Hallo allemaal, Ik vroeg me af hoe jullie dit doen. Las net een topic met wat te doen met een baby van een maand.. Hartstikke leuk dat er veel kleintjes zijn die een uur in de box liggen kijken... De mijne denkt er nog niet eens aan!. Hij kan zich nog niet langer dan 10 minuten vermaken en gaat dan huilen. Ik vraag me dan af wat ik moet doen? Moet ik hem eruit halen en lekker met hem tutten.. Dit vind hij wel leuk en hij is dan rustig.. Of ga ik hem dan "verwennen" En mijn schoonouders roepen steeds maar dat hij moet huilen om zijn longen te laten rijpen.. gelul vind ik want die longen doen het echt wel!. We leven niet meer in de middeleeuwen en ik hoef ook geen koeien te melken dus ik vind dat hij niet langer dan een half uur echt hoeft te huilen. Ook als ik merk dat hij echt overstuur is vis ik hem eruit.. Doe ik het nou zo verkeerd?? Of hoe doen jullie dit? Is het zijn karakter dat hij snel verveeld is en een beetje ongeduldig?? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Groetjes joyce
Nou een baby van 1 maand kan je niet genoeg verwennen.. Hij zal dat nu nog niet zo merken .. Op een gegeven moment dan komt dat wel goed , maar een maand is nog wel heel klein hoor .. Bij Lois bouwde ik het op en nu met 9 maanden vind ze het na een halfuur wel zat .. Soms is het ook wel makkelijk tijdens koken enzoo ..Maar te lang doe ik ook niet .. Bij een maand hield ik er vooral nog beet , lekker kroelen enzoo haha ! Maar dat komt heus wel goed.. Wel moet ik zeggen , laat ze wel wennen aan de box want anders heb je straks wel een probleem dat ze er helemaal niet meer in willen . En even laten huilen isook niet heel erg hoor.. Maar niet te lang .. Alles is nu gewoon zo nieuw voor jou kleintje en denk zelf maar in .. dat je een baby was en je mama is alles waar je het van moet hebben en dan in een keer weg is .. nou knuffelen is natuurlijk veel leuker !
Ik heb in het begin haar ook enorm verwend, dat kan toch niet anders. zo'n lief klein hummeltje Nu 'voeden' we haar wat meer op en pakken haar niet meteen meer op. Maar tien minuten laten huilen terwijl ze in de box of het wippertje zit vind ik te lang hoor. Het spelen in de box moet toch iets leuks zijn? In bed laten we haar wel tien minuten huilen (dit klokken we ook). Dan even naar boven om te checken (speen erin, even knuffelen, maar wel laten liggen) en eventueel na tien minuten herhalen we dit. Meestal komt ze niet eens tot het einde van die tweede tien minuten... En tegenwoordig al niet eens meer tot de eerste tien minuten haha. Maar als ze spelen, vind ik dat veel te lang? Enne, met 1 maand al zichzelf kunnen vermaken? Ik denk dat Lexie ook niet veel langer als een kwartier in de box wilde liggen... Is toch ook nog niet zo gek. Ze willen gewoon lekker warm tegen mama aan liggen. Heerlijk toch, daarom ben je thuis denk ik altijd maar...
hoi, ik laat mijn dochter niet huilen,ik kan er niet tegen en vind het dan ook direct zielig want ze schreeuwen niet zomaar mijn dochtertje blijft hooguit 10 min. in de box en dan wil ze gewoon aandacht die wij haar dan ook geven,waar wij overigens zelf ook van genieten,ze is dan ook vrijwel meteen rustig wat ons allemaal ten goede komt,anders zijn we allemaal zo gestresst maar dat is voor iedereen persoonlijk hoor je moet gewoon je gevoel volgen en ik vind een beebje van een maand kan je nog niet verwennen
tot een 1 maand terug kon mijn kleine van nu 9.5 maand zich niet superlang zelf vermaken. Continue moest ik hem bezig houden. Maar nu kruipt hij en vermaakt hij zich wel. Vooral met dingen die niet mogen. Zoals de vakjes bij het bureau leeghalen. hihihihi. 10 min is soms best lang hoor voor een kleintje om zich te vermaken en zeker op die leeftijd. Nee hoor gewoon lekker knuffelen. Met dat soort dingen liet ik hem nooit huilen. Wel als hij bijv niet wilde gaan slapen terwijl hij wel heel erg moe was. Dan huilde hij wel eens een half uur. Met tussenpozes er wel bij. En toen sliep hij lekker. Hij moest zichzelf gewoon in slaap huilen....
Hier pas vanaf zo'n 7-8 weken dat ze zelfstandig in de box wil liggen, ook niet altijd, soms wel, dan een 15 minuten of iets langer, of in de wipstoel, maar soms ook niet. Ik laat haar niet huilen in de box, box moet leuk zijn en spelen, niet huilen en krijsen....ze groeit ervanzelf wel naartoe, en dat is ook zo, want toen ze 5 weken was wilde ze geen seconde in de box liggen, ook niet als ik erbij stond, en nu kan ik ook best eens naar de keuken lopen en kijkt ze uren naar dr mobile....dus geduld daarme zou ik zeggen, en als jij niet wil laten huilen, dan ook vooral niet doen!
Dat een baby van die leeftijd zich nog niet lang in de box kan vermaken is heel normaal. Een baby van die leeftijd laten huilen, vind ik persoonlijk echter niet normaal en dat het goed zou zijn voor de longen is de grootste onzin die bestaat. Volgens mij wordt vaak vergeten, dat het best wel eens een hele schok kan zijn voor een kleintje om vanuit een warme omhullende omgeving ineens in een wereld terecht te komen met veel ruimte om zich heen. Vooral in een box kan zo'n kleintje zich dus heel verloren voelen. Je kleintje heeft je gewoon nog heel erg nodig om zich veilig en geborgen te voelen in deze wereld en voelt zich dus het prettigst in een vertrouwde omgeving, omhult door je armen, terwijl hij jouw vertrouwde stem hoort. Hij is nu nog zo klein en hulpeloos, dus zodra hij huilt zou ik hem dan ook lekker bij je nemen. Op deze leeftijd kun je hem echt nog niet verwennen en zal zijn vertrouwen in de wereld juist alleen maar groeien als hij merkt dat er op zijn huilen wordt gereageerd. Hij zal merken dat je er altijd voor hem bent als hij je nodig heeft en vanuit dat vertrouwen wordt hij steeds zelfstandiger en zal hij zich ook steeds langer en beter zelf kunnen vermaken.
Een uur in de box spelen bij 4 weken oud? Geloof ik niets van... Echte uitzondering dan hoor.. De meeste baby's doen dat pas als ze meer kunnen, dus gaan spelen.. bij 4 weken is vaak allen rustig rondkijken.. Dus lekker oppakken hoor...
Die ouderwetse ideeën zijn allang achterhaald. Laten huilen is niet goed voor een baby van 1 maand oud. Het is juist heel goed om veel en vaak bij je te hebben en lekker te tuttelen. Zo wennen jullie aan elkaar en wordt er gewerkt aan een goede hechting. Dus mensen die zulke dingen zeggen lekker laten kletsen! Heel normaal als je baby zich nog niet in de box kan vermaken. Lekker op schoot nemen, knuffelen, zingen, praten enz. Dat spelen komt vanzelf wel en veel sneller dan je denkt. Voor je het weet willen ze niet meer bij je zitten en gaan ze de wereld om zich heen liever verkennen. Dus geniet zolang het kan van je baby dicht bij je, hebben jullie beiden voordeel van.....
Ik liet 'm met een maand ook nog niet huilen, hoor! Alsjeblieft, zeg, ik kreeg na 2 minuten zelf al tranen in mijn ogen, hahahaha! Nee, hoor, als je kleintje bij je wil zijn, lekker bij je houden! Misschien is een draagdoek een oplossing voor jullie? Werkte hier niet, dus ik heb gewoon heeeeel veel met mijn ventje op de bank gezeten enzo, maar heb er nu wel een erg tevreden gezellig mannetje aan overgehouden. Was ff lastig, maar inmiddels kan hij zich wel heel goed vermaken in de box, en heeft hij ons veel minder nodig bij het spelen. Gewoon lekker veel knuffelen, hoor! Het gaat zo vreselijk snel! Ik denk nu al regelmatig met weemoed terug aan 2 maanden geleden, toen ik zo lekker met mijn (toen nog echt kleine) zoontje urenlang zat te zitten. Heerlijk!
Nou. 10 minuten is prima voor zijn leeftijd... Als hij gaat huilen in de box dan zegt hij: Ja maar mama, hartstikke mooi ding hoor, maar ik wil gewoon lekker bij jou zijn want ik mis jou! Koop een lekkere draagdoek en draag je kindje bij je. Af en toe oefenen met alleen zijn in de box is prima, maar forceer niets. Lekker hechten samen! Een half uur huilen is veel en veel te lang.
wat Ireen zegt, draagdoek heeft hier ook goed gedaan, heerlijk vond ze het en het huilen werd een stuk minder.
10 minuten in de box is meer als zat! (tenzij kindjes het iets langer uithouden maar op die leeftijd zou ik een baby er niet langer als 20 minuten inlaten) Het is toch zo van, wakker, eten, spelen met mama, box en naar bed en dit al met al zal een uurtje in beslag nemen en zo weer hetzelfde ritueel iedere keer tot aan de avond om dat het nachtritueel in te voeren dus met piyama aan en niet meer in de box maar extra met mama. Iig zo deed ik het hier. Misschien is je kleintje na 10 min in de box gewoon moe. En gewoon lekker bij je blijven nemen!!!