Ben ik nou echt zo streng?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ze noemt mij mama
    weet dat ik Mirella heet maar zegt ze nooit
    als ik vraag wie is de liefste papa van de wereld
    dan zegt ze wel Papa Andre

2. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Mijn oudste dochter noemt mij en mijn man ook wel bij de voornaam. Ik vind dit niet zo erg. Het is een oefening in het leren dat iemand meerdere rollen heeft, ik ben memmie, tante (voor mijn nichtjes en neefjes), buurvrouw, partner... mijn moeder is beppe, mem, enz...

Ik vind het ook fijner als ze mij mem noemt, er zijn tenslotte maar twee kindjes op de hele wereld die het voorrecht hebben om mij zo te noemen. Zo kan je het hem misschien ook nog uitleggen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier doet zoon het ook wel eens maar als hij mijn naam zegt reageer ik niet en dan gaat het al snel over op mama.

mijn kinderen hebben mij mama te noemen.

een klasgenootje moest haar ouders bij de voornaam noemen die wilde dus geen papa of mama genoemd worden. ik vind dat zo afstandelijk

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Deed ik vroeger altijd als m'n moeder niet luisterde. Werkte (en werkt) perfect :D

Verder vind ik je niet echt streng hoor. Ik denk dat ik het zelf ook zo gedaan zou hebben. Gewoon op een leuke manier, kort en dan klaar. Als ze het vaker doet zou ik het negeren.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

haha ja en ik maakte dan ook zo'n riedel met 10 varianten erop om te pesten. kreeg meteen de aandacht hihi

maar ik zou ook niet door mn kinderen smnee genoemd willen worden.. (eerst maar zorgen dat ze komen hihi:))

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nee hoor, ik vind je niet te streng!
    Ik denk er precies hetzelfde over namelijk.
    Mijn neven noemen hun ouders altijd bij hun voornaam en dat vond ik als kind zo vreemd en nog steeds vind ik het een raar gehoor.

7. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Helemaal mee eens!

8. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    :D Zo gaat het hier ook bij mijn man :D En zodra ze zijn naam noemt, hoort hij het opeens wel ;)

Verder noemt ze ons soms bij de voornaam maar wel op een manier waaruit duidelijk op te maken valt dat ze het zelf erg interessant vindt klinken. Zo heeft ze op een dag mijn ouders ook papa en mama genoemd (en dan ook nog met een soort Fries accent, zoals ik het waarschijnlijk zeg :) ) Het klonk heel schattig en volgens mijn ouders deden we dat allemaal rond die leeftijd :p

Ben het overigens met je eens, vind het zelf ook not-done dat mijn dochter ons bij de voornaam noemt dus heel speels zeg ik dan wel iets als 'aaaaah, mama is gewoon mama hoor' maar ik leg er verder geen nadruk op ;) Grote kans dat ze dan juist blijf doorgaan :D

Overigens vind ik het ook 'storend' wanneer ze je of jij tegen mij zegt. Heb liever dat ze dan 'mama' zegt... :)

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    In een bepaalde fase vond ik het ook niet erg, ze testen het toch een keer uit.

En idd, gewoon uitleggen dat het je naam is, maar voor hen toch mama bent. En dan verder ook geen aandacht meer aan besteden.

Vind het niet streng hoor, maar meer als normaal.

10. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft onze dochter het ook een tijdje gedaan en hoe meer aandacht ik eraan gaf hoe interessanter ze het vond om mij bij de voornaam te noemen. Dus toen heb ik het maar zo gelaten en het is vanzelf weer over gegaan en noemt ze me weer gewoon mama.

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik deed het bij mn ouders als ze niet luisteren haha

12. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Mijn zoontje deed het ook. Ik had daar niet zo n moeite mee, maar andere mensen (zus, vriendin enz) vonden het nodig hem steeds erop te wijzen dat ik mama was. Daardoor werd het alleen maar erger. Uiteindelijk, toen iedereen snapte dat ze er niets meer van moesten zeggen is het ook overgegaan. Ging wel in fases overigens :p Het ging van Ramona naar Mamona en toen naar mama of Mammieeeeee :)

13. tulip

tulip Niet meer actief

mijn man zijn zus en broer hebben een nieuwe partner met kinderen, 2 samengestelde gezinnen. Die zeggen dus continue papa die en papa zo. Dat heeft onze dochter ook een tijdje gedaan, die dacht gewoon dat het zo hoorde:p:D

en toen ik op het kdv werkte waar zij zat deed ze het expres, de andere kids riepen natuurlijk Tulip! en als ik haar zag met buitenspelen deed ze dat ook....moest er wel om lachen. Dan is het ook zo weer over.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Direct er een hele uitleg aan gaan koppelen, vind ik persoonlijk -ook als je dat op een leuke of grappige manier doet- echt veel te veel aandacht geven aan zoiets.
    Thirza doet het ook wel eens incidenteel, mijn man of mij bij de voornaam noemen. Ligt een beetje aan de situatie of en hoe we reageren. Als ze serieus onze aandacht wil, negeren we het gewoon en komt ze daarna altijd gewoon met papa of mama. Als ze grapjes loopt te maken of gewoon heel spontaan ons bij de voornaam noemt, reageren we passend daarbij.
    Ons basisprincipe is ook echt dat wij papa en mama zijn en zo genoemd worden, maar ik ga niet elke keer als dat zo voorkomt, direct van alles aan haar uit zitten te leggen wat daarin wel of niet gepast zou zijn. Naar mijn idee versterk je het daarmee juist.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben het met je eens dat ze mama moeten zeggen maar ze krijgen allemaal een fase waarin ze ontdekken dat mama ook een naam heeft en dat is natuurlijk reuze grappig! Hier werd een paar keer onze naam genoemd en toen was de lol eraf.

16. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn zoon is even oud en noemt ons ook heel af en toe voor de grap -of omdat hij het iemand anders hoort zeggen- bij de voornaam.
    Voor mij heeft het te maken met het leren dat bij iedereen een naam hoort, dus ook bij papa's en mama's. Ik heb er nooit aan gedacht hier verdere uitleg aan te geven oid, ik kan er enkel om glimlachen:).

17. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Is het nu niet een beetje zijn leeftijd ervoor. Hij hoort tenslotte iedereen jouw bij je voornaam noemen waarop jij reageert.
    Mijn buurmeisje is nu 2,5 en noemt haar mama ook bij haar voornaam, zeker als de telefoongaat, dan is het een papagaaitje ;)
    Heel cute.

Ik zou gewoon iedere keer zeggen dat het voor hem mama is.

18. Bastet

Bastet Niet meer actief

Oh, dit vind ik hilarisch! :D
    Tja, wat werkt, dat werkt.

Mijn dochter wil mij soms ook met mijn naam aanspreken, maar ik zeg dan rustig dat ik voor haar en haar broertje mama ben.
    Ze wist al best vroeg wat mijn naam is, op het KDV (lang geleden) werkte een leidster met dezelfde naam, vonden alle kinderen daar wel een grappig iets. :)

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoe moet ik me dat voorstellen? :(
    Ze mag dan niet bijv vragen: "Mama, wil jij met mij een puzzel maken?" maar: "Mama, wil mama met mij een puzzel maken?"
    :D

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ons zoontje noemt ons gewoon papa en mama.
    Hij weet onze namen wel, en gebruikt ze zo af en toe ook gewoon.
    Vanmiddag bijv, toen was ik bij een vriendin, en haar zoontje riep mij. Toen riep mijn zoontje mijn naam ook, vind dat ook wel grappig. :D
    Ik schenk er in ieder geval niet te veel aandacht aan, want dan vindt ie het alleen maar leuker. ;)

Deel Deze Pagina