ben ik nou gek???(kleding)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lyso, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Deze is zonder buikband, bevalt mij erg goed! Wees wel snel, want de shop houdt een opheffings-uitverkoop (waardoor ook de prijs erg fijn is) - hoop dat je maat er nog tussen zit!

BX-Cosmo

2. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Ik heb er nog 2 van noppies, weet niet welke maat je hebt?

3. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik heb vorige zwangerschap een witte broek gekocht bij prenatal, zonder hoge band eraan! Viel qua prijs mee.

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    VOnd ik in het begin, 16 weken, ook, haha nu ben ik dankbaar dat er zo n mega buikband aanzit...anders past ie niet om mijn buik hihihi...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind het verschrikkelijk als een broek onder mn buik zit, heb een ks gehad en litteken zit in de plooi onder mn buik. is ook erg gevoelig dus zou echt geen broek zonder band willen dragen.

rokjes kan je gewoon van tricot aan, jurkjes ook. en wbt al die laagjes; ik draag alleen band vd rok + t shirt over mn buik, vind die sier en steun buikbanden niet fijn. of nog fijner, alleen een jurkje.

6. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    mijn eerste reactie.... wat doe je veel laagjes!...Verder kan ik je wel een beetje gelijk geven. Als het 30 graden buiten is, is zo'n band om de buik niet echt prettig. Ik draag dan gewoon leggings (van die broek leggings van de veromoda) of jurkjes.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, dat verschilt toch echt per persoon hoor. Ik vond ook op het einde die buikbanden alleen maar rete-irritant. Al dat stof om mijn buik kon ik echt niet verdragen.

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    die is leuk! hij lijkt alleen wel lang te vallen, ik kan geen haken aan op het moment...is hij goed in te nemen denk je? Ze hebben ook leuke shirts zeg! Heb hem besteld, maar betalen lukt niet, straks nog maar eens proberen...
    @Michelle 89, maat 40, wat voor broeken zijn dat?
    @Karin1981 ik weet dat ze hier en daar, incidenteel te krijgen zijn hoor, maar vaak is het dan 1 broek in de hele collectie, en heb al niet zo'n makkelijke smaak...;) of ze hebben net mijn maat niet meer (was bij h&m) ik ben gewoon echt verbaasd dat iedereen die dingen geen probleem vind....:)
    @suusjeuh, hen inderdaad 1 broek nog, die ligt tegen mijn litteken aan, dat is heel vervelend, die draag ik dus nooit. Maar ik houd dus ook nog eens van sier banden, dus dan is het helemaal warm, maar dam maak ik wel keuzes hoor!

9. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    mamalicious heeft een nieuwe korte broek zonder band

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik sla de buikband altijd terug. Gewoon over mijn heupen, dus. Dan nergens last van!

11. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    maar dat zie je toch onder je kleren? Ik merk nu al vaak dat mijn shirts wat aan de krappe kant zijn....
    enn toen was ie weg, erg jammer!
    DAt heb ik dus ook, heb een rok met buikband, maar kan het niet altijd verdragen... alleen een hemd gaat wel, maar niets dat druk geeft zeg maar..

12. danip

danip Niet meer actief

Ik ook inderdaad. Alleen met stukken lopen vind ik het nu inmiddels juist wel lekker dat er nog iets van ondersteuning over mijn buik zit. Verder heb ik altijd de buikband naar beneden.

Je kun trouwens de extra buikband sowieso ook wel weg laten. Ik heb er nog nooit een losse gebruikt. De meesten zijn dan ook alleen voor de sier. Wil je echt ondersteuning dan heb je speciale (dure) buikbanden, maar niet iedereen heeft die nodig. Dus dat scheelt weer een laag ;)

13. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    die gebruik ik alleen als ik veel last van mijn buik heb. Als ik merk dat ik hem de hele dag vast houd ;) anders laat ik hem inderdaad achterwege, maar dat is dus inderdaad zo'n dure (maar dan via mp :D)

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik sla het niet 100% terug, maar vanaf iets onder mijn navel. Dan zie je inderdaad bij korte truitjes soms een stukje stof eronder uit steken, maar niet veel meer (en de meeste positietruitjes zijn wat langer van stof, waardoor het er net overheen valt). Op je buik zie je het niet echt, omdat het onder het dikste punt van je buik is, dus daar kijk je niet echt vol op.
    In het begin, tot ongeveer 22 weken zwangerschap, had ik trouwens de buikband van mijn spijkerbroek volledig in mijn broek. Even netjes naar binnen vouwen voordat je in je broek stapt. Dan zie je er helemaal niets van.

15. danip

danip Niet meer actief

helpen ze trouwens ook echt? Ik heb met lopen nu inmiddels wel last van mijn buik, maar vind eigenlijk dat het nog voor te weinig weken is om er een te gaan kopen terwijl ik niet eens weet of het wel helpt.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    ik heb een buikband die ik bij sommige outfits gebruik om de kieren tussen shirtje en broek te verbergen - is officieel een ondersteunende band (HEMA, 12 euro, niet voor t "echte" steunwerk uiteraard) maar ik merk geen verschil.

17. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Mijn vriendin heeft een eigen kleding winkel en daar koop ik gewoon lekker van die simpele jurkjes de rekken lekker mee je hebt er een mooi buikje in .. En zwangerschaps legging van de h&m en ik ben klaar!!

18. Storm

Storm Niet meer actief

Ik koop gewoon de broeken een maatje groter. Heb ook zo vreselijk de pest aan die banden. Met mooi weer is het zweten tot en met en als je buik aardig op weg is dan zakt de boel af. Heel irri. Dus gewoon een maatje groter, hangt onder de buik en met mooi weer veelal een simpel rokje met elastiek of jurkje met genoeg buikruimte. Sinds de eerste zwangerschap geen buikbandbroeken meer.

19. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nouw ik vind de buikbanden anders heerlijjk... Ook toen het warm was.. ik had er geen last van.. ondersteunen extra enz..
    En als het straks warm is, dan kun je toch ook een legging, of een rokje of een sportbroek ofzo aan?

20. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    leggings zitten ook vaak over mijn buik, dus dan heb ik het zelfde probleem
    Daarbij staan jurken me niet, en moet ik vaak voor mijn werk en broek aan, of ren rok, maar diehebben dus ook allemaal een buikband ;)
    De tip van de band erin stoppen vind ik trouwens wel en goeie! Die ga ik proberen! en anders, over 3 maanden lost het probleem zichzelf op:D en blijkbaar vinden de meeste het dus niet zo'n probleem:)

het helpt wel vind ik, vooral als hij zo gaat'hangen' maar kan zelf dus niet zo heel goed tegen de druk. Ik zou anders even kijken op marktplaats, daar staan ze al vanaf een tientje!

Deel Deze Pagina