ben ik nou gek?

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja inderdaad

Overlast is overlast...

Tot 22.00 uur wel overlast kunnen bezorgen is echt onzin. Die regel wordt helemaal uit zijn verband gerukt

Mensen geven hun eigen draai eraan.

Ik zou blijven klagen en de wijkagent erbij gaan betrekken. Je kind heeft rust nodig.

Als het om 2 a 3 keer per jaar zou gaan is het een ander verhaal.

2. mroos

mroos Niet meer actief

Slapen je kinderen er ook daadwerkelijk slechter door? Zo ja, dan zou ik er werk van maken. Nogmaals praten met de buurman en aangeven dat wanneer dit niet zo opgelost kan worden er helaas een wijkagent bij betrokken gaat worden, ook al wil je dat niet.
    Probeer je kinderen zo weinig mogelijk te laten merken dat het jou ergert want dat nemen ze over en alleen daar kunnen ze al minder snel van in slaap komen.

Wat een ontzettend kinderachtige volwassenen in dit topic; terugtreiteren, kinderen inzetten etc. Dat is slechts tijdelijke ontlading van je boosheid en dan begint het weer opnieuw.

TS, succes!

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Vind ik ook hoor! Helemaal met jou en Tulip eens

Wel grappig dat er laatst een topic was waarin bijna iedereen zei dat ze vinden dat muziek buiten associaal is en dat de buren er geen last van moeten hebben.
    Nu valt iedereen opeens over de 22.00 regel. (ik bedoel dus dat het blijkbaar nu wel mag als het maar voor 22.00 is.

Ik vind het prima als iemand een keer de muziek wat harder heeft. Maar denk je eens in dat je elke keer weer die herrie aan moet horen. Ik moet er niet aan denken.

4. Veritas87

Veritas87 Actief lid

14 mrt 2012
    186
    0
    0
    De wet zegt dat je NOOIT overlast mag veroorzaken, denk hierbij aan rook overlast (vuurkorf etc), geluid en gedrag. De regel wordt alleen iets minder streng met de 22:00u regel, maar los van dat mag je NOOIT overlast veroorzaken.

De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
    gemiddeld piekbelasting
    > overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
    > 's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
    > 's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Dat ligt eraan, Soms slapen ze erdoorheen en dan klaag ik ook niet. Vooral in het weekend klaag ik niet. Dan hoeft hij ook niet naar school.
    Maar als er z'n klein mannetje van 4 in zijn bedje ligt met een bleek koppie die zegt, ik kan niet slapen van de muziek. Tja, dan moet ik wel.

6. mroos

mroos Niet meer actief

Dat snap ik:). Ik vind het ook hartstikke logisch dat je er iets aan wilt doen hoor. Alleen zie je zo vaak dat kinderen iets alleen al erg vinden omdat hun ouders er gespannen van raken of laten merken dat ze geergerd zijn, vandaar mijn vraag.
    Maar als hij echt door de muziek niet kan slapen dan zou ik zeker stappen ondernemen (alleen dan op een volwassen, effectieve manier, in tegenstelling tot een aantal tips in dit topic..).

Deel Deze Pagina