wel of geen hond ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Magdalena6, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    een vraagje voor hondenbezitters...

we (ik) zit(ten) te twijfel(en) of we (ik) een hond zullen nemen...
    het wordt dan wel een puppie labrador...

maar niks mis mee, m'n meisje is 2 jaar, maar de twijfel zit erin, we zouden graag nog een 2de willen, om dan ook nog een hond erbij te hebben..???? moet zeggen dat ik er doordeweeks er alleen voor sta, manlief is doordeweeks van huis voor zijn werk....
    ik zie het niet helemaal zitten, en een dochter van 3, een kleine spruit en nog een hond, die uit gelaten moet worden...

hoe doen jullie dat ?? wel of niet doen ??

alvast bedankt..!!!

2. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Wij hebben een klein hondje (Malthezer), heb zelf nog geen kinderen maar neem hem vaak mee even naar het werk (KDV) Hij speelt daar heerlijk met de kindjes en is er ook erg lief voor.

Weet wel dat als je een pup neemt, dat daar heel veel tijd in gaat zitten. Veel mee moet wandelen, en niet alle honden zijn snel zindelijk.. Ook moet hij natuurlijk "getraind" worden, want, wat mag wel en wat mag hij niet bij jou in huis.. Onze hond vond het bijv. erg leuk om de gordijnen dicht te doen, ja heel leuk, maar zo gaan me gordijnen dus naar de kl*te, dat mag ie dus niet. Vrienden van ons hebben ook een hond en daar mag die het weer wel!

Succes met jullie keuze!!

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Wij hebben zelf ook een hond en het gaat super met hem en de kleine.
    Hij was er al voor de kleine kwam, we hebben hem een jaar voordat onze zoon geboren werd uit het asiel gehaald. Hij was destijds 3 jaar.

Ik weet dat het afgeraden wordt om zowel een baby als puppy tegelijk te hebben. In een pup gaat echt ontzettend veel tijd zitten (in een baby natuurlijk ook) en het is geen ideale/fijne combinatie.

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Hier was het andersom. Eerst de hond (mijn oudste dochter is dat;))
    Toen mijn dochtertje, en nu sinds 3 weken een zoontje....
    Maar ik moet zeggen dat ik me continu schuldig loop te voelen tegenover de hond, omdat ik nu niet zo veel met haar kan wandelen als dat ik eerst altijd deed....

Het is even handigheid krijgen in de routine. Maar voordat ik, (wanneer mijn man werkt) eens een keer naar buiten kan met mijn woeffie, (en dan de twee kids, want die kunnen niet alleen thuis blijven)... Dat is een behoorlijk klus!!!

Voor geen miljoen dat ik mijn woef op zou geven, maar als je nog voor de keuze staat, of je een hond erbij neemt, en ook nog een kind...... zal ik heeeeeeeeeel goed nadenken erover, want het is wel heel pittig.

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Wij hebben ook een hond, een boerenfox. Samen met Anoeska gaat het geweldig! Ze zijn dikke vriendjes. Nu is deze week mijn man op bergsport en dan sta ik er alleen voor en dan is het best pittig hoor! Onze hond moet er 3 keer per dag uit. Die 2 keer overdag gaat goed, dan gaat Anoeska gewoon mee (in de buggy of wandelen) maar 's avonds is het wel even puzzelen.
    Maar ik zou mijn hondje voor geen goud willen missen. Toch zou ik zeggen: bij twijfel niet doen!! Een hondje neem je niet even voor een paar maanden. Gemiddeld worden honden 10 jaar (de grotere rassen).
    Succes met nadenken!

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je hebt het antwoord zelf al gegeven, je ziet het niet zitten, dus niet doen dan. wacht liever tot ze beide wat ouder zijn, neem dan eerder een kat of een ander dier als je iets wilt om te knuffelen.

wij hebben 3 honden, 2 daarvan zijn van mij en ik vind het nu niet meer zo moeilijk om ze uit te laten en kind te hebben, soms loopt het nog wel eens mis, dan laat ik ze alleen aan de overkant uit, en als dochter wakker is dat ik ze dan nog wat langer uitlaat.

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Inderdaad, bij twijfel niet doen! Vooral bij het zindelijk maken gaat veel tijd in zitten, als je een huis met tuin hebt kun je dat daar doen maar als je op een flat of iets woont zul je naar beneden moeten en dus vaak naar buiten moet. Ik zou er niet aan moeten denken eerlijk gezegd.

Nu hebben wij 2 honden en gelukkig sta ik er niet alleen voor. Mijn vriend doet nu voornamelijk de honden uitlaten.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het niet doen. Mijn nichtje en haar man hadden een hond erbij genomen toen hun tweede kindje 4 maanden was. Mijn nichtje neemt altijd zonder problemen veel hooi op haar vork, maar dit was voor haar zelfs teveel. Gelukkig hadden ze een buurvrouw die de hond graag wilde hebben, maar ze hadden er vreselijk veel spijt van dat ze hieraan waren begonnen. En een labrador is niet de makkelijkste hond dan (eigenwijs, veel beweging nodig).

9. music4life

music4life Niet meer actief

mijn ouders hebben er 2 ,,ik wilde toen we samen woonden gelijk een hond! een labrador .. wat ben ik blijjjjjjjjjjjjjjj dat we dat niet gedaan hebben ,,,ik hoef ook echt geen hond meer,, ik heb nu een asiel poes die lekker op de bank ligt en verder niks doet,,neeh hoor met 1 kindje en 2e op komst.mij niet gezien,,,heel lief en leuk en ik ben heeel gek op beesten vooral honden maar nee. we kunnen nu gaan en staan waar we willen ,en met een hond moet je toch op tijd naar huis,kennel regelen enz enz

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik zou er nog eens heeeeel goed over nadenken.

Wij hebben ook een lab, als pup gekomen toen mn oudste dochter 3 weken was. En dat vond ik nog wel goed te doen. Maar nu met 2 kids blijft er eigenlijk gewoon nog te weinig tijd voor de hond over.
    En die haren he, ik wordt er echt helemaal gek van. 2x per dag stofzuigen en dweilen, maar 10 minuten later ligt het weer helemaal onder (en mn dochters dus ook)

Maar goed het is echt een schat hoor, en de kids kunnen er alles mee dus ook wel weer erg leuk.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Blijkbaar twijfel je, en bij twijfel absoluut niet doen!

12. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Als je mijn mening wilt horen.. niet doen!
    Wij hebben een labrador en hadden die al voordat de meiden er waren, en toen de eerste geboren was ging het nog wel met tussendoor uitlaten.. wel heel erg vervelend als het heel erg slecht weer is en je moet je kleine mee naar buiten nemen om de hond uit te laten. Maar dat ging op zich nog wel, maar nu we 2 meiden hebben is het echt te veel eigenlijk. Het is dat we dol zijn op onze hond en we zouden hem nooit weg doen, maar ik voel mij elke dag weer schuldig dat ik hem niet zo vaak en lang uit kan laten als dat eigenlijk zou moeten.
    Onze hond is dan nog wel heel erg makkelijk, maar je hebt het over een puppie! Nou ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om een puppie zindelijk te maken en nog op te voeden terwijl er 2 kleintjes rondlopen!
    Ik persoonlijk zou er mee wachten totdat de kinderen wat groter zijn..

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Als je het niet zit zitten, gewoon niet doen!
    Ik heb mijn handen ook al vol aan 1 hond met 2 kleine kinderen. Zou het echt niet zien zitten om tussen de middag met 2 honden en 2 kleintjes er op uit te moeten gaan.
    Deze hond hebben we genomen toen ons dochtertje 9 maanden was en zij een puppy. Ik had er heel veel werk aan om haar op te voeden en natuurlijk de zindelijkheidstraining, waardoor ik er de eerste maanden extra vaak op uit moest. Dat was wel even bikkelen, zelfs met 1 kind. Al heb ik er geen spijt van, ik schiet niet zo snel in de stress, maar 2 honden en 2 kleine kinderen zou me teveel worden.

14. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi
    ik zou er heel goed over nadenken

wij hadden honden (3 stuks)nog wel
    labador
    golder triever
    Amerikaanse stafford

nu sinds een jaar hebben wij (2) honden inverband overlijden (labador 12 jaar geworden)jammer genoeg
    maar wij hebben de honden eerder dan ons dochtertje
    de 2 honden zijn nu 12 jaar en 9jaar oud
    en ons dochtertje is 21 maanden oud
    tuurlijk nu is het wel leuk want ze geeft snoepjes en help met borstellen en uitlaten
    maar ik vond de periode dat mijn dochtertje ging kruipen ( verschrikkelijk) met al die haren pfffffffffffffffff
    maar goed ook dat hebben we overleefd
    maar met uitlaten is het een ramp
    want zowieso ken ik niet met 3 honden lopen dus ging ik eerst met 2 en dan met 1 hond pffff
    terwijl mijn dochtertje dan sliep liet ik ze snel uit
    om de hoek bij mijn huis is een uitlaat plaats
    maar het is een hoop gedoe
    want als mijn dochtertje niet sliep en de honden moesten naar buiten
    dan was het een ramp
    maar moet zeggen dat het niet echt ging dus liet ik ze vaak in de tuin maar uit
    maarja zo hoort het niet
    en zodra manlief thuis komt dan loopt ik 2x een uur buiten met de honden
    zodat ze toch de loopje krijgen
    maar als ik goed had nagedacht had ik NOOIT honden genomen hoor (als ik wist dat ik een kinderwens had)
    en wij zijn nu ook voor de 2e wondertje bezig
    dus zal straks nog drukker worden
    en ben eerlijk met een kind of kinderen ga je toch (ik wel ) vaker de deur uit en leuke dingen doen
    dus dan ken je ook niet te lang weg omdat de honden naar buiten moeten
    en moet zeggen ik vind in deze tijd het leven voor een hond nix
    ze mogen haast nergens meer loslopen om lekker te kunnen rennen
    ja ze mogen loslopen in die vieze stront gras
    en dan betaal je nog die gekke hondenbelasting pofffff
    terwijl je het overal moet opruimen pfff

maar goed heel veel succes !!!!!!!!!!!!!!!!!

de honden zijn nu

15. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik voel me al schuldig dat we de kat bijna verwaarlozen hahaha. Eerst werd ze doodgeknuffeld en nu kan ik dr niet eens op schoot hebben na een drukke dag. Een hond vraagt nog zoveel meer tijd en energie... Als je er niet achter staat, absoluut niet doen!

16. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Ik heb het wel gedaan. Onze zoon was 3 maanden toen wij onze labradorpup kregen. Moet er wel bij zeggen ik heb een jaar thuis gezeten en dus alle tijd om het beestje op te voeden. Want daar gaat best veel tijd in zitten. Maar ik heb nooit spijt gehad.

Toen we haar net hadden mocht ze toch niet veel lopen, dus als hij sliep liet ik haar snel even plassen en poepen. Naar mate zij ouder werd gingen we langere stukjes lopen. Ik deed onze zoon gewoon in de draagzak en dat liep heerlijk!!

Nu zijn het 2 dikke vriendjes van elkaar, ze kunnen echt niet zonder elkaar zo bijzonder om te zien!

Ik loop nu ' s ochtends een half uur met de hond, smiddags een half uur en s avonds een half uu(meestal mijn man). In het weekend gaan we altijd naar het bos/strand of iets dergelijks en lopen we ruim 1,5 a 2 uur.

Tussendoor gooi ik nog wel eens een balletje met der, zodat ze haar energie kwijt kan. Hier neem ik mijn zoontje gewoon mee, die vindt het ook wel leuk om te ballen. Voetbalveldje is hier 1 minuut vandaan dus dat is prima te doen!

Tja en nu komt nummer 2. Hoe we het zo gaan doen geen idee. Gelukkig is de hond gewend om naast de kinderwagen te lopen dus geen touwtrek tijdens uitlaten. Dit zal het wel makkelijker maken. We zullen het zien, in ieder geval blijven we elk weekend lekker lange stukken lopen met zn allen.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Lees deze zin nog een goed?? NEE natuurlijk moet je het niet doen. Je staat er helemaal niet achter. Ben heel eerlijk dat ik een beetje boos word om dit soort berichten... En waarom? Omdat mensen die op deze manier een hond aanschaffen de hond vaak ook snel weer weg doen (lees> Asiel). Denk goed na, een hond heb je jaren, moet minimaal 3 x per dag uit, kost meer dan genoeg geld en heeft veel aandacht nodig.... Dus nee je moet absoluut geen hond nemen omdat je er niet achter staat.

18. Samama

Samama Niet meer actief

Wij hebben een Boerboel (=formaat groot) en een klein dondersteentje van 3. Ik moet zeggen dat het in het begin, toen onze hond nog pup was, enorm druk was, af en toe werd ik dan ook echt gek. Wat er geweldig aan is; de hond en mijn dochter hebben een verschrikkelijke kleffe band. Die twee zijn zó gek op elkaar!

Met uitlaten heb ik geen problemen gehad, dat gaat na even wennen als vanzelf.

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Waarom nou weer gelijk boos worden?
    Ze vraagt toch juist advies? Dat is heel wat anders dan mensen die zonder nadenken een hond in huis nemen.

Ontopic: ik zou het ook niet doen. Alleen al om de simpele reden dat je er niet volledig achterstaat. Je kan altijd nog de beslissing nemen wanneer je al 2 kinderen hebt en vindt dat je er nog ruimte/tijd bij hebt.

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben echt niet boos op haar hoor maar meer om het feit dat mensen zomaar een hond aanschaffen en er gewoon niet over nadenken. Hoeveel dieren zitten wel niet in het asiel door acties van mensen die niet nadenken.

Ze schrijft toch zelf dat ze het helemaal niet zitten? Waarom er dan langer over nadenken om het wel te doen en advies vragen? Begrijp dat niet zo goed. Ze twijfelt en dan geef ik eerlijk mijn mening. Is niks boos aan hoor. Word alleen wel pissig dat veel mensen even een leuke pup aanschaffen en vervolgens niet goed nadenken over het opvoeden, de kosten en de tijd wat zo'n beestje met zich mee brengt. Kijk eens op marktplaats hoeveel advertenties er staan van mensen die er ook niet achter stonden om een hond in huis te halen en het toch hebben gedaan.

Het is een dier geen voorwerp! ( dit is niet aanvallend bedoeld overigens richting TS, laat ik dat voorop stellen)

Deel Deze Pagina