Wat zet ik op het kaartje?

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door Mammie van Roy, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Lieve vlindermama's,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen want ik vind het heel moeilijk.
    Afgelopen week is tijdens de geboorte het kleinkind van mijn collega overleden.
    Nu wil ik graag een kaartje sturen, maar ik vind het heel moeilijk wat ik er op moet zetten.
    Aan de ene kant wil ik ze feliciteren met de geboorte, maar het moet niet 'ongepast' overkomen. Snap je wat ik bedoel? Het is toch hun (klein)kindje waar ze ongetwijfeld heel veel van houden. En aan de andere kant wil ik ze natuurlijk heel veel sterkte wensen. Het is zo dubbel...

Groetjes Marieke

2. sebratje

sebratje Actief lid

25 mrt 2009
    243
    0
    0
    Verkoopster kleding en schoenen
    Drenthe
    Mijn nichtje is haar kindje ook laat in de zwangerschap verloren en een vriendin heeft helaas ook met 28 weken afscheid moeten nemen.
    Uit beide ervaringen viel het mij op dat zij naast het verlies bovenal ook een trotse ouder zijn! Een felicitatie is dus totaal niet ongepast in mijn ogen. Misschien kun je ze persoonlijk feliciteren door de naam van het kindje te noemen en deze felicitatie uit te breiden met de condoleance dat het kindje er lijfelijk niet meer mag zijn.

Voor mijn nichtje is het inmiddels een jaar geleden maar nog hebben we het altijd over hun zoontje. Hij is niet lijfelijk aanwezig maar hij is er ook altijd wel en het doet hun goed dat hij niet vergeten is. Zij hebben geen kindje maar zijn wel ouders.
    schrijf wat je gevoel je in geeft. Jou kennisgeving van medeleven kan veel betekenen.
    succes er mee, hoop dat je hier wat mee kunt.

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Lastig om hier advies in te geven. Wij kregen een tweeling en 1 is overleden dus dan is er sprake van felicitatie en van condoleren.

Ik denk dat, als het 1 kindje was geweest ik ook beiden prettig had gevonden. Tenslotte zijn ze ouders geworden en zullen ze inderdaad trots zijn.

4. Opschrijven wat je voelt/denkt! feliciteren kan/mag zeker! ze zijn immers grootouders geworden en dat is inderdaad heel mooi! En helaas ook condoleren. Weet je, eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit. Ik heb ook heel veel kaartjes gehad met mooie gedichtje, ook heel fijn om te krijgen... Of mensen die echt hun gevoelens opschreven...

In ieder geval is het heel fijn om kaartjes te krijgen (misschien ook een idee een kaartje naar de papa en mama zelf te sturen). Ik kreeg ook kaartjes van de collega's van mn moeder en ook dat vond ik erg fijn!

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Als ik naar mijzelf kijk van een jaar geleden. vond ik het juist heel vervelend om alleen maar kaartjes te krijgen met gecondoleerd. Hoezo gecondoleerd? Ik heb een zoon gekregen ik ben moeder geworden. Eerst feliciteren en dan later condoleren. Maar ik denk dat dat heel persoonlijk ligt. Je kan het nooit vergelijken met elkaar. De een heeft het er moeilijker mee dan een ander. Wij hebben het heel luchtig verwerkt met veel grapjes en weinig huilen (op die manier kon ik lekker lang van mijn kereltje voor de volle 100% genieten) niet iedereen begreep dat. Iedereen doet het weer anders.
    Dus ik zou zeker als je het kaartje erbij doet ff een persoonlijk zegje tegen de (o)ma zeggen.

Deel Deze Pagina