Ik zet mijn vraag hier maar neer ipv bij borstvoeding, als dit niet goed is dan hoor ik het wel. Willen jullie es met me meedenken. Mijn dochter is 4,5 maand oud en net 6 kilo. Ze krijgt nog volledige borstvoeding; 07.00u, 10.30u, 14.30u en 18.00. Soms gaat ze al om 18.30 naar bed en ik heb haar al een aantal keren laten slapen zonder voeding en dan moet ik haar de volgende ochtend gewoon wekken om 07.00u. Maar het lijkt me zo weinig, 4x per dag bv en verder niets. Over 2 a 3 weken wil ik pas beginnen met groentehapje, dus dan zal het wel weer anders worden. Maar, zal ik haar nu de klok rond laten slapen op 4 voedingen of niet? Ik heb zelfs het idee dat ze dan nog beter slaapt dan dat we haar rond 23.00u uit een diepe slaap moeten halen eigenlijk. En ja.........wat een bofkonten zijn we he?? Ben me er van bewust hoor, heerlijk, dit is dus echt een luxeprobleem.....
Ik zou het gewoon zo laten als je kindje gewoon goed groeit en vrolijk is (niet suf isnals je haar wakker maakt enz)
Hoewel ik een hroot voorstander ben van lekker slapen en vooral ook veel zelf regelen zeg ik in jouw geval toch dat ik zelf zou kiezen voor een voeding rond 23:00 en dit puur op basis van haar gewicht. Ze is best nog klein (licht) en ik zou bamg zijn dat ze weer op een willekeurug tijdstip 's nacht zou komen. Als je eenmaal gestart bemt met bijvoeding dan verder kijken Je kunt ook kijken hoe ze deinkt om 22:00
De meeste kindjes regelen het zelf en kun je gewoon blijven voeden op verzoek (= niet wakker maken voor voeding). Het kan ook tijdelijk zijn. Onze oudste sliep een tijdje ook goed door, en met 5 maanden wilde ze toch weer even die late voeding.
Ik zou haar toch nog wel een extra voeding geven rond 23.00 uur, al is het alleen maar om je productie op peil te houden. Met 4 maanden is die nog niet echt stabiel en heb je toch wel een grote kans op het snel teruglopen van je bv.
Ik zou haar lekker laten slapen en voor je naar bed gaat even kolven. Ik ben heel erg van een baby zelf laten bepalen wanneer ze wil eten. Heb beide kinderen dan ook grotendeels op verzoek gevoed, ook 's nachts. Ik vond 's nachts voeden niet vervelend. Heb dus nooit een late avondvoeding gegeven.
Ze regelt het zelf wel hoor, mijn dochter sliep rond die tijd ook even door. Maar zodra ze een groeispurtje kreeg lustte ze er weer pap van En nu ze bijvoeding krijgt wil ze nog steeds rond 300 u bij mamma drinken. Gewoon knop om, voeden en verder slapen. Succes.
Ik zou haar ook laten slapen, ze kan het blijkbaar aan en als ze honger heeft komt ze echt wel. De meeste kindjes zijn heel goed in staat aan te geven wanneer ze door kunnen slapen en wanner ze kunnen eten. Dat volgen brengt het meeste rust, voor haar en voor jou. Mijn dochter deed precies hetzelfde en voor mijn gevoel zaten we ook opeens op weinig voedingen per dag (5 a 6). Ze sliep vanaf krap 3 maanden het klokje rond (19.00 tot 7.30/ 8 uur) en is ook een lichtgewicht. Dit doorslapen heeft ze gedaan tot 6,5 maand, toen ze bijvoeding kreeg is ze weer wakker geworden voor een late avondvoeding en ook voor een nachtvoeding. Dat is nu nog steeds zo.
Ik zou idd overdag vaker voeden, vind 4 voedingen erg weinig. Is dit op schema of vraagt ze zelf niet vaker?
Goh wat fijn, al die antwoorden, echt bedankt. Overdag gaat het eigenlijk vanzelf en ze vraagt ook niet eerder. Misschien toch tijdelijk even wat vaker voeden overdag. Maar wat is vragen om voeding 's nachts?? Soms wordt ze even wakker, mort een beetje, geef speentje terug en ze slaapt direct weer door. Dan toch niets geven, lijkt me?
Ik zou haar ook lekker laten slapen en niet wakker maken voor een avondvoeding. Hier ook vanaf 2 maanden doorgeslapen tot 5,5 maand ongeveer, sinds we zachtjes aan zijn begonnen met bijvoeding. Grappig om te lezen dat veel kindjes dat dus doen! Ik vind het ook niet vervelend om snachts te voeden, gewoon aanleggen en weer verder slapen! Maar ik zou haar snachts geen speentje geven denk ik (mijn dochter wil helemaal geen speen), maar toch even aanleggen. Maar aan de andere kant.... als ze het speentje accepteert zal ze wel niet echt honger hebben maar meer zuigbehoefte? Geniet er gewoon lekker van want de kans is groot dat het tijdelijk is!
Is soms lastig he? Mn zoon doet soms 's nachts een huiltje en draait wat, ik zat soms al met de fles klaar, vervolgens laat ie een windje en slaapt weer door