Besef van gevoelens?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ssgerundt, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Mijn dochter is nu 3 1/2 jaar oud en loopt paar keer op een dag "ik vind je lief mama" te zeggen en geeft me daarbij een knuffel of kus.
    Nu vraag ik mij eigenlijk af, wanneer beseft een kind eigenlijk wat het echt betekend en zou ze het ook weten???

2. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Sam zegt het hier ook de hele dag, mama jij lief. love you, hou van jou heeeel veeeel . En dat echt 10.000x op een dag.
    Hahaha

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    geen idee eigenlijk wanneer ze dat beseffen.

Layla is nu 2 en ze begrijpt het wel, als ik boos kijk dan zegt ze ook "mama boos" en zo doet ze dit ook met huilen en lachen.

maar of ze dat ook echt zo ervaart en het goed voelt weet ik niet.
    Ik denk het toch wel.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een kind heeft natuurlijk geen wet van wat houden van en onvoorwaardelijke liefde is, in die zin dat het begrijpt wat dat allemaal inhoudt.
    Maar dit is wel de leeftijd dat ze veel bezig zijn met lief en stout, en dat soort dingen. En daar zijn ze mee bezig op hun niveau: zolang alles koek en ei is, ben je lief en zodra je boos bent, vinden ze je niet lief meer.

En uiteraard: jullie zijn door een bloedband met elkaar verbonden en dat gaat boven verstand en gevoelens. Die verbondenheid is er nu eenmaal, of je die nou voelt of niet. Dat geldt ook voor je dochter, (maar ze begrijpt dat dus allemaal nog niet op deze leeftijd).

5. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Toevallig, ik had het er thuis van het weekend nog over met mijn vriend. Ons zoontje word deze maand drie en lijkt sinds kort een aantal gevoelens goed uit te kunnen drukken.

Zo zegt hij heel vaak `ik vind jou zoooooo lief!´, maar dat zegt hij ook tegen kindjes die hij heel lief vindt of speelgoed dat hij leuk vindt benoemt hij met ´ik vind de trein zooooo leuk!´ en van het weekend mocht hij iets niet van mijn vriend en toen zei hij ´mama, ik ben vandaag een beetje boos op papa´.........proest.........

Maar ik vind het zo grappig dat hij wat specifieker zijn gevoelens kan uiten. Weet dus niet vanaf welke leeftijd dat is, maar onze zoon wordt deze maand 3.

Deel Deze Pagina