Ben ik nou gek of niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Jeem22, 15 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik doe ook alles hoor, mijn mannetje heeft 1 taak, het vuilnis van de keuken naar de tuin naar de container. verder doet ie alleen dingen als ik het aan hem vraag. maar dan doet ie t wel zonder te zeuren. ik werk niet en hij is elke dag van 6 tot 6 en zt. van 7 tot 2 de deur uit dus ik vind t ook wel normaal dat ik het meeste doe. en ik wil ook veel dingen niet door hem laten doen, dan kan ik het alsnog daarna nog een keer zelf doen! (de was mag ie al helemaal niet aanraken)

2. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    als jij het niet erg vind om alles te doen hebben zij toch niks te zeggen? naar mijn mening toch.

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt! En als dat inhoudt dat je vriend "minder" doet, dan is dat zo..wat je vriendinnen ook denken!

Wij doen bijvoorbeeld wel alletwee evenveel in huis, maar wij werken ook bijna dezelfde aantal uren..Maar dan nog, als ik graag alles alleen zou willen doen, moet dat ook kunnen! (én dat wil ik juist niet:p)
    Maaar als ik ooit minder ga werken, dan zal ik wel meer doen..

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Je hoeft je toch niet te verantwoorden t.o.v. je vriendinnen omdat jij toevallig meer doet in huis dan je vriend. Volgens mij gaat dat in de praktijk meestal zo hoor. Ik werk de helft minder dan mijn man dus doe ook meer. Ik vraag hem weleens wat en dat doet hij dan ook maar ik doe de 'managing' van het huishouden zeg maar. ;)

Denk dat je vriendinnen niet over je situatie klagen, maar eerder jaloers zijn over het feit dat dit voor jullie gewoon werkt en jullier er samen blij mee zijn. Misschien zijn zij al een jarenlange strijd aan het voeren met hun vriend en blijft het een discussiepunt in hun relatie. Voor jullie werkt het zo gewoon. Als ze zelf zo'n goede afspraken met hun vriend hadden ,zouden ze op jou ook niet zo'n commentaar hoeven hebben.

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nou, hier is het juist andersom!!
    Hier doet mijn man heel veel in het huishouden en met de kinderen. Ik ook wel natuurlijk. Op dit moment ben ik nog thuis bij de jongste dus doe ik wat meer maar als ik weer ga werken en das niet veel, 2 dagen, gaat hij zeker weer koken op die dagen bijv. Hij vind het ook leuk om te doen. En ik moet zeggen dat vind ik niet erg!! ik heb nl. gewoon een hekel aan het huishouden...:D
    Maar: ik heb idd ook commentaar gekregen van vrienden want mijn man heeft eerst 10 jaar op zichzelf gewoont en deed toen natuurlijk ook alles zelf. Nu krijg ik de opmerkingen van: goh moet ie nou nog zelf zijn overhemden strijken???:$ Nou sorry hoor!!!!
    Maar gelukkig is hier de balans gewoon goed, doen alles samen ook met de kids. En daarna zijn de meesten weer jaloers....:)

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.512
    113
    Iedereen richt zijn/ haar huishouden zo in zoals het bij hun/hem/haar het lekkerste draait.

Dat anderen er anders over denken, dat kan en dat mag.

Maar dat ze er dan steeds lullige opmerkingen over maken vind ik not done.

Groetjes Anita

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Jeem je bent helemaal niet gek hoor :)
    Mijn man en ik werken allebij Fulltime en ik vind het heerlijk om schoon te maken op mn vrije dag ;)
    Mijn man hoeft niet prece iets te doen... maar doet voornamelijk dingen dan voor mij uit zichzelf :)

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ben ook degene waar het meest op neer komt.. Absoluut niet erg.. Ik ben thuismama en mijn man werkt 70 uur per week en is alleen in het weekend thuis is.. Vrienden van ons zeiden ook idd dat hij best wat kan doen als hij thuis is.. En hij doet ook heus wel wat hoor maar vraag er vrijwel nooit om..

Als jij/jullie het prima vinden zo is het goed toch? Gewoon lekker zo houden hoor..
    Wat ik dan niet begrijp zijn die lullige opmerkingen.. Ook al zijn ze het er niet mee eens, zij hebben zich nergens mee te bemoeien.

9. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik doe hier thuis ook het huishouden. Hij werkt 38 uur en 36 uur. Maar hij doet lichamelijk zwaar werk en is s'avonds erg moe. Ik vind het echt niet erg om het huishouden te doen. Integendeel ik irriteer me als hij zich er mee "bemoeid".
    Maar veel mensen verklaren me ook voor gek hoor. Zeker mijn eigen ouders (en dat terwijl mijn moeder ook het huishouden alleen doet :D).
    Joh, laat mensen lekker zeggen wat ze willen en doe je eigen ding. Het gaat er alleen om of jij en je vriend gelukkig met de situatie zijn en niet wat anderen er van vinden.

Liefs Mamaloe

Deel Deze Pagina