ik wil, dus ik ben boos. Tja, als je op die manier met elkaar om gaat wordt het nooit wat.)

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar ik geloof zelf niet dat iemand pech voor je zegt:)

en tja stel je hebt een nieuwe keuken die geplaatst word die dag en boren zagen hakken
    ja heel vervelend maar moet wel gebeuren...

mijn schoonzus was net bevallen en baby was een weekje thuis dat allebei hun buren de voegen uit hun huis lieten slijpen en opnieuw lieten voegen heeft dik 2 dagen geduurd tja erg rot maar je kan het ook niet iemand verbieden

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als het alleen maar om een kapstok gaat dan vind ik je nog meer een zeur, kom op zeg waar hebben we het dan over ?? 10 min ff boren ?? ;)

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier word heel vaak savonds door de buren geboord als mijn meisje net op bed ligt
    ik snap het probleem niet zo
    ze werken overdag en ja soms moet je een gaatje boren.....
    daarvoor ga ik niet naar mijn buren toe
    ................wel als hij om 11 uur savonds zijn keuken muur aan het uithakken is toen ben ik langsgelopen om te vragen hoe laat ie van plan was te stoppen
    hij kon zich ook niet voorstellen dat t zo veel herrie maakte;)
    dat er 5 minuten later 2 motoragenten bij m voor de deur stonden omdat andere buren gebeld hadden .....vond ie wel gek

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Krijg sterk het vermoeden dat we het zelfde bedoelen... Maar we elkaar niet begrijpen.

Jij weet toch ook niet waarom de buurman door ging met boren.
    Ik zeg dus daarom ook dat ze geen zeur is als ze vraagt of het kan (Dat was dus als reactie op haar topic titel). Ik zeg niet dat de buurman zijn hele plannen moet wijzigen omdat zij dit wil.
    Kan het niet of wil hij niet dan kan zij nog altijd haar plan trekken.
    Maar ik vind haar geen zeur om even te vragen of het kan.
    Ik vind wel dat als je een leuke buur relatie wilt je dan kan kijken of er een mouw aan te passen valt als borende buurman.

Snap je nu mijn insteek?

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oei plus nog 1.
    Enne hier een een ex militair als man en die heeft gewoon gevoel hoor net als ieder ander.

14. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik kan de reactie van je buurman wel voorstellen. MIsschien werkt hij 5 dagen in de week en wanneer moet hij anders boren? 's avonds is ook niet goed, dus ik snap dat hij niet met iedereen rekening kan houden, dan komt dat gaatje nooit in de muur.
    Aan de andere kant snap ik ook dat jij graag wil dat je kindje lekker door kan slapen en had je buurman ook wel wat begripvoller kunnen reageren. Het was heel anders overgekomen als hij gezegd had dat hij het heel vervelend voor jullie vond, maar dat hij toch echt even een paar gaatjes moet boren.

15. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Nou gaatje boren, de hele badkamer wordt verbouwd :)
    Ik kan niet van ze vragen dat ze dat overdag niet doen, of dat ze zich aanpassen aan ons, dus ga ik met mijn zoontje ergens anders heen, zodat hij rustig kan slapen. Probleem ook opgelost, volgens mij
    Gelukkig maken ze 's avonds geen herrie :)

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Gelukkig nog iemand die erover begint. Mijn bloed begon te koken toen ik het las. Mijn man is militair en is ook gewoon iemand met gevoel hoor! Snap niet wat dat beroep ermee te maken heeft??!!

Anyway..hoop dat je kindje snel opknapt.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was niet mijn bedoeling om het beroep 'militair' in een kwaad daglicht te stellen hoor. Maar ik denk dat het vanzelf uit die bedrijfstak voortvloeit om vooral niet te zeuren en gewoon door te gaan. Helaas heb ik dan net een beroep waarbij je met alles en iedereen rekening probeert te houden. En tja, dat zijn op die manier twee uitersten.
    Ik vind het normaal dat je een beetje rekening met elkaar houd. Met nadruk op 'een beetje'. Je hele schema omgooien voor de buren lijkt me niet de bedoeling maar een beetje rekening met elkaar houden moet toch kunnen? Het verbaasde me echt toen ik de reacties terug las dat er zoveel mensen zijn die vinden dat je geen rekening hoeft te houden met de buren. Want ik ga er van uit dat als je niet verwacht dat de buren een beetje rekening met jou houden, jij ook geen rekening houd met de buren. Daar schrik ik wel een beetje van.

18. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat deden wij op ons oude adres idd ook altijd! De buurman hielp ons en wij hielpen hem, en we waarschuwden elkaar even als we een feestje hadden o.i.d. Verder liepen we de deur echt niet plat bij elkaar, we kwamen zelfs niet op elkaars verjaardag. maar liever een goede buur dan een verre vriend!

19. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind je ook nogal een zeur. Issie nu al dagen ziek en zit je al dagen in de herrie vind ik het anders. Ik ben bang dat je geen vrienden hebt gemaakt met je nieuwe buren.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nja overdag mag je gewoon boren en ik zou dit dus ook doen.
    Want in de avonden mag het weer niet ivm geluidsoverlast.

Hier hebben ze 2 mnd terug een heel huis verbouwd en zijn 2 maanden bezig geweest. In die tijd was mijn zoontje ook eens ziek maar ja dat is mijn probleem en niet die van hun en ben dus ook niet gaan vragen of hij even wilde wachten.

En misschien had hij het wel gedaan hoor dat weet ik niet.

Overigens vind ik boren en verbouwen niet onder overlast vallen.

Deel Deze Pagina