Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger en gisteravond had ik bruin/roze afscheiding en sinds vanmorgen had ik dit wat heftiger. Ik kan nu niet echt zeggen dat het helder rood is maar het is wel roder en heftiger dan gisteravond. Een inlegkruisje is nog steeds voldoende om het op te kunnen vangen. Verder voel ik me nog steeds zwanger; pijnlijke borsten en een gespannen en al redelijk dikke buik (krijg de knoop niet meer dicht - dit had ik ook met mijn 2e zwangerschap al zo vroeg) Kan dit een beginnende miskraam zijn of... Ik vind het een beetje vreemd, maar ik voel me niet onzeker en ben ook niet in paniek... en weet niet wat ik er wel van moet voelen of denken. Heeft iemand deze ervaring ook?
Ja maar geen positieve ervaring helaas. Er kunnen ook andere redenen zijn waarom je bloedverlies hebt, zonder dat het miskraam is. Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de vk, en vragen om een echo Succes en sterkte meid laten we hopen dat alles goed zit
Klinkt toch een beetje eng.. Bij mij kreeg ik met 6+4 2 streepjes licht bloedverlies in ondergoed.. vage krampjes erbij. de dag erna 's ochtends al iets meer, krampen vielen mee, maar kreeg er fikse rugpijn bij, dat zei mij al dat het fout was, gebeld en direct echo gekregen, helaas foute boel, ik voelde me ook nog zo zwanger als hem maar kon.. met 6+6 vruchtzakje verloren.. Ik duim voor je meid! Zou natuurlijk ook nog een bloedvaatje ofzo kunnen wezen, ik hoop niet iets ergs!
Eng of niet eng... maar even een update: Deze middag heb ik redelijk wat helder bloedverlies gehad met wat propjes en nu nog maar licht bloedverlies... heb geen krampen oid gehad. Snap er niet zo veel van. En ik weet ook niet of dit het was of is of er nog iets zit... ik ga het afwachten.
Waarom neem je niet even contact op met de verloskundige? Dan ben je van die onzekerheid af. Ik heb 2 weken licht bruinverlies gehad, en op de dag van de miskraam begon in de middag het bloedverlies en 's avonds ben ik alles kwijt geraakt
Daarvoor vind ik het te vroeg, je kunt er toch niets aan doen. Maar als het een miskraam zou zijn, dan zou het bloeden nu toch door moeten zetten?
Hoi Anja, Het hoeft niet perse gelijk door te zetten. Ik heb afgelopen november een curettage gehad. In oktober testte ik positief, maar de blijdschap was van korte duur. Een week later kreeg ik bruin bloedverlies. Het was niet veel, had aan een inlegkruisje genoeg, maar had er dagelijks last van. Met 8 weken echo gehad en vruchtje liep 2 weken achter. Miskraam kwam niet vanzelf op gang, dus uiteindelijk gekozen voor curettage. Sterkte, ik hoop dat het voor jou niks betekent en je een goede zwangerschap hebt!
Dank je Ammie. Ik hou het in de gate. Als het in de loop van volgende week nog dubieus is, ga ik actie ondernemen. Tot die tijd afwachten.
Hoi Anja, Je hoeft niet perse krampen te hebben bij een miskraam. Hoe jij het hebt, zo was het bij mij ook gegaan. Ik had op den duur wel een duidelijk vruchtje verloren van 2 cm. Ik zou wel de vk even bellen, want je krijgt dan wel degelijk een echo. Als het namelijk een miskraam is, kunnen ze meteen kijken of je al goed schoon bent. Maar het kan ook allemaal nog goed zitten!! Breng in ieder geval je verloskundige op de hoogte. Succes!