Graag ervaring horen met tarwekiemolie!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dee-tje, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Dag dames,

Ik ben even benieuwd of er dames zijn die tarwekiemolie gebruikt hebben of gebruiken, en wat daarvan het effect is geweest op je cyclus?
    Is je cyclus bijvoorbeeld korter, of langer geworden en was je daarna ook snel zwanger nadat je het ging gebruiken?

Alle ervaringen met tarwekiem zijn welkom! :D

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb de capsules 1 hele cyclus gebruikt na mijn 1e miskraam en kreeg toen mijn langste cyclus ooit. Ben wel meteen zwanger geworden, maar de vruchtzak was leeg. Daarna heb ik het nog een paar keer vanaf mijn eisprong gebruikt en werd niet zwanger.

Tegenwoordig gebruik ik geen extra dingen meer, alleen vitamines.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb t ook een tijd gebruikt omdat ik een hele lange rare cyclus had. Door de tarwekiemolie werd ie iig niet korter. Wel was de menstruatie daarna iets heftiger (maar dat kan ook komen door de lange periode tussen de menstruaties)

Toen ik daarna dacht zwanger te zijn was het een bbz. Ik wil niet zeggen dat t door de tarwekiemolie komt, maar voor mijn gevoel draagt/heeft het niet bijgedragen aan sneller zwanger worden. Ik ben er dus mee gestopt en nu zonder ook weer zwanger geworden

4. Blessing2014

Blessing2014 Actief lid

5 jan 2014
    299
    0
    0
    Rotterdam
    Hai, ik heb het ook 2 periode's gebruikt zonder resultaat helaas. Mijn cyclus was wel iets korter dan normaal .

5. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 cyclus gebruikt toen zwanger. Dus of hij langer of korter wordt? Is per persoon ook verschillend dacht ik. Ik heb ze bij de Tuinen gekocht.

6. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Ook een paar keer gebruikt, kreeg er hele heftige menstruaties door en ik ben al zwaar ongesteld. Maar die 2 maanden was niet tof meer, zelfs HA gebeld. Voor mij niks extra's meer, gewoon gezond en gevarieerd eten, weinig alcohol en foliumzuur.

7. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Sinds een paar weken begonnen met tarwekiemolie, ik had steeds een hele korte cyclus van 16 dagen. Deze keer een cyclus van 27 dagen, dus niet zwanger, maar wel een betere cyclus.

8. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Bij mij heeft het geen effect op mijn cyclus gehad, maar ik werd wel zwanger door IUI. Helaas wel een miskraam. Toen ben ik gestopt, maar heb daar na ook miskramen en bbz gehad, dus tja...

Voor deze zwangerschap alleen vitamines/foliumzuur gebruikt.

9. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    De mijne werd wel korter met intensief gebruik van tarwekiemolie. Maar ook mijn LF werd daarbij korter en dat vond ik wel wat zorgelijk.

10. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Mijn cyclus werd korter had er een van ruim 150 dagen, bij de volgende cyclus begonnen en die was 28 dagen daarna 27-36-26 dus voor mij is dat heel netjes! Ik slik het nog steeds elke morgen heel trouw😊

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meiden; dat spul werkt NIET voor aanpassen cyclus en NIET voor bevorderen innesteling. Navraag gedaan bij meerdere fertiliteitsexperts!

Gezonde vetten; die heeft je lijf en zeker je bms hard nodig! Dit kan je beter uit voeding halen dan uit voedingssuplementen zoals tarwekiemoliecapsules. Dat werkt namelijk beter want je lichaam neemt het uit voeding beter op.

12. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb in september vorig jaar mijn tweede miskraam/bbz gehad met ca. 5 weken. Op 22 oktober weer voor het eerst ongesteld na deze laatste miskraam en toen ook begonnen met tarwekiem capsules van Jac Zitman. Ik was die ronde gelijk weer zwanger, maar ik heb geen idee of de tarwekiemolie daar bij heeft geholpen. Misschien dat hij de innesteling positief heeft beinvloed?

Over de lengte van de cyclus kan ik dus ook niet echt iets zinnigs zeggen. Ik heb namelijk mijn oude cyclus lengte aangehouden als peildatum voor die nieuwe ronde en dat komt tot op de termijnecho van vorige week vrijdag nog steeds precies uit. Dus hij is er zeker niet langer van geworden.....ondanks de miskraam.

13. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Ik denk dat nephtys al een goed antwoord geeft...

Ik heb het 3 mnd geslikt, dacht dat het echt beter zou kunnen zijn voor innesteling, maar ben nog steeds niet zwanger.
    Twee mnd normale cyclus gehad, 3e keer 5 dagen langer.
    Ben er dus maar mee gestopt

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dit inderdaad :).

15. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus wordt er wel degelijk korter van! normaal ovulatie op dag 23 en nu op dag 15. Of ik er zwanger van raak weet ik over ongeveer 2 weken.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb het ook een paar maanden gebruikt.. helpt voor geen meter.

17. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Ik gebruik het nu 2 cyclussen en merk niks opvallends wat mijn 'zwanger worden' betreft. Dacht dat het bevorderend zou bijdragen aan een innesteling. Merk wel dat mijn huid en haar er goed op reageren. Kan geen kwaad en een potje is spotgoedkoop :)

18. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik ben gestart bij aanvang van ronde 4. Naar mijn idee geen effect op cyclus. Wel op gezondheid: ik ben niet meer neusverkouden en dat was ik toen ruim 6 maanden!
    In ronde 5 bleek ik zwanger.
    Ik slik het nu nog steeds, vk vindt dat prima.

Ik slik tarwekiemolie overigens samen met omega 3 visolie en vitaal zwanger van kv

19. sanneke02

sanneke02 Lid

14 mei 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik heb tarwekiemolie gebruikt. Maar ik ging het pas gebruiken als mijn eisprong was geweest. Dit in combinatie met aspirine 100 en vitamine B.... eerste cyclus was het raak. Ik ben nu over vijf weken uitgerekend....!

20. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28

Deel Deze Pagina