Wat me nu toch weer gebeurt! Een straat achter ons woont een gezin met een tweeling, die twee ontsnappen altijd aan de aandacht van moeder. Als zij de deuren opslot doet ontsnappen ze nog via een keukenraam o.i.d. Ik wist dus niet welk huisnummer die mensen woonden dus ik heb de opa en oma bij ons 3 deuren verder opgebeld van goh jullie kleinzoons zijn hier weer op de fiets op de weg aan het fietsen en ze zitten bij ons op de oprit bij de auto met hun fietsjes, de puin uit de bigbags te halen (wij zijn de keuken aan het verbouwen). Kunnen jullie er niet iets aan doen? Dus oma komt een poging wagen voor de kinderen te halen ze wordt onderhand uitgelachen door die 2 belhamels (3 jaar oud). Dit is dan al de zoveelste keer dat die kinderen ontsnappen en onze kant uitkomen, pas geleden waren ze naakt op hun fietsen bij ons aan het fietsen! Ik kan niet begrijpen dat die ouders die kinderen niet aan het luisteren krijgen, ligt dit nou aan mij?
ik weet het natuurlijk niet zeker maar idd ik denk dat het aan de opvoeding ligt... waarschijnlijk zijn er thuis geen regels of worden ze niet gestraft.... mij zou het niet verbazen als het alleen maar erger wordt als die ouders geen maatregelen nemen.... by the way kijk welles de super nanny.. sommige ouders zijn echt slap hoor
Ja ik vraag me ook altijd af hoe ver laat je het komen, maar dat soort gedrag is dus echt onacceptabel!! Moet zeggen dat ik een driejarige leeftijd soms best pittig vind ( nouja mijn meisje heeft een pittig karacter), tezamen met die peuterpubertijd valt dat niet altijd mee. Maar luisteren zullen ze, net zoals respect hebben voor opa en oma en andere mensen! Hoe sommigen het zover kunnen laten komen is soms onbegrijpelijk
Zet wel te denken he, Aquarius? Maar helaas, voor jou is het al te laat, hihi, Jouw kind is al onderweg, hahaha!
Ik heb er al 2 van 6 en 7 jaar ik weet echt wel hoe moeilijk het is. Maar dit vindt ik dus ronduit abnormaal. Het scheelt dat die mensen over 3 maanden gaan verhuizen, kunnen ze alleen nog af en toe bij opa en oma op bezoek komen.
Ja het is inderdaad allemaal wel een stuk moeilijker dan het lijkt, dat hele opvoeden. Maar goed, dan denk ik: zolang die kinderen nog niet luisteren gewoon alles op slot doen... Pas als ze het aankunnen ze ook de mogelijkheden aanbieden om hun territotium te verbreden. Onze poort van de achtertuin zit altijd met een hoog slot dicht zodat mijn dochter van nog geen 2 niet naar buiten kan. Lijkt me dat anderen zoiets ook kunnen bedenken.
Jeetje zeg...hoe oud zijn die 2?? Je moet er toch niet aan denken dat ze op den duur op t idee komen om nog verder van huis te gaan (al dan niet gekleed) Nou heb ik niet altijd makkelijke jongens vooral omdat de een PDD-NOS heeft en de ander en erge heet hoofd is (en ze altijd fijn happen naar elkaar ) maar ondanks t weg geloop van mn oudste (met PDD-NOS) toen hij kleiner was heb ik t maar 1 x mee gemaakt dat hij echt zomaar over straat zwierf (en ben er nog niet achter hoe hij daar geraakt is!) terwijl hij onder mijn toezicht was. Wel vaker dat hij weg gelopen is bij school terwijl de juf even niet keek (zat toen nog op n gewone bassis school) Dat soort dingen zijn te voorkomen. Tenminste als je er moeite voor wilt doen! Je vraagd je af wat er nog van zal worden op die manier...
Je vraagt je af wat deze inderen uitspoken als ze nog wat ouder zijn ... vreselijk ! Het is puur een kwestie van opvoeden. Als ouders alles maar tollereren slaan de kinderen los. Aan het einde van onze straat woont ook zo'n gezin, vreselijk is het, die mensen hebben hun puber-dochter ook niet in de hand. Duidelijkheid moeten ze die kinderen bieden, tot hier en niet verder ... is in het begin misschien moeilijk of de kinderen vinden het misschien vervelend, maar uiteindelijk werkt het wel, zijn de kinderen je dankbaar omdat ze precies weten waar ze aan toe zijn. Sterkte met die twee belhamels de komende 3 maanden ! Groetjes, Nikki F